TomTom

Meeting

Re: TomTom

Bericht door Meeting »

Ik vind de tomtom een vreselijk ding. Ik heb er pas een gekocht maar werd gek van het gepiep. Dan weer omdat je een paar kilometers te hard rijdt en dan weer omdat je een flitspaal nadert. Ik schrok me iedere keer bijna een ongeluk. Toen ik terug ging naar huis heb ik de tomtom maar uitgelaten. Ik was zelfs eerder thuis dan ik gedacht had. Rara, hoe kan dat?

Weet iemand misschien of je dat gepiep uit kan zetten en hoe dat moet?
Ik heb me ook laten vertellen dat je de tomtom moet updaten. Is dat zo? en hoe moet dat dan?
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Meeting schreef:Ik vind de tomtom een vreselijk ding. Ik heb er pas een gekocht maar werd gek van het gepiep. Dan weer omdat je een paar kilometers te hard rijdt en dan weer omdat je een flitspaal nadert. Ik schrok me iedere keer bijna een ongeluk. Toen ik terug ging naar huis heb ik de tomtom maar uitgelaten. Ik was zelfs eerder thuis dan ik gedacht had. Rara, hoe kan dat?

Ik heb me ook laten vertellen dat je de tomtom moet updaten. Is dat zo? en hoe moet dat dan?
Verkoop 'm aan MM, die zoekt er nog een voor een vriendelijk prijsje :)
~~Soli Deo Gloria~~
albion

Bericht door albion »

MarthaMartha schreef:er is een wondertje gebeurt...............

ik heb een hekel aan nieuwe apparaten, vooral dure.............. en zéker als je best zonder kan.

Maar goed, in de Blokker krant staat een Car Trek 600 navigatiesysteem, van 199 voor 99 - deur tot deur navigatie in dehele benelux en hoofdwegen van west Europa.

en op een of andere manier denk ik toch dat het misschien best wel eens handig kan zijn, je weet nooit tenslotte.......... de andere kant is dat ik nog altijd gekomen ben waar ik wezen wilde - zij het soms een uurtje later - dat gepraat tegen je van zo'n vreemde is zo vervelend, vooral als ze vier keer hetzelfde zeggen, alsof ik doof ben ofzo......

oké, ik zal jullie verder niet vermoeien met mijn gedachtenspinsels... de vraag is dus: die Car Trek 600, is dat wat? of gewoon eigenlijk niet....... (kijk als je nou voor 2 of 3 tientjes meer iets véééééél beters hebt, dan kan ik dat natuurlijk beter doen). Oké, ik hoor het wel..... (dat is het voordeel altijd van rf, je hoort vanzelf....)
Voor jou wel, denk ik. Hoef je niet over Den Haag naar Zeeland :langue
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Meeting schreef:Weet iemand misschien of je dat gepiep uit kan zetten en hoe dat moet?
Ja dat kan.
Met het instellingen-scherm. Daar kan je aangeven welke zaken gemeld moeten worden. Eventueel kan je hem ook laten piepen als er een tankstation in de buurt is.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Hendrikus schreef:Over TomTom gesproken...
RD schreef:Navigatiesysteem laat taxi varen
24-11-2008 16:59

MOORDRECHT (ANP) – Een taxichauffeur luisterde in de nacht van zondag op maandag wel erg trouw naar zijn navigatiesysteem. De man reed in Moordrecht op elektronische aanwijzingen zo het water in.

Dat gebeurde bij de aanlegplaats van de pont richting Gouderak, liet de politie maandag weten.

De chauffeur dacht dat hij door een grote plas water reed, aangezien het regende. Zijn auto begon echter te zinken. De bestuurder en zijn klant bleven ongedeerd en konden zwemmend de taxi verlaten.

:yahoo (alleen wel heel erg balen als het je overkomt)
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Hendrikus schreef:
Meeting schreef:Ik vind de tomtom een vreselijk ding. Ik heb er pas een gekocht maar werd gek van het gepiep. Dan weer omdat je een paar kilometers te hard rijdt en dan weer omdat je een flitspaal nadert. Ik schrok me iedere keer bijna een ongeluk. Toen ik terug ging naar huis heb ik de tomtom maar uitgelaten. Ik was zelfs eerder thuis dan ik gedacht had. Rara, hoe kan dat?

en die is ook wel blij met piepjes bij flitspalen....... :hum
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
wim

Bericht door wim »

Meeting schreef: Weet iemand misschien of je dat gepiep uit kan zetten en hoe dat moet?
Handleiding? Of zeg ik daarmee iets raars?
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

MarthaMartha schreef:
Hendrikus schreef:

Laat de politie het maar niet horen. Ik denk dat die er niet blij mee zal zijn als je het in je auto hebt zitten :)
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Lassie

Bericht door Lassie »

ik denk andersom ook. Want dan heb je toch een boete aan je kont hangen.
memento

Bericht door memento »

MarthaMartha schreef:
Hendrikus schreef:

Is het overtreden van het 5e gebod (overheden ongehoorzaam zijn, en dat geld ook voor dingen als te hard rijden) tegenwoordig geen zonde meer? :nonnon

Er wordt hier op t forum veel gepraat over heiligmaking en heilig leven, en over opwekkingen enzo. Maar wat houdt al dat gepraat nu in, als we zelfs de kleinste zonden niet laten kunnen, ja: niet laten willen?
refo

Bericht door refo »

Piepjes bij flitspalen is op zichzelf toch wel toegestaan? Je ziet die dingen staan, soms weet je waar ze staan, dus waarom mag er niet een signaal komen: hier staat er één? Dat kun je zelf ook zien.

Wat in ieder geval niet mag is de signalen van de palen detecteren via een radardetectie. En zo ook de mobiele en tijdelijke flitsers. Wat weer wel schijnt te mogen is dat BNR de flitsers doorgeeft via de radio.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

memento schreef:Er wordt hier op t forum veel gepraat over heiligmaking en heilig leven, en over opwekkingen enzo. Maar wat houdt al dat gepraat nu in, als we zelfs de kleinste zonden niet laten kunnen, ja: niet laten willen?
Op zich wil ik die zonde wel laten, hoor.
Alleen vind ik een hulpmiddel hierbij wel handig. Al gebruik ik zelf liever de cruise-control als hulpmiddel om me aan de snelheid te houden, dan kan je die irritante piepjes van je TT rustig uitzetten.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Lassie schreef:ik denk andersom ook. Want dan heb je toch een boete aan je kont hangen.
Je rijdt toch niet te hard??? Dat doe je toch gewoon niet! Als je niet weet hoe hard je ergens mag: er zijn TomToms die de maximumsnelheid op jouw wegvak aangeven dus...
henriët

Bericht door henriët »

memento schreef:te hard rijden) tegenwoordig geen zonde meer? :nonnon

Er wordt hier op t forum veel gepraat over heiligmaking en heilig leven, en over opwekkingen enzo. Maar wat houdt al dat gepraat nu in, als we zelfs de kleinste zonden niet laten kunnen, ja: niet laten willen?
ja, je hebt een punt ja...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
BJD

Bericht door BJD »

memento schreef: Is het overtreden van het 5e gebod (overheden ongehoorzaam zijn, en dat geld ook voor dingen als te hard rijden) tegenwoordig geen zonde meer? :nonnon

Daar verbaas ik me in mijn werk ook wel eens over.. De meest rechtzinnige mensen die hebben lak aan alle verkeersregels.... en er nog prat op gaan ook.. En dan die politie die daar op toeziet... die is toch helemaal ... :evil
Plaats reactie