Mijn punt was, dat dit minder voor komt, omdat men vaak niet weet wie de organist is, en temeer, daar de enige rol van de organist is voor begeleiding van de gemeentezang. Niet om zelf te stralen met zijn mooie spel.... Ik zei niet, dat die mensenverering niet voorkomt met het urgel.Eiger schreef:Sorry; dit is onzin puur; op z'n best een poging van een steek tussen de ribben van 'n orkest die echter iets te plomp uitgevallen is. Als je in de verleiding komt om een meerpersonen orkest "op te hemelen", kom je dat bij een organist net zo. Overigens, heb je wel eens naar de registers van een orgel gekeken?; daar zit veel orkest in. Als je dus met een orkest moeite hebt, zou ik 't orgel maar héél gauw de deur uit doen. Onder tussen ga ik een stukje op 't orgel spelen en vanavond genieten van koor en orkest: "Wie der Hirsch nach frischem Wasser" Psalm 42 van Mendelssohn.Bert Mulder schreef:Die zijn ook knap duur...Marnix schreef:Ja maar..... Waarom hebben ze dan geen harp gekocht?
En dan kom je in de verleiding, alleen nog meer zo, om als je de kerk verlaat te zeggen: wat heeft Mevr. Harpspeler weer mooi gespeeld. (hetzelfde in mindere mate met het orgel, omdat men meestal niet zien kan wie achter het orgel zit.) Dit geldt nog meer, als je een meerpersonen orkest heb...
Dit onderwerp begint ondertussen