Plannen voor de kerstdagen ?
Re: Plannen voor de kerstdagen ?
Ik heb 1e kerstdag oppasdienst en we weten nog niet wat we 1e kerstdag (verder) doen. Ons huis open stellen voor de mensen die er behoefte aan hebben(?) om er toch even uit te zijn (de eenzamen onder ons). 2e kerstdag vieren we met m'n schoonfamilie (voor zover ze er allemaal zijn). En eigenlijk heb ik 1e kerstdag nog een verjaardag maar ik heb geen flauw idee hoe of wat etc...
Eigenlijk ben ik altijd blij als het 3 januari is.
Eigenlijk ben ik altijd blij als het 3 januari is.
- JolandaOudshoorn
1e kerstdag: familie
2e kerstdag: feest van de zondagschool
Tja, het meest verheug ik me nog op de diensten!
2e kerstdag: feest van de zondagschool
Tja, het meest verheug ik me nog op de diensten!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Eerste kerstdag met het gezin thuis met uiteraard 's morgens en 's middags de diensten.
's Avonds papa's befaamde 3-gangendiner.
Tweede kerstdag wordt heel anders.
Dan vliegen mijn vrouw en ik naar Parijs voor een weekend wat we cadeau hebben gekregen van de kinderen.
Ik ben dus één van de weinigen die niet op een witte kerst hopen in de angst dat de vlucht geannuleerd wordt.
's Avonds papa's befaamde 3-gangendiner.
Tweede kerstdag wordt heel anders.
Dan vliegen mijn vrouw en ik naar Parijs voor een weekend wat we cadeau hebben gekregen van de kinderen.
Ik ben dus één van de weinigen die niet op een witte kerst hopen in de angst dat de vlucht geannuleerd wordt.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Wij hebben maar een kerstdag....
Ik mis dat geweldig en ik vind het ook moeilijk..
Ik bedoel wat wij tweede kerstdag noemen is een gewone werkdag..
Ik mis dat geweldig en ik vind het ook moeilijk..
Ik bedoel wat wij tweede kerstdag noemen is een gewone werkdag..
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
plannen voor de kerst...
mh..
ik zit er s over na te denken..
nu is de adventstijd aan aan het breken..
verwachting..
straks kerst...
denken aan het Kind dat kwam voor zondaren..
meen dat ik persoonlijk geen behoefte heb aan allerlei familie gedoe zeg maar,
wellicht dat mn ouders of zusje/zwager komen koffiedrinken, tuurlijk heel gezellig en fijn, dat wel.
maar verder
heerlijk hier in het gezin..
dìt zijn echt hoogtepunt dagen.
s ochtends naar de kerk. daarna koffiedrinken, eten (eenvoudig maar gezellig) jean leest daarna een boek voor, en s middags gaan we (als t niet regent) heerlijk een eind wandelen.. en vaak gaan we dan even langs mijn ouders en koffiedrinken en of toch ook eten daar,
s avonds weer naar de kerk, om vervolgens nog na te praten over de diensten, en onder het genot van vele lichtjes (
) een glaasje wijn te drinken..
2 e kerstdag heeft Jetje kerstfeest van de zondagsschool, waar we als gezin naar toegaan, waar mn ouders ook mee naar toe gaan, dus wellicht daarna (mh, k zal t s gaan vragen) komen ze mee, en vraag ik ze of ze komen eten..
toch is het dus ook wel iets met de fam ja..
mh..
verwachting..
straks kerst...
wellicht dat mn ouders of zusje/zwager komen koffiedrinken, tuurlijk heel gezellig en fijn, dat wel.
maar verder
s ochtends naar de kerk. daarna koffiedrinken, eten (eenvoudig maar gezellig) jean leest daarna een boek voor, en s middags gaan we (als t niet regent) heerlijk een eind wandelen.. en vaak gaan we dan even langs mijn ouders en koffiedrinken en of toch ook eten daar,
s avonds weer naar de kerk, om vervolgens nog na te praten over de diensten, en onder het genot van vele lichtjes (

