GGiN BV te Nieuwerkerk wordt GGiN
Re: GGiN BV te Nieuwerkerk wordt GGiN
Toen in 1959 de oud-gereformeerde Ds. C. van de Gruijter van Oostburg niet meer in staat was voor te gaan, traden de vier gemeenten rond hem toe tot de Oud-Gereformeerde Gemeenten in Nederland. Het lijkt of de geschiedenis zich herhaalt......
Laatst gewijzigd door Janneman op 23 okt 2008, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
laat uw woorden weinig zijn; pred. 5: 1b
Ik ben er in elk geval erg blij mee! Ik hoop dat de andere 6 gemeenten snel volgen...Janneman schreef:Toen in 1959 de oud-gereformeerde Ds. de Gruijter van Oostburg niet meer in staat was voor te gaan, traden de vier gemeenten rond hem toe tot de Oud-Gereformeerde Gemeenten in Nederland. Het lijkt of de geschiedenis zich herhaalt......
Wat een zielig gedoe toch! Dat lid verdwijnt toch niet! De kerkmuren zijn wel hemelhoog zeg!Genade door recht schreef:Ander,
Als ik vragen mag: van wie heb je begrepen dat ds. Wink achter het besluit van Nieuwerkerk staat om terug te keren naar GGiN? Van horen zeggen? Ik geloof er namelijk niets van.
Hij heeft - voor zover ik weet - slechts gezegd dat 'ie met het vertrek van Van Heukelom geen enkele moeite heeft.
Ik wil geen discussie aanzwengelen of met modder gooien naar 1 van beiden, maar wie ds. Wink en oud. Van Heukelom op classes en in Nieuwerkerk meemaakt, weet dat het geen geheim is dat die 2 al jaren niet door 1 deur kunnen.
Ds. Wink vond het wel jammer dat met het vertrek van de gemeente 1 lid verdwijnt met wie hij nauwe (ziels)banden zou hebben.
Gelukkig zijn zielsbanden niet aan een kerkverband gebonden, en ze blijven zeker bestaan op de plaats waarnaar ieder kind van God verlangt. Dáár zijn trouwens ook al meerdere onenigheden naar mijn vaste overtuiging totaal en direct opgehouden te bestaan!Genade door recht schreef:
Ds. Wink vond het wel jammer dat met het vertrek van de gemeente 1 lid verdwijnt met wie hij nauwe (ziels)banden zou hebben.
Ik zeg niet dat ik hiermee de meest wijze woorden heb gesproken, maar gezien de aard van het vorige bericht kan er misschien wel een
Wat mankeert er aan (de aard van) mijn bericht?eilander schreef:Gelukkig zijn zielsbanden niet aan een kerkverband gebonden, en ze blijven zeker bestaan op de plaats waarnaar ieder kind van God verlangt. Dáár zijn trouwens ook al meerdere onenigheden naar mijn vaste overtuiging totaal en direct opgehouden te bestaan!Genade door recht schreef:
Ik zeg niet dat ik hiermee de meest wijze woorden heb gesproken, maar gezien de aard van het vorige bericht kan er misschien wel eenop....
Gdr, ik heb het gehoord juist van dat éne lid!Genade door recht schreef:Ander,
Als ik vragen mag: van wie heb je begrepen dat ds. Wink achter het besluit van Nieuwerkerk staat om terug te keren naar GGiN? Van horen zeggen? Ik geloof er namelijk niets van.
Overigens bevat de rest van je posting grote, maar dan ook grote onzin. Roddel en achterklap, en dat is echt jammer.Genade door recht schreef:Ander,
Hij heeft - voor zover ik weet - slechts gezegd dat 'ie met het vertrek van Van Heukelom geen enkele moeite heeft.
Ik wil geen discussie aanzwengelen of met modder gooien naar 1 van beiden, maar wie ds. Wink en oud. Van Heukelom op classes en in Nieuwerkerk meemaakt, weet dat het geen geheim is dat die 2 al jaren niet door 1 deur kunnen.
De discussie dreigt te ontaarden in te persoonlijke opmerkingen. Het lijkt me beter dat niet via dit forum te doen.