Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Wat ik nu lees is geen boek. Ik heb een stapel tijdschriften...
Oude Paden.
Ik kende het blad alleen van ergens zien liggen...
Nu ben ik me daarin aan het verdiepen, en er staan best wel zinnige dingen in...
Oude Paden.
Nu ben ik me daarin aan het verdiepen, en er staan best wel zinnige dingen in...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Heb ik onlangs ook gelezen. Bizar boek.parsifal schreef:De stad der blinden van Saramago
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
....1976Klaio schreef:A. Maljaars: "Niet allen Israël", Dordrecht 1975.

Je hebt gelijk. In 1975 stond in Wapenveld een artikel getiteld "Exalto en de joden". Ik verwarde die twee jaartallen.Afgewezen schreef:....1976Klaio schreef:A. Maljaars: "Niet allen Israël", Dordrecht 1975.
Heb/ken jij overigens dat artikel? Het staat helaas niet op http://www.wapenveldonline.nl. Ben erg nieuwsgierig naar de inhoud ervan.
Nee, ik wist niet eens van het bestaan van het artikel af. Misschien kun je de redactie van Wapenveld eens aanschrijven?Klaio schreef:Je hebt gelijk. In 1975 stond in Wapenveld een artikel getiteld "Exalto en de joden". Ik verwarde die twee jaartallen.Afgewezen schreef:....1976Klaio schreef:A. Maljaars: "Niet allen Israël", Dordrecht 1975.
Heb/ken jij overigens dat artikel? Het staat helaas niet op http://www.wapenveldonline.nl. Ben erg nieuwsgierig naar de inhoud ervan.
Ik ben er geabonneerd en Wieger heeft meestal nog wel stapeltje 'oude' liggen... Ik vind de verhalen ook altijd bijzonder boeiend! Ze zijn zeker zinnig. Geen tijdsverspilling dus-DIA- schreef:Wat ik nu lees is geen boek. Ik heb een stapel tijdschriften...
Oude Paden.

...Gijs83 schreef:Ik ben er geabonneerd en Wieger heeft meestal nog wel stapeltje 'oude' liggen... Ik vind de verhalen ook altijd bijzonder boeiend! Ze zijn zeker zinnig. Geen tijdsverspilling dus-DIA- schreef:Wat ik nu lees is geen boek. Ik heb een stapel tijdschriften...
Oude Paden.
Ik was er ook op geabonneerd, maar ik heb het blad opgezegd.Gijs83 schreef:Ik ben er geabonneerd en Wieger heeft meestal nog wel stapeltje 'oude' liggen... Ik vind de verhalen ook altijd bijzonder boeiend! Ze zijn zeker zinnig. Geen tijdsverspilling dus-DIA- schreef:Wat ik nu lees is geen boek. Ik heb een stapel tijdschriften...
Oude Paden.
Het neigde me te veel naar een Reformatorische heilige verering.
Veel van die mensen die er in staan beschreven , zouden er niet blij mee zijn als hun levensverhaal en bijzondere gebeurtenissen en ervaringen, waar de mens meer in het middelpunt staat dan Gods daden, met een lichte naar het verleden hunkerende trek op het gezicht, en een soms nauwelijks te onderdrukken tedere glimlach, gelezen zouden worden, waarbij aan het einde van het artikel, hoofdschuddend het blad weer neergelegd wordt, met de opmerking, och vroeger werkte de Heere nog, waar is de tijd gebleven....
En de lezer daarna overgaat tot de orde van de dag.
M.i. zijn er betere boeken te lezen.
Ik vrees ook, Wilhelm, dat dit de praktijk is.....Wilhelm schreef:....en een soms nauwelijks te onderdrukken tedere glimlach, gelezen zouden worden, waarbij aan het einde van het artikel, hoofdschuddend het blad weer neergelegd wordt, met de opmerking, och vroeger werkte de Heere nog, waar is de tijd gebleven....
Maar laat ons niet generaliseren.
Er zijn ook mensen die zich hierin herkennen, en drijven tot ootmoed.
Het is altijd zo jammer als je in het uiterste blijft hangen. Ik zou me er overigens ook niet op abonneren, daar niet van.Wilhelm schreef:Ik was er ook op geabonneerd, maar ik heb het blad opgezegd.Gijs83 schreef:Ik ben er geabonneerd en Wieger heeft meestal nog wel stapeltje 'oude' liggen... Ik vind de verhalen ook altijd bijzonder boeiend! Ze zijn zeker zinnig. Geen tijdsverspilling dus-DIA- schreef:Wat ik nu lees is geen boek. Ik heb een stapel tijdschriften...
Oude Paden.
Veel van die mensen die er in staan beschreven , zouden er niet blij mee zijn als hun levensverhaal en bijzondere gebeurtenissen en ervaringen, waar de mens meer in het middelpunt staat dan Gods daden, met een lichte naar het verleden hunkerende trek op het gezicht, en een soms nauwelijks te onderdrukken tedere glimlach, gelezen zouden worden, waarbij aan het einde van het artikel, hoofdschuddend het blad weer neergelegd wordt, met de opmerking, och vroeger werkte de Heere nog, waar is de tijd gebleven....
Hoe bedoel je dit nu concreet ?Erasmiaan schreef:
Het is altijd zo jammer als je in het uiterste blijft hangen. Ik zou me er overigens ook niet op abonneren, daar niet van.
Ik weet ook al die dingen wel. Maar er zitten ook goede dingen bij, zo'n blad als Oude Paden. Zoals mijn onkerkelijke buurman die het in handen kreeg omdat zijn overleden vader erin stond. Ik heb van hem in ieder geval niet gehoord dat het geromantiseerd was maar hij had het blad maar mooi gelezen en wie weet wat God er mee doet.Wilhelm schreef:Hoe bedoel je dit nu concreet ?Erasmiaan schreef:
Het is altijd zo jammer als je in het uiterste blijft hangen. Ik zou me er overigens ook niet op abonneren, daar niet van.
hier ben ik het nu echt helemaal mee eens!Wilhelm schreef:Ik was er ook op geabonneerd, maar ik heb het blad opgezegd.Gijs83 schreef:Ik ben er geabonneerd en Wieger heeft meestal nog wel stapeltje 'oude' liggen... Ik vind de verhalen ook altijd bijzonder boeiend! Ze zijn zeker zinnig. Geen tijdsverspilling dus-DIA- schreef:Wat ik nu lees is geen boek. Ik heb een stapel tijdschriften...
Oude Paden.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Zelfs mijn vader gaat z'n abonnement op Oude Paden opzeggen, omdat ie het nu te smeuig gaat vinden.
ik ben nu aan t lezen in "leven met Christus' van Mary Winslow en het boek van Ryle. 'dagelijkse praktijk van een christen'.
Heel mooi en zeer leerzaam.
Heel mooi en zeer leerzaam.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....