Ariene schreef:refo schreef:freek schreef:Ariene schreef:Inderdaad, en als God ons hart niet aanraakt, dan hebben wij gewoon pech gehad. Zo bedoel je het toch?
Nee, die tekst uit openbaringen (brief aan Efeze) is tegen ware gelovigen. U hebt uw eerste liefde verlaten. Blijft dat zo en bekeert u zich niet, dan ga Ik definitief weg bij u.
Ultiem bewijs dat het niet gaat om 'wedergeboorte', maar om bekering.
Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat we kunnen klagen dat God ons lande verlaten heeft, maar dat dat ons alleen maar terug kan werpen op onze eigen tekortkomingen.
Wij als christenen, Florijn, Gottmers, Arjan Baan enz. kunnen en mogen dit niet klagend constateren, maar het moet ons extra aansporen om God te smeken nog bij ons te blijven. Te werken in onze woonplaats en ons land.
God wil wel, maar wij houden hem angstvallig buiten de deur!!
Precies. Zolang wij niet erkennen dat God sowieso al als eerste begint door iedereen, heel persoonlijk, te roepen tot het heil, kun je inderdaad met je armen over elkaar blijven wachten totdat God begint, zonder je schuldig te voelen. Want als maar enigszins doordringt dat God
echt welmenend nodigt, dan moet je het wel als schuld zien dat je Hem nog nooit eerder gehoorzaamt hebt.
Ik weet dat we er 'zo blind als een mol' voor zijn om dit te zien. Maar mensen gaan het echt niet zien door ze te zeggen dat God moet beginnen, zonder dat te koppelen aan de prediking van het Evangelie aan
iedereen.