Ik ben kennelijk wat ouder (althans in kerkelijk opzicht, om je eigen nuancering eens even te gebruiken).pietjebel schreef:Mijn herinnering gaat in ieder geval in kerkelijk opzicht niet terug tot 1980.
Er is wel degelijk een leergeschil, ooit hier op het forum door (ik dacht) Afgewezen uitgelegd.pietjebel schreef:Wel heb ik een en ander over de scheuring gelezen, waaronder de topics daarover hier op refoforum. Steeds komen dezelfde vragen bij me boven:
- Eergeschil of leergeschil: kan het niet zijn dat dat door elkaar loopt?
- Wie van degenen die zegt dat het om een leergeschil ging, kan me het leergeschil uitleggen?
Ik zal die posting eens opzoeken en naar boven trekken, als ik hem vind.
Daar was men het zowel in de GGiN als in de GGiNBV over eens.
Het spijt me voor Oude Paden; misschien dat de jongere generatie dat verschil niet meer zo ziet.
Die diepte is, denk ik, subjectief. Het is mij nooit zo opgevallen.pietjebel schreef:- Er wordt hier regelmatig iets gezegd over de 'diepte' in de prediking van ds. Wink. Ik heb de man nooit horen preken, maar ik ben zeer benieuwd wat de diepte in zijn preken is die bij andere bevindelijke predikanten wordt gemist.
Maar ik zou zeggen: oordeel zelf; er moet hier ergens op het forum een link staan naar een preek van ds. Wink.
Alleen is het zoeken naar een speld in een hooiberg als je op "wink" zoekt. Ik wil wel even zoeken, maar als andere forummers het zo al weten, hoor ik het graag.