"Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderij
Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderij
De verkondiging van Gods woord roept bij mij geen heftige reactie op, want ik vind zelf dat dit ook nodig is. Maar ik doe dit alleen als mensen hier behoefte aan hebben en zoals het hier gedaan wordt worden ook mensen die hier geen behoefte aan hebben bereikt.
Het is dan ook weer heel iets anders als Nederland oranje kleurt. Hier wordt geen daadwerkelijke boodschap verkondigd. Zo vind ik de reclame zuilen langs de weg storend, hier wordt namelijk ook een boodschap verkondigd waar ikzelf (en waarschijnlijk meerdere personen) zich aan storen en niet om gevraagd hebben.
Het is dan ook weer heel iets anders als Nederland oranje kleurt. Hier wordt geen daadwerkelijke boodschap verkondigd. Zo vind ik de reclame zuilen langs de weg storend, hier wordt namelijk ook een boodschap verkondigd waar ikzelf (en waarschijnlijk meerdere personen) zich aan storen en niet om gevraagd hebben.
Denk je dat er veel mensen behoefte aan hebben?marsbos schreef:De verkondiging van Gods woord roept bij mij geen heftige reactie op, want ik vind zelf dat dit ook nodig is. Maar ik doe dit alleen als mensen hier behoefte aan hebben (...)
Denk je dat er veel mensen in de tijd van Paulus behoefte hadden aan het evangelie? Bijvoorbeeld die stokbewaarder?
Dat ben ik niet met je eens, maar laat verder maar, want dan raken we off-topic.marsbos schreef:Het is dan ook weer heel iets anders als Nederland oranje kleurt. Hier wordt geen daadwerkelijke boodschap verkondigd.
Ik denk zeker dat er mensen zijn die hieraan behoeft hebben. Maar ik ben van mening dat je dit niet moet opdringen. Op deze manier wordt het aan een ieder opgedrongen.
Dat is mooi en ook zijn bedoeling, heb ik begrepen.marsbos schreef:Ik denk zeker dat er mensen zijn die hieraan behoeft hebben. Maar ik ben van mening dat je dit niet moet opdringen. Op deze manier wordt het aan een ieder opgedrongen.
Hebben jullie dan geen respect voor je medemens/naaste. Volgens mij is dit een van de belangrijkste dingen voor een goed christen, om respect te hebben voor je naaste.
Iets aan iemand opdringen is geen respect hebben voor je naaste.
Ga eens na als er eens een andere tekst op het dak stond, maar dan van een satanist. Wat zou dan je reactie zijn geweest?
Mijn reactie zou nog precies hetzelfde zijn geweest. Jouw reactie ook?
Ga eens na als er eens een andere tekst op het dak stond, maar dan van een satanist. Wat zou dan je reactie zijn geweest?
Dus het maakt jou geen verschil of je een leugen of de waarheid leest?marsbos schreef:Hebben jullie dan geen respect voor je medemens/naaste. Volgens mij is dit een van de belangrijkste dingen voor een goed christen, om respect te hebben voor je naaste.
- Bonny
- Contacteer:
Je bedoelt zeker in de zin vanmarsbos schreef:De verkondiging van Gods woord roept bij mij geen heftige reactie op, want ik vind zelf dat dit ook nodig is. Maar ik doe dit alleen als mensen hier behoefte aan hebben en zoals het hier gedaan wordt worden ook mensen die hier geen behoefte aan hebben bereikt.
? Dat begrijp ik, maar technisch gezien is dat her niet aan de ordeEn als iemand u niet ontvangt en niet naar uw woorden luistert, vertrek dan uit dat huis of die stad en schud het stof van uw voeten” (Mattheüs 10:5-14).
The Groom's still waiting at the altar
Dus het maakt jou geen verschil of je een leugen of de waarheid leest?[/quote]
Als ik iets lees dan wil ik daar nog zelf over kunnen beslissen en moet het me niet opgedrongen worden. Dat was mijn punt en niet of dat het de waarheid is of niet.
Mijn vraag was of dat je nog hetzelfde zou reageren als er een andere tekst op het dak staat?
Ik zou het in geen geval goed keuren als er een boodschap op een dak staat, zodat iedereen het kan lezen.
Het was mijn bedoeling om de boodschap even buiten beschouwing te laten. Hoe zou je dan reageren?
Als ik iets lees dan wil ik daar nog zelf over kunnen beslissen en moet het me niet opgedrongen worden. Dat was mijn punt en niet of dat het de waarheid is of niet.
Mijn vraag was of dat je nog hetzelfde zou reageren als er een andere tekst op het dak staat?
Ik zou het in geen geval goed keuren als er een boodschap op een dak staat, zodat iedereen het kan lezen.
Het was mijn bedoeling om de boodschap even buiten beschouwing te laten. Hoe zou je dan reageren?
- JolandaOudshoorn
Als ik iets lees dan wil ik daar nog zelf over kunnen beslissen en moet het me niet opgedrongen worden. Dat was mijn punt en niet of dat het de waarheid is of niet.marsbos schreef:Dus het maakt jou geen verschil of je een leugen of de waarheid leest?
Het was mijn bedoeling om de boodschap even buiten beschouwing te laten. Hoe zou je dan reageren?[/quote]
Ik denk dat er niets wordt opgedrongen bij deze boodschap. Iemand verteld zijn mening (wat in dit geval ook nog eens een feit is!) en volgens mij mag dat gewoon in Nederland, sterker, we hebben zelfs een vrijheid van meningsuiting.
