Waardering huisvrouw (uit: Goede morgen)

Tiberius
Administrator

Waardering huisvrouw (uit: Goede morgen)

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:"huisvrouw/moeder is de zwaarst denkbare baan die tevens ook nog eens dramatisch onderbetaald wordt, gekoppeld aan zó verschrikkelijk weinig waardering dat je een vrouw haast voor gék verklaard om die baan nog te ambiëren" (een uitspraak die ik lang geleden eens deed)
Dan zag je het lang geleden ook al verkeerd. ;)
Huisvrouwen/moeders hebben een baan met de meeste waardering: de kinderen onthouden het hun hele leven lang.
Rens

Re: Goede morgen

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:
Rens schreef:"huisvrouw/moeder is de zwaarst denkbare baan die tevens ook nog eens dramatisch onderbetaald wordt, gekoppeld aan zó verschrikkelijk weinig waardering dat je een vrouw haast voor gék verklaard om die baan nog te ambiëren" (een uitspraak die ik lang geleden eens deed)
Dan zag je het lang geleden ook al verkeerd. ;)
Huisvrouwen/moeders hebben een baan met de meeste waardering: de kinderen onthouden het hun hele leven lang.
Ja, de KINDEREN onthouden het hun hele leven lang, maar gedúrende de huwelijkstijd wprdt ál het werk van de vrouw heel gewoon gevonden door de man, zelfs is hij ontstemd als iets NIET gebeurd is........hij ziet het als een vanzelfsprekendheid dat de vrouw van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in de weer is met van alles en nog wat om alles op rolletjes te laten lopen.......en ZIET de man dat dan ook? Zelden, dat is mijn váste overtuiging.....

Mijnheer gaat veel te veel óp in zijn toch oh zo zware baantje...........

Nee, een vrouw moet welhaast gék zijn om zo'n hondenbaan te willen aannemen, een baan die onmenselijk veel uren eist, geen loon opleverd, geen pensioengerechtigde leeftijd kent....én altijd voor ánderen klaar moet staan, zélf vrijwel nooit ziek kan (mag) zijn (want dan mist mijnheer zijn gestreken overhemd, pantoffels, en z'n warme hap......) én zijn de evt. kinderen zonder zorg.....

nee, Tib............het moet niet van de kinderen komen, maar van de mán.....zíjn mentaliteit mag, t.o.v. de/zijn vrouw, weleens grondig veranderen..............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Goedemorgen, al het Goede toegwenst door een husivrouw die door man, kinderen, familie, gemeente, school en buurt gewaardeerd wordt :yahoo
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Lourens

Bericht door Lourens »

En wat huisvrouwen betreft...... ik hou mij maar aan Spreuken 31: Lof der deugdzame huisvrouw
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
JolandaOudshoorn

fluitje schreef:En wat huisvrouwen betreft...... ik hou mij maar aan Spreuken 31: Lof der deugdzame huisvrouw
:super
Rens

Bericht door Rens »

fluitje schreef:En wat huisvrouwen betreft...... ik hou mij maar aan Spreuken 31: Lof der deugdzame huisvrouw
welja, smijt er maar weer een bijbeltekst tegenaan..........of dát de vrij algemeen aanwezige mentaliteit zal veranderen.....

zo kun je je wel achter elk stuk te pas en te onpas aangesleepte bijbeltekst verschansen....
Moderatorbericht:
JolandaOudshoorn

Rens schreef:
welja, smijt er maar weer een bijbeltekst tegenaan..........of dát de vrij algemeen aanwezige mentaliteit zal veranderen.....

zo kun je je wel achter elk stuk te pas en te onpas aangesleepte bijbeltekst verschansen....
Dat is niet de bedoeling van fluitje. Hij kijkt naar de (huis)vrouw, en zijn eigen vrouw in het bijzonder, zoals de sperukenschrijver keek naar de vrouw, en dat is een hele eer!
helma

Bericht door helma »