2 e kerstdag heeft Jetje kerstfeest van de zondagsschool, waar we als gezin naar toegaan, waar mn ouders ook mee naar toe gaan, dus wellicht daarna (mh, k zal t s gaan vragen) komen ze mee, en vraag ik ze of ze komen eten..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- Oude-Waarheid
Re: Plannen voor der kerstdagen ?
Tja Rens,Rens schreef:plannen? nou nee, ik ben simpelweg alleen met de kerst, dus ook niet een echt kerstidee....geen versieringen, geen slingers, geen boom....niks dus, in huis dagen zoals alle andere......alleen de diensten tellen dan, en het gedenken van de geboorte van de Heere.
Denk dat bij mij het zelfde is!
Maar het kerstidee zit bij mijn niet in versieringen enz. wat zou dat een arm kerstfeest zijn dan.
Hoop dan ook dat jij ondanks alles een Gezegend Kerstfeest mag beleven.
Want Hij is toch veel schoner dan al dat glimmer van slingers en ballen enz.
Zijn Schoonheid hoog te loven gaat al het schoon der mensen ver te boven!
tklinkt mega gezellig!! en fijn!! met de famlie fijn samen zijn en de Heere loven en prijzen!henriët schreef:plannen voor de kerst...
mh..
verwachting..
straks kerst...
maar verder
s avonds weer naar de kerk, om vervolgens nog na te praten over de diensten, en onder het genot van vele lichtjes () een glaasje wijn te drinken..
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
Samen met Oude Waarheid en Rens zal ik blij zijn als al die dagen voorbij zijn en we gewoon januari weer zijn ingegaan. Ik vind het nu trouwens nog een heel eind weg allemaal, maar het is al bijna december.
Weinig feest bij die zondagschool..JolandaOudshoorn schreef: 2e kerstdag: feest van de zondagschool
Eerst een opening van een half uur.. een bijbelvertelling van een half uur.. een vrije vertelling van een half uur... en dan twee en een half uur later... dan krijgen ze hun boek en zak snoep..
En dan te bedenken dat velen 's ochtends al een kerkdienst van 1,5 uur er op hebben zitten.
Zondagschoolfeest leuk.. maar houd het kort en plan dan 's morgens geen kerkdienst, je hebt net eerste kerstdag achter de rug en de zondag zit maar een dag tussen. De concentratie is een keer op..
(velen bezoeken het zondagschoolfeest niet vanwege het overdone aan uren in de kerk zitten binnen een paar dagen..) En nu ga ik een commentaar krijgen

DV Maandag is het al 1 december!!!!Jo-Ann schreef:Ik vind het nu trouwens nog een heel eind weg allemaal, maar het is al bijna december.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
BJD schreef:... en dan twee en een half uur later...
Ik weet niet op welke gemeente je doelt, maar in veel gemeenten is de zondagschool kerstviering echt niet meer langer dan 1,5 uur. Iig geldt dit voor de gemeente waar jij kerkt.
Daarnaast valt het me altijd op dat de kritiek enkel van de ouders komt, en dat je de kinderen zelf, hoe jong ze ook zijn, er helemaal niet over hoort en zelfs heel enthousiast zijn.
Ik denk dat BJD de warming up en de cooling down mee telt.Wilhelm schreef:BJD schreef:... en dan twee en een half uur later...
Ik weet niet op welke gemeente je doelt, maar in veel gemeenten is de zondagschool kerstviering echt niet meer langer dan 1,5 uur. Iig geldt dit voor de gemeente waar jij kerkt.
Daarnaast valt het me altijd op dat de kritiek enkel van de ouders komt, en dat je de kinderen zelf, hoe jong ze ook zijn, er helemaal niet over hoort en zelfs heel enthousiast zijn.

ik krijg nu echt neigingenJo-Ann schreef:Samen met Oude Waarheid en Rens zal ik blij zijn als al die dagen voorbij zijn en we gewoon januari weer zijn ingegaan. Ik vind het nu trouwens nog een heel eind weg allemaal, maar het is al bijna december.
om allerlei mensen te vragen...
maar ja...
ik mag geen atlas (meer) zijn van jean...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Nee, want dan komt er een barst in, kijk maar:henriët schreef: ik mag geen atlas (meer) zijn van jean...

Jean heeft helemaal gelijk

~~Soli Deo Gloria~~

Laatst gewijzigd door henriët op 02 dec 2008, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.