Bovendien, jouw redenatie van "ik moet mijn naaste respecteren, dus laat ik ze maar naar de hel gaan" getuigd op weinig liefde voor je naaste

Frappant trouwens, dat op dankdag de bron van onze dankbaarheid niet meer mag aangewezen worden.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- MarthaMartha
Het getuigt van respekt voor mijn naaste als ik, wanneer ik zie dat hij zich ontwetend naar het verderf haast, álles doe om dat te voorkomen......marsbos schreef:Hebben jullie dan geen respect voor je medemens/naaste. Volgens mij is dit een van de belangrijkste dingen voor een goed christen, om respect te hebben voor je naaste.
Menigeen is voor een ongeval behoedt doordat iemand hem/haar bij de arm greep en wegtrok van gevaar, zonder dat eerst toestemming werd gevraagd voor deze actie - opgedrongen actie dus.
Mijn naaste de ondergang tegemoet zien gaan en hem niet waarschuwen omdat hij daar geen prijs op stelt getuigd niet van liefde.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ik begrijp niet dat Christenen zich kunnen ergeren als iemand "Jezus Redt" op het dak zet.
Dat moet juist aangemoedigd worden. We moeten die man juist steunen in plaats van tegen te werken.
Bovendien zou ik zeggen dat het vrije menings uiting is. Ik erger me veel meer aan de islamitische gewoonten die in Nederland door buitenlanders opgedrongen worden. Dan praat ik nog niet eens over hun violent reactions als er wat van gezegd wordt.
Waarom moeten Christenen altijd de mond gesnoerd worden?
Dat gebeurd omdat Jezus inderdaad redt.
De vijand weet dat we in de laatste dagen zijn en deze vijand zal alles in het werk stellen om Christenen de mond te snoeren. Hij behoeft islamieten en anti Christenen de mond niet te snoeren want die heeft hij al.
Waarom komt men niet in opstand omdat Christenen vermoord worden in India ???
Hele Christelijke dorpen worden daar verbrand en uitgemoord!!!
En hier komen Christenen en Niet-Christenen in opstand omdat iemand "Jezus REDT" op zijn dak zet?
Een belachelijk zaak als U mij vraagt.
Dat moet juist aangemoedigd worden. We moeten die man juist steunen in plaats van tegen te werken.
Bovendien zou ik zeggen dat het vrije menings uiting is. Ik erger me veel meer aan de islamitische gewoonten die in Nederland door buitenlanders opgedrongen worden. Dan praat ik nog niet eens over hun violent reactions als er wat van gezegd wordt.
Waarom moeten Christenen altijd de mond gesnoerd worden?
Dat gebeurd omdat Jezus inderdaad redt.
De vijand weet dat we in de laatste dagen zijn en deze vijand zal alles in het werk stellen om Christenen de mond te snoeren. Hij behoeft islamieten en anti Christenen de mond niet te snoeren want die heeft hij al.
Waarom komt men niet in opstand omdat Christenen vermoord worden in India ???
Hele Christelijke dorpen worden daar verbrand en uitgemoord!!!
En hier komen Christenen en Niet-Christenen in opstand omdat iemand "Jezus REDT" op zijn dak zet?
Ik denk niet christenen daartegen in opstand komen; alleen niet-christenen of eigenlijk anti-christenen.Paoli schreef:En hier komen Christenen en Niet-Christenen in opstand omdat iemand "Jezus REDT" op zijn dak zet?
- J.C. Philpot
Ten eerste heeft niemand behoefte aan Jezus, ook kerk mensen niet. Tenzei ze wedergeboren worden door God's Geest.marsbos schreef:Ik denk zeker dat er mensen zijn die hieraan behoeft hebben. Maar ik ben van mening dat je dit niet moet opdringen. Op deze manier wordt het aan een ieder opgedrongen.
Ten tweede voelen anderen de behoefte aan anderen wellicht niet, maar hebben zij Jezus wel daadwerkelijk nodig om gered te worden van de straf op hun zonden. Je geeft aan dat de boodschap van Jezus verkondigen aan mensen die hun behoefte niet voelen onrespectvol is, maar het niet verkondigen van Jezus is juist onrespectvol. Je laat iemand die verdrinkt ook niet kreperen. En dar wel iemand die op de rand van de eeuwige verdoemenis balanceerd?
Het woord van de levende God spreekt anders (en zal Hem durven tegenpreken?):
2 Tim 4,2
verkondig het woord, dring erop aan, gelegen of ongelegen, wederleg, bestraf en bemoedig met alle lankmoedigheid en onderrichting.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik dacht dat ik hier protesten van Christenen gezien heb.Tiberius schreef:Ik denk niet christenen daartegen in opstand komen; alleen niet-christenen of eigenlijk anti-christenen.Paoli schreef:En hier komen Christenen en Niet-Christenen in opstand omdat iemand "Jezus REDT" op zijn dak zet?
Ik hoop dat ik een verkeerde veronderstelling deed.
:-)
We leven in een maatschappij waar vrijheid van meningsuiting nog aanwezig is. Gelukkig maar!
Eigenlijk begrijp ik niet waarom zo'n tekst op een dak moet staan. Reclame ofzo? Ik zal met er niet aan storen als ik het op een dak zie staan, maar zelf zou ik het nooit doen. Je prijst het de mensen dan aan terwijl je erzelf niet naar leeft.
Eigenlijk begrijp ik niet waarom zo'n tekst op een dak moet staan. Reclame ofzo? Ik zal met er niet aan storen als ik het op een dak zie staan, maar zelf zou ik het nooit doen. Je prijst het de mensen dan aan terwijl je erzelf niet naar leeft.
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)