Jongere schreef:
Waar zijn we bang voor? Voor tijden van eventuele lichamelijke verdrukkingen? Lees dan de brief van Petrus eens, je zou gaan verlangen naar tijden van vervolging. (Al zeg ik dat natuurlijk makkelijk, maar toch.)
We kunnen ons dat niet voorstellen en het zal niet meevallen naar het vlees. Er zijn er verschillende geweest die hun geloof afgezworen hebben, maar als je jezelf geborgen weet in die Schuilplaats dan heb je niets te vrezen, zoals Luther dat verwoord.
Jongere schreef:
Angst: dat is het wat ik vaak hoor in reacties zoals die van albion. Angst dat ooit de Islam hier de overhand zal krijgen.
Sommige oudvaders waarschuwen er ons ook tegen. Er is er een die profeteerde dat Rome zal vallen en dat we eerst nog tegen de Turken (Islam) zullen moeten vechten, voordat het eind der wereld er zal zijn. Het zal ook een bange tijd worden.
Toen ik nog in Ommeren werkte, was daar ook een Marokkaanse jongere in de fabriek aan het werk. Hij zei letterlijk tegen mij (toen al): Wacht maar, tot wij aan de macht komen.
En hoe dat hij het zei, dat meende hij ook.
Ik heb in Den Haag gewoond en ik heb op een school gezeten die niet reformatorisch was|(is), wel christelijk en we woonden in een nieuwbouwwijk met allerlei rassen en we speelden met elkaar (ik heb ook niets tegen de mensen op zich), maar ik geloof wel dat de islam een gevaar is. (In hoe korte tijd zijn er geen moskees gebouwd).
Even off-topic:
Ik maak even een link naar Z-A, daar moest de apartheid ook verdwijnen. Je moet eens zien hoe het land er nu voorstaat. Kijk naar Rhodesie nu Zimbabwe. In Zuid Afrika zijn al 2000 boeren vermoord en 9000 zijn invaliden. De blanken worden doodgeschoten op straat zonder motief (ze worden niet beroofd) en Zuma wil de blanken elimineren. Dat komt ervan als je zo 'tolerant' met elkaar omgaat. Het komt nl. maar van één kant.