Welk boek ben jij nu aan het lezen?

MarthaMartha

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door MarthaMartha »

henriët schreef:ik ben nu aan t lezen in "leven met Christus' van Mary Winslow en het boek van Ryle. 'dagelijkse praktijk van een christen'.
Heel mooi en zeer leerzaam.
Ja, die laatste is zó mooi, ik vind het nog jammer dat ik hem uit heb......
(die eerste is ook mooi ja)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ariene

Bericht door Ariene »

MarthaMartha schreef:
henriët schreef:ik ben nu aan t lezen in "leven met Christus' van Mary Winslow en het boek van Ryle. 'dagelijkse praktijk van een christen'.
Is dat dezelfde als "Christen zijn in het dagelijks leven"
dat is een must voor iedere christen!

Blijft waardevol.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Ariene schreef:
MarthaMartha schreef:
Is dat dezelfde als "Christen zijn in het dagelijks leven"
dat is een must voor iedere christen!

Blijft waardevol.
ik denk dat ze die bedoelt ja....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
helma

Bericht door helma »

Eric Wilson; voor het oog verborgen

beetje stijl Peretti/Ted Dekker
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

AfbeeldingHet opmerkelijke verhaal over één peloton dat op wonderbaarlijke wijze Hitlers massale Ardennenoffensief tot staan bracht.

Een redelijk onbekend geschiedenis uit WWII. Toch altijd weer boeiend en kom je er weer achter hoe dieptriest oorlog eigenlijk is....
Vrije Amerikanen die zich inzetten voor de vrijheid van Europeanen en daar duizenden levens voor opofferden.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
caprice

Bericht door caprice »

Jesvat Jehova Ofte De Salicheyt des Heeren van Hermannus Faukelius. Een reprint van een uitgave rechtstreeks uit 1633, waar ik vorig jaar ook in las rond de Kerst. Het gaat in 8 preken over ontvangenis, geboorte, besnijdenis, lijden en sterven van de Heere Jezus.

Sterk aanbevolen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
freek

Bericht door freek »

caprice schreef:Jesvat Jehova Ofte De Salicheyt des Heeren van Hermannus Faukelius. Een reprint van een uitgave rechtstreeks uit 1633, waar ik vorig jaar ook in las rond de Kerst. Het gaat in 8 preken over ontvangenis, geboorte, besnijdenis, lijden en sterven van de Heere Jezus.

Sterk aanbevolen.
Ongetwijfeld, Faukelius was een groot theoloog, maar dan zou ik het toch eerst wel in normaal Nederlands vertalen :bobo
caprice

Bericht door caprice »

freek schreef:
caprice schreef:Jesvat Jehova Ofte De Salicheyt des Heeren van Hermannus Faukelius. Een reprint van een uitgave rechtstreeks uit 1633, waar ik vorig jaar ook in las rond de Kerst. Het gaat in 8 preken over ontvangenis, geboorte, besnijdenis, lijden en sterven van de Heere Jezus.

Sterk aanbevolen.
Ongetwijfeld, Faukelius was een groot theoloog, maar dan zou ik het toch eerst wel in normaal Nederlands vertalen :bobo
Nee hoor. Het is een opmerkelijk eenvoudig boek, dus daar hoef je het echt niet om te laten. :livre
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Billy

Bericht door Billy »

paar tegelijk:

Lewis Broad,; Churchill

Ds. J. Fruytier; Salomo's raad aan de jeugd ( actueel!)

Maurits Tompot; Het geheim van Erasmus
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik ben nu GEEN BOEK aan het lezen, maar een oude jaargang van De Saambinder (1962). Maar aangezien ik er zelf een boek van gemaakt heb, reken ik dit toch ook een boek.

Een lezenswaardig stuk van wijlen ds. W.C. Lamain
over de tekenen der tijden.
De titel luidt: IS ER NOG TOEKOMST?
Al in 1962 ziet ds. Lamain de grote afval, de
grote algemene verharding van zowel de jeugd
als de ouderen.

Ik zou er bijna zin in krijgen het hele stuk hier te plaatsen!
Maar ja het zijn maar liefst stuk of 6 artikelen! Niet te doen
dus...

