Foute conclusie.albion schreef:dat vermoeden heb ik ook (soms).... dat het aan mij ligt.accoord schreef:Mijn kleine ergernis: het ding dat er ongeveer zo uit ziet. Op elk topic waar ik op reageer, zie ik zoiets verschijnen. Het lijkt erop dat het aan mij ligt...
Kleine ergernissen [1]
Re: Kleine ergernissen
Foute conclusie.accoord schreef:Mijn kleine ergernis: het ding dat er ongeveer zo uit ziet. Op elk topic waar ik op reageer, zie ik zoiets verschijnen. Het lijkt erop dat het aan mij ligt...
Philip de Winter stelt dat de islamitische machtsovername in Rotterdam een feit is..jvdg schreef:Gezien de samenstelling van de Rotterdamse bevolking is die keuze niet meer dan logisch.BJD schreef:Mijn kleine ergenis..
Aboutaleb burgemeester van Rotterdam..
Bovendien heeft de man ontegenzeggelijk kwaliteiten.
Niettemin vind ik het ook moeilijk verteerbaar dat een moslim-marokkaan burgemeester wordt van één der grootste steden van Nederland.
Misschien heeft hij wel gelijk..
Ach kom, laten we niet meedoen met dit soort stoere praat. Voor je het weet willen er weer mensen het nóg stoerder/rechtser zeggen. Maar OK, het stond gelukkig in de rubriek Kleine ergernissen.BJD schreef:Philip de Winter stelt dat de islamitische machtsovername in Rotterdam een feit is..
Ik ben benieuwd hoe Abutaleb, (hij is tenslotte moslim) denkt over homo's, abortus e.d. Als iemand van CU deze post had gehad was dat als eerste geroepen.eilander schreef:Ach kom, laten we niet meedoen met dit soort stoere praat. Voor je het weet willen er weer mensen het nóg stoerder/rechtser zeggen. Maar OK, het stond gelukkig in de rubriek Kleine ergernissen.BJD schreef:Philip de Winter stelt dat de islamitische machtsovername in Rotterdam een feit is..
Zo en zo... weer een PVDA-er burgervader in een grote stad. Hoe kan het dat CDA dat laat gebeuren. Wat zit hier achter..
Ik kan er echt niet tegen als mensen gaan zeuren over de nationaliteit van Aboutaleb. Zelfs geenstijl.nl geeft het aan: "Hebben we eindelijk eens een Marokkaan die het ver heeft geschopt, is het weer niet goed..." Dit is het voorbeeld van iemand die goed is ingeburgerd. Bovendien: als ik zou emigreren zou ik ook nooit mijn Nederlandse paspoort willen opgeven, hoe hard ik me ook zou inzetten voor een nieuw land. Dat het een moslim is, is inderdaad jammer. Ik heb zijn godsdienstige overtuiging alleen nog niet gemerkt in zijn functioneren in de regering op het moment. Als neutrale burgemeester heb je nog minder vrijheid om je godsdienst uit te dragen.
Ik kom het anders veel te veel tegen dat ze het ver schoppen, niet vanwege hun kwaliteiten maar omdat ze allochtoon zijn of vrouw.. Positieve discriminatie.. daar slaan we in door..Jongere schreef:Ik kan er echt niet tegen als mensen gaan zeuren over de nationaliteit van Aboutaleb. Zelfs geenstijl.nl geeft het aan: "Hebben we eindelijk eens een Marokkaan die het ver heeft geschopt, is het weer niet goed..." Dit is het voorbeeld van iemand die goed is ingeburgerd. Bovendien: als ik zou emigreren zou ik ook nooit mijn Nederlandse paspoort willen opgeven, hoe hard ik me ook zou inzetten voor een nieuw land. Dat het een moslim is, is inderdaad jammer. Ik heb zijn godsdienstige overtuiging alleen nog niet gemerkt in zijn functioneren in de regering op het moment. Als neutrale burgemeester heb je nog minder vrijheid om je godsdienst uit te dragen.
Jongere schreef:Ik kan er echt niet tegen als mensen gaan zeuren over de nationaliteit van Aboutaleb. Zelfs geenstijl.nl geeft het aan: "Hebben we eindelijk eens een Marokkaan die het ver heeft geschopt, is het weer niet goed..." Dit is het voorbeeld van iemand die goed is ingeburgerd. Bovendien: als ik zou emigreren zou ik ook nooit mijn Nederlandse paspoort willen opgeven, hoe hard ik me ook zou inzetten voor een nieuw land. Dat het een moslim is, is inderdaad jammer. Ik heb zijn godsdienstige overtuiging alleen nog niet gemerkt in zijn functioneren in de regering op het moment. Als neutrale burgemeester heb je nog minder vrijheid om je godsdienst uit te dragen.
Ik geloof nietdat een christen burgermeester zal worden in een Islamitisch land....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ik geloof niet dat een islamiet burgemeester zal worden in een Reformatorisch land...albion schreef:]
Ik geloof nietdat een christen burgermeester zal worden in een Islamitisch land....
