Gouda (bv) wil terug naar GGiN

Afgewezen

Re: Gouda (bv) wil terug naar GGiN

Bericht door Afgewezen »

Ah, dank je! ::merci
Letstalk

Bericht door Letstalk »

freek schreef:
caprice schreef:
Klaas-Jan schreef:De gereformeerde gemeente in Nederland (bv) te Gouda telt ongeveer 800 leden en doopleden en is daarmee, na Veenendaal, de grootste van de zeven gemeenten van het kerkverband.

Bron: http://www.refdag.nl
Nu Nieuwerkerk al weer toegetreden was tot de GGiN nog maar 6, toch?
-DIA- schreef:
Jean le Fontain schreef:Voor de verder voortgang van het kerkelijke leven moeten ze nu wel stappen ondernemen.

Ben wel benieuwd hoe ze dat in het vat gaan gieten.
Samenvoegen met de andere Goudse GGiN? Daar ligt volgens mij nog wel wat oud zeer tussen die beide kerken.
En hoe gaan beide kerken dan achteraf hun gescheiden optrekken bezien? Als een predikantenkwestie ipv een leerverschil?
Volgens ds. Mallan was er een leergeschil, iets wat ik nooit zo helder gezien heb, eerlijk gezegd...

-DIA-
Of een eergeschil.
Daar wordt elke scheuring mee gerechtvaardigd. AP van der Meer zegt ook dat er in zijn kwestie een leerverschil was. Dus ja... :banghead
Dat heeft Ds. A.P van der Meer wel beweerd. Ik meen gehoord te hebben dat hij taken waarneemt in de kerk van ds. Wink, omdat hij ziek is. Wat zou hier achter zitten!
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Letstalk schreef:Ik meen gehoord te hebben dat hij taken waarneemt in de kerk van ds. Wink, omdat hij ziek is. Wat zou hier achter zitten!
Je méént gehoord te hebben? Weet je niet eens zeker óf je het gehoord hebt? Bespaar het ons dan alsjeblieft...
~~Soli Deo Gloria~~
jvdg

Bericht door jvdg »

Veronderstellingen, speculaties....niet goed.

't Gaat om tere zaken.

Relevante discussie valt niet meer te bespeuren.

Daarom: :lock
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

Zondag (14 dec.) heeft ds. Wink de doop bediend aan 23(!) kinderen van zijn gemeente.
accoord

Bericht door accoord »

Johannes 3:16 schreef:Zondag (14 dec.) heeft ds. Wink de doop bediend aan 23(!) kinderen van zijn gemeente.
Dat moet een heel bijzondere dienst zijn geweest. Heeft hij ook gepreekt en misschien nog gezinspeeld op de toekomst van zijn kerkverband?

accoord schreef:
Johannes 3:16 schreef:Zondag (14 dec.) heeft ds. Wink de doop bediend aan 23(!) kinderen van zijn gemeente.
Dat moet een heel bijzondere dienst zijn geweest. Heeft hij ook gepreekt en misschien nog gezinspeeld op de toekomst van zijn kerkverband?
Nee, hij heeft alleen de doopsbediening gedaan. Een korte toespraak vooraf. Meer niet.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Johannes 3:16 schreef:
accoord schreef:
Nee, hij heeft alleen de doopsbediening gedaan. Een korte toespraak vooraf. Meer niet.

Het was een waardige doopsbediening die ondanks een andere opzet indrukwekkend was.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.

pierre27 schreef:
Johannes 3:16 schreef:
accoord schreef:

Het was een waardige doopsbediening die ondanks een andere opzet indrukwekkend was.
Wat was er indrukwekkend? Het aantal?
pierre27

Bericht door pierre27 »

De blijdschap van de mensen die hun kind(eren) gedoopt zagen worden en de blijdschap die de predikant uitstraalde dat hij nog mocht dopen.
Ariene

Bericht door Ariene »

Nu ben ik een leek wat betrefd deze situatie, maar wanneer bij ons de ds. niet kan voorgaan i.v.m langdurige ziekte of de gemeente is vacant neemt de consulent het over.

Zo is ons dochtertje gedoopt door Ds. van de Zwan omdat wij vacant waren ( niet eens de consulent )
Is dat hier niet mogelijk? Het lijkt nu alsof er meer waarde gehecht wordt aan de predikant die de doop bediend dan aan de doopbelofte.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Ariene, Ds. Wink is de enige dominee in de GGiN(bv)....

is een kopie van de dienst beschikbaar?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Ariene

Bericht door Ariene »

Bert Mulder schreef:Ariene, Ds. Wink is de enige dominee in de GGiN(bv)....

Oké, dat had ik even gemist.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
pierre27

Bericht door pierre27 »

Bert Mulder schreef:Ariene, Ds. Wink is de enige dominee in de GGiN(bv)....

Dag Bert,

Niet dat ik weet, moet je Johannus 3:16 even vragen, die zit in dat wereldje..3
Hoe maak je het verder in Canada?
verwarring

Bericht door verwarring »

Mag ik even m,n hart luchten?
Wijlen Onze geliefde ds vd Berg zei weleens:ontberen doet waarderen.En dat moeten we nu weer inleven nu ds Wink niet meer bij ons komt.
Ds Wink gaat zo eerlijk met zielen om!Hij laat niets van een mens heel,en dat is nu juist wat een mens nodig heeft.Als je je eigen hart leert kennen weet je hoe bedriegelijk je bent:Arglistig is het hart, meer dan enig ding, wie zal het kennen?
Wat heb je eraan als je de handen opgelegd krijgt? Je kunt jezelf maar eenmaal bedriegen!
We hopen op een wonder. Bij Hem is niets onmogelijk!
Gesloten