Zo maakt Amsterdam zich op!!!!

JolandaOudshoorn

Re: Zo maakt Amsterdam zich op!!!!

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ander schreef:
Wilhelm schreef:dan moeten we reactie geven
Zeker, maar dat kan ook op andere manieren dan het tekenen van een voorgeschreven brief van welke ik de inhoud niet onderschrijf.
Stel jij dan een voluit zuiver reformatorische en dogmatische brief op, dan kunnen de mensen die moeite hebben met de andere brief, deze brief tekenen. :OO3
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Oude-Waarheid schreef:
JolandaOudshoorn schreef:wel ja, laten we als refo's elkaar nog eens bevechten en de wereld hun gang laten gaan :bobo
Tja Jolanda ik geef alleen maar door wat ik per mail binnen heb gekregen
wat een ieder daar mee doet is zijn of haar verantwoording!!!!
Zo is dat.
Teken die brief of niet, maar houdt het hier on-topic.

FYI: Ik heb de brief getekend en in het opmerkingveld wat toegevoegd.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ander schreef:
Wilhelm schreef:dan moeten we reactie geven
Zeker, maar dat kan ook op andere manieren dan het tekenen van een voorgeschreven brief van welke ik de inhoud niet onderschrijf.
Kom op zeg. Van de christenen in deze wereld heeft globaal de helft van doen met vervolging. In Nederland is nog krap 2% reformatorisch/christelijk. Die 2% is tot op het bod verdeeld over van alles en nog wat. Droevig hoor. Teken of niet, maar dat gezeur is zo zuur.
caprice

Bericht door caprice »

Het gaat hier niet over het initiatief. Integendeel. Daar sta ik achter. Het is echter wel zaak om dat eerlijk naar Gods Woord te verwoorden. Als dat niet gedaan is, dient daar wat van gezegd te worden, zodat RefoAnders wellicht de brief aan zal passen.

Deze stichting snijdt zichzelf zo in de vingers, want met zulk een leer zullen ze waarschijnlijk niet veel (kerkelijk) draagvlak krijgen in de reformatorische kringen. Dat zou toch een kwalijke zaak zijn?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Daarom: teken dus en geef je commentaar aan.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Het is erger een brief met een dwaling te ondertekenen dan hen hun gang te laten gaan?
bizar!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
memento

Bericht door memento »

MarthaMartha schreef:Het is erger een brief met een dwaling te ondertekenen dan hen hun gang te laten gaan?
bizar!
Ach ja, je kan beter aan de veilige kant zitten, en overal teugen zijn. Voor je t weet ben je onrechtzinnig. En onrechtzinnigheid is erger dan laten spotten met Gods Zoon.

Welk een dwaasheid!
Ander

Bericht door Ander »

memento schreef:
MarthaMartha schreef:Het is erger een brief met een dwaling te ondertekenen dan hen hun gang te laten gaan?
bizar!
Ach ja, je kan beter aan de veilige kant zitten, en overal teugen zijn. Voor je t weet ben je onrechtzinnig. En onrechtzinnigheid is erger dan laten spotten met Gods Zoon.

Welk een dwaasheid!
... :nonnon
caprice

Bericht door caprice »

memento schreef:
bizar!

Welk een dwaasheid!
caprice schreef:Het gaat hier niet over het initiatief. Integendeel. Daar sta ik achter. Het is echter wel zaak om dat eerlijk naar Gods Woord te verwoorden. Als dat niet gedaan is, dient daar wat van gezegd te worden, zodat RefoAnders wellicht de brief aan zal passen.

Deze stichting snijdt zichzelf zo in de vingers, want met zulk een leer zullen ze waarschijnlijk niet veel (kerkelijk) draagvlak krijgen in de reformatorische kringen. Dat zou toch een kwalijke zaak zijn?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
memento

Bericht door memento »

caprice schreef:
memento schreef:
bizar!

Welk een dwaasheid!
caprice schreef:Het gaat hier niet over het initiatief. Integendeel. Daar sta ik achter. Het is echter wel zaak om dat eerlijk naar Gods Woord te verwoorden. Als dat niet gedaan is, dient daar wat van gezegd te worden, zodat RefoAnders wellicht de brief aan zal passen.

Calvijn en andere niet-Lutherse Reformatoren hebben de Ausburger Confessie, met alle dwalingen die erin staan, ondertekend om zo daadkrachtig te kunnen zijn, omdat het land toen de eenheid van gereformeerde belijders nodig had. Dat was nota bene een belijdenisgeschrift, wat als doel had de dogma's, de leer, zuiver te verwoorden. Waarom zouden wij dan moeilijk doen over een ietwat ongelukkig geformuleerde zin in een niet-leerstellig bedoelde brief?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Besteed er aub geen aandacht aan. Dat is het enige wat ze willen. iedere nuchtere nederlander weet dat dit niet kan. Ze maken zichzelf belachelijk.
Plaats reactie