Een enkel citaat dan:
De wereld is vol beroering, en het is of diezelfde geest, als een wind de kerk doorwaait. Van de wind des Heiligen Geestes wordt weinig vernomen, het land zit en het is stil. Wat wordt er weinig gehoord van nieuw leven, van doorbrekend werk, van oefeningen des geloofs, en van bevestiging in de staat der genade. God is vertoornd vanwege de zonde van hart en huis, land, volk en kerk. God wordt van alle kanten weggebannen, en wie neemt het ter harte?
Godsdienst is er genoeg, en aan uitwendige belijdenis en beschouwing ontbreekt het niet. Er worden wat kerken gebouwd. Maar och, als we het eens recht zien mochten, gebouwen verrijzen er, maar Gods huis ligt woest. Om de berg Sions wil, die verwoest is, waar de vossen op lopen, Klaagliederen 5 vers 18.
Over de vraag of God met ons optrekt, wordt er niet veel meer wakker gelegen. Het is allemaal de mens maar, doch als we eens eerlijk gemaakt werden, dan zouden we wel uitroepen met de studenten van Elia: De dood is in de pot.
Vanzelf, waar God gemist wordt, daar heerst niet anders dan de dood. En waar Christus Zijn scepter niet zwaait, daar regeert de mens. Waar Gods Geest gemist wordt, daar heeft onze geest de overhand. En dan weten wij het wel wat er naar voren komt. Welk een droevige aanblik vertoont Gods kerk, niet alleen onder het opkomend geslacht, en de ouderen van dagen, maar och, wat is het op de preekstoel, en in de ouderlingen- en diakenenbanken.
Gods kerk moet gediend worden, en de Heere kan de geringste middelen zegenen, doch wat is het veel een behelpen van onszelf. Met het woord 'Amen' is de meeste tijd alles gedaan. En wat zijn er een gemeenten waar nooit meer wat gehoord wordt. Vanzelf, ga maar eens een pomp plaatsen als er geen wel is.
Is er nog toekomst?
Er wordt meer geroemd dan geklaagd. Meer gezongen dan geweend, meer gedanst dan in het stof gebogen. De roeiers hebben ons in grote wateren geroeid, maar och, konden we nog maar eens terug naar de eenvoud, naar de vernedering, naar de vreze Gods, naar de eerbied voor God en Zijn geboden, terug naar Gods Woord en wet, terug naar die oude paden, terug naar dat ootmoedige, kinderlijke, oprechte leven, dat uit God is.
Waar zal God Zijn weg heen richten? De toekomst is donker en onheilspellend. De toekomst des Heeren genaakt. Die onrecht doet, dat hij nog onrecht doe, en die vuil is, dar hij nog vuil worde; en die rechtvaardig is, dat hij nog gerechtvaardigd worde. Openbaring 22 vers 11. Wat zijn er van onze kant weinig tekenen van hoop. Ik wil daarmee niet zeggen, dat er aan ’s mensen zijde ooit enige hoop is ten opzichte van de zaligheid.
Dat is klaar genoeg, dat is in het paradijs, in onze diepe zondeval alles afgesneden, doch wat ik daarmee op het oog heb, is hetzelfde als wij lezen in Hosea 5 vers 15 en andere plaatsen meer.

(een klein citaat anno domini 1962)

-DIA-
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ach ja, vroeger was ook niet alles beter... ;)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Billy schreef:Maurits Tompot; Het geheim van Erasmus
Jaja, die Maurits... komt er uit Gouda tóch nog iets goeds :langue
~~Soli Deo Gloria~~
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Licht en leiding. Van de ´Kohlbrugiaanse´predikant Ds C. B. Holland (1878 - 1948)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

- pleitend geloven
- door U alleen
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
albion

Bericht door albion »

Ik ben met de volgende serie bezig. ('k heb er nu drie uit).

- de bemiddelaar van Dee Henderson

- gebroken blauw van C. Maccormick- Martinussen heb ik net gelezen
schitterend! (ik wil haar andere boeken ook lezen).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gesloten