Goedemorgen
eerst even hard gewerkt, nu een half uur forum pauze...
maar er is zóveel bij te lezen :? dat het half uur alweer bijna voorbij is....
een nieuwe stichting zag ik al voorbijkomen :jongle heb weer heel wat gemist merk ik

enne, btw Rens....misschien heb je alleen verkeerde voorbeelden gezien in je omgeving.
ik ben blij met de waardering die ik o.a van mijn man krijg
(@ Refo: nee, ik heb hem mijn man niet aan een touwtje :OO3 )
Rens

Bericht door Rens »

JolandaOudshoorn schreef:...... zoals de sperukenschrijver keek naar de vrouw, en dat is een hele eer!
dussssss, omdat een spreukenschrijver het zo ziet, IS het een hele eer?

wat heb je ("de" vrouw in het algemeen) aan de waard(e)ering van een spreukenschrijver, als je die waard(e)ering in je dagelijkse leven moet missen??????
Moderatorbericht:
refo

Bericht door refo »

Rens schreef:
JolandaOudshoorn schreef:...... zoals de sperukenschrijver keek naar de vrouw, en dat is een hele eer!
dussssss, omdat een spreukenschrijver het zo ziet, IS het een hele eer?

wat heb je ("de" vrouw in het algemeen) aan de waard(e)ering van een spreukenschrijver, als je die waard(e)ering in je dagelijkse leven moet missen??????
Meer dan je denkt.
Maar dat kun jij nie begrijpen als zijnde geen huisvrouw.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
helma

Bericht door helma »

...het lijkt me moeilijk om zonder waardering van mensen om je heen je werk als huisvrouw/moeder te moeten doen.
Maar toch is het echt het meest waardevol als je dan wél die waardering leest in Gods Woord!
Want het meest belangrijke is toch hoe God tegen dingen aankijkt en niet in de eerste plaats de mensen om je heen
Rens

Bericht door Rens »

refo schreef:Meer dan je denkt.
Maar dat kun jij nie begrijpen als zijnde geen huisvrouw.
in mijn jeugd werd de eis tot uiting van waardering aan de vrouw er in gehámerd, soms ingeslagen als je het lef had om een meisje of vrouw niet met waardering en respect te benaderen of te bejegenen die haar toekwam/toekomt.....nou, dan was m'n ouwe heer op z'n zachtst gezegd onaangenaam voor degeen die het waagde.....

van hem heb ik ook het ondubbelzinnig rechtvaardigheidsgevoel jegens de medemens (ook voor jezelf uiteraard) meegekregen...
Moderatorbericht:
Lourens

Bericht door Lourens »

Heren Moderators,

Misschien dit even splitsen naar een aparte topic over de huisvrouw?

Jolanda, je hebt gelijk.
Ik waardeer het werk wat mijn vrouw doet enorm.
Ik weet een klein beetje hoe het is toen zij ziek was. En toen deed ik nog lang niet alles.

Zaterdag kreeg ze een grote doos Merci van mijn zoon............ gewoon om dat wat ze doet.
toch geweldig dat een knul van 22 dat ook nog ziet?

En Spreuken 31?
Niet om er een bijbeltekst tegenaan te gooien maar het verguisde beroep van huisvrouw wordt hier opgetekend als een van de mooiste beroepen. Maar dan moet het wel gedaan worden door die huisvrouw die Hem mag kennen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Rens

Bericht door Rens »

fluitje schreef:
En Spreuken 31?
Niet om er een bijbeltekst tegenaan te gooien maar het verguisde beroep van huisvrouw wordt hier opgetekend als een van de mooiste beroepen. Maar dan moet het wel gedaan worden door die huisvrouw die Hem mag kennen.
dus, als je als vrouw God kent, is het een van de mooiste beroepen.....daaruit volgt volautomatisch dat als je Hem niet kent, dan is het niet een van de mooiste beroepen.....merkwaardig..........héél merkwaardig zo'n visie
Moderatorbericht:
Lourens

Bericht door Lourens »

Nee, dat is niet merkwaardig. Het stuk eindigt er ook mee: maar een vrouw, die den Heere vreest, die zal geprezen worden.

Vanuit Spreuken wordt het werk juist vanuit het geloof en in afhankelijkheid van Hem gedaan.
Plaats reactie