jvdg schreef:Met dank!refo schreef:Het kan nog simpeler: bij http://www.zoekwekker.nl opgeven dat je een Neveldijk zoekt en je krijgt automatisch bericht als er ergens een wordt aangeboden.
'K heb de zoekopdracht geplaatst.

jvdg schreef:Met dank!refo schreef:Het kan nog simpeler: bij http://www.zoekwekker.nl opgeven dat je een Neveldijk zoekt en je krijgt automatisch bericht als er ergens een wordt aangeboden.
'K heb de zoekopdracht geplaatst.
Zou de dominee Neveldijk hebben gelezen dan?helma schreef:Toen in Scherpenzeel's Ger. gem. een naam bedacht moest worden voor de nieuwe gemeenschapsruimte destijds; kon de gemeente namen inleveren.
En zowaar; iemand had "Spelonkie" bedacht (en volgens mij was die inzender een 'onder ons bekende'
Ds F Muldervond het wel goed bedacht maar het werd toch "Bartholomeüshof"
Hendrikus schreef:Zou de dominee Neveldijk hebben gelezen dan?helma schreef:Toen in Scherpenzeel's Ger. gem. een naam bedacht moest worden voor de nieuwe gemeenschapsruimte destijds; kon de gemeente namen inleveren.
En zowaar; iemand had "Spelonkie" bedacht (en volgens mij was die inzender een 'onder ons bekende'
je zou het haast denken....Hendrikus schreef:Zou de dominee Neveldijk hebben gelezen dan?helma schreef:Toen in Scherpenzeel's Ger. gem. een naam bedacht moest worden voor de nieuwe gemeenschapsruimte destijds; kon de gemeente namen inleveren.
Ja, dat klopt, D. Hogenbirk Jzn was predikant te Rotterdam-Charlois toen hij dit boekje publiceerde, 1930.albion schreef:Hendrikus schreef:Zou de dominee Neveldijk hebben gelezen dan?helma schreef:Toen in Scherpenzeel's Ger. gem. een naam bedacht moest worden voor de nieuwe gemeenschapsruimte destijds; kon de gemeente namen inleveren.
't was toch ook een ds. die het geschreven heeft, of vergis ik me?
ds. Albert van Andel kreeg hem bij zijn bevestiginghelma schreef:je zou het haast denken....Hendrikus schreef:Zou de dominee Neveldijk hebben gelezen dan?helma schreef:Toen in Scherpenzeel's Ger. gem. een naam bedacht moest worden voor de nieuwe gemeenschapsruimte destijds; kon de gemeente namen inleveren.
wel goed voor dominee's om te lezen, denk ik
van wie? laat me radenMarthaMartha schreef:
ds. Albert van Andel kreeg hem bij zijn bevestiging![]()
net wat voor hem, kan hij veel van leren
Nou, het valt me op dat de dominee er in Neveldijk wel érg goed afkomt...helma schreef:je zou het haast denken....Hendrikus schreef:Zou de dominee Neveldijk hebben gelezen dan?helma schreef:Toen in Scherpenzeel's Ger. gem. een naam bedacht moest worden voor de nieuwe gemeenschapsruimte destijds; kon de gemeente namen inleveren.
Wie is dominee Albert van Andel?MarthaMartha schreef:
niet van mij, ik was niet eens uitgenodigd.....helma schreef:van wie? laat me radenMarthaMartha schreef:
dat ligt er aan welke.... van Wettum, Ruimstra of Zuchtertje?Afgewezen schreef:Nou, het valt me op dat de dominee er in Neveldijk wel érg goed afkomt...helma schreef:je zou het haast denken....Hendrikus schreef: Zou de dominee Neveldijk hebben gelezen dan?
Dat mag je zelf bedenken.MarthaMartha schreef:dat ligt er aan welke.... van Wettum, Ruimstra of Zuchtertje?Afgewezen schreef:Nou, het valt me op dat de dominee er in Neveldijk wel érg goed afkomt...
Heb je dat paginanummer wel goed, Hein?Heindemat schreef:Tja, ds Ruimstra met zijn anti-stijfsel-prediking had het niet gemakkelijk met al die spelonkies (blz 79).