Veritas odium parit
Ik snap wat je bedoelt, maar in de huidige cultuur (hoe lang nog) is dit toch nog niet te verdedigen.Leopard schreef:Ik geloof niet dat een islamiet burgemeester zal worden in een Reformatorisch land...albion schreef:]
Reformatorische landen bestaan overigens niet hoor.......
Ook vroeger niet.
dus jij denkt dat mensen in een reformatorisch land zich ten opzichte van de islamiet hetzelfde zal gedragen als een islamiet ten opzichte van een christen????? Dat wordt ons toch anders geleerd, dacht ik zo.Leopard schreef:Ik geloof niet dat een islamiet burgemeester zal worden in een Reformatorisch land...albion schreef:]
Even een andere vraag: waarom konden de Israëlieten, toen ze het land Kanaän binnenkwamen, zich niet verenigen met de volkeren die er al reeds woonden???? Wat was hun opdracht??
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ze allemaal uitroeien. Ga je gang, albion.albion schreef:dus jij denkt dat mensen in een reformatorisch land zich ten opzichte van de islamiet hetzelfde zal gedragen als een islamiet ten opzichte van een christen????? Dat wordt ons toch anders geleerd, dacht ik zo.Leopard schreef:Ik geloof niet dat een islamiet burgemeester zal worden in een Reformatorisch land...albion schreef:]
Even een andere vraag: waarom konden de Israëlieten, toen ze het land Kanaän binnenkwamen, zich niet verenigen met de volkeren die er al reeds woonden???? Wat was hun opdracht??

Overigens snap ik je reactie niet zo goed. In de eerste helft lijk je te zeggen dat reformatorische mensen zich anders gedragen tegenover islamieten dan dat andersom het geval zou zijn. In de tweede helft lijk je juist alsnog voor een zeer vijandige houding te pleiten. En dus in principe hetzelfde handelen als de islamieten dat tegenover christenen zullen doen. Je moet voor één van de twee kanten kiezen. Òf we hebben dezelfde opdracht als de Joden die zich niet konden verenigen met de volken die er al woonden. Òf christenen behandelen islamieten anders (of behoren dat in ieder geval te doen) dan islamieten christenen dat doen.
Wat de vergelijking met Israël betreft: zoals ik al zei is er nu een radicaal andere tijd aangebroken. Één waarin christenen is verkondigd dat zij verdrukking zullen hebben en zullen moeten lijden om de naam van de Heere Jezus, niet dat zij koninkrijken stichten waarin andersdenkenden niet getolereerd zullen worden. Ook niet dat zij zich bezig zullen moeten houden met allerlei vormen van politieke redenaties. Dat staat haaks op alle profetieën in de Bijbel. En omdat we door die voorspellingen weten dat het nooit zal gebeuren, is het wijs ons tegenover die volken en religies op een andere manier op te stellen, namelijk vanuit de gedachte die Mattheüs 28:19 ons leert.
Wat de behandeling betreft. Zo denk ik er inderdaad over. Wellicht zal een christenburgemeester in een islamitisch land niet voorkomen. Maar wij christenen behandelen islamieten ten eerste inderdaad anders dan hoe zij dat tegenover ons doen (ook al denk ik dat dat in sommige islamitische landen mee zou kunnen vallen), zoals je zelf al zegt. Maar ten tweede is het echt onzin om te suggereren dat Nederland als staat nog iets christelijks in zich zou hebben. Als je iets "wordt geleerd" dan is het toch wel dat Nederland zich in een staat van ernstig moreel verval bevindt.
We kunnen als christenen beter stoppen met meedeinen op de tendens die in de maatschappij momenteel ook heerst. Het verbaast me oprecht dat deze negativiteit en angst ook op christenen overslaat. (Het verbaast me overigens ook dat dat onder christenen die in Rotterdam zelf leven eigenlijk helemaal niet het geval is, vooral bij mensen die in gebieden wonen met relatief weinig buitenlanders.) We weten toch dat het koninkrijk van de Heere Jezus nooit van deze wereld zal zijn? Waar zijn we bang voor? Voor tijden van eventuele lichamelijke verdrukkingen? Lees dan de brief van Petrus eens, je zou gaan verlangen naar tijden van vervolging. (Al zeg ik dat natuurlijk makkelijk, maar toch.) Maar gelijk gij gemeenschap hebt aan het lijden van Christus, alzo verblijdt u; opdat gij ook in de openbaring Zijner heerlijkheid u moogt verblijden en verheugen. Indien gij gesmaad wordt om den Naam van Christus, zo zijt gij zalig; want de Geest der heerlijkheid, en de Geest van God rust op u. In theorie geloven we de Bijbel, maar in de praktijk laten we ons leiden door angst en soms zelfs haat. Laat ik duidelijk zijn: de Islam is een valse godsdienst. En geestelijk dus ook zeer gevaarlijk. In die zin is het zeer te betreuren dat Aboutaleb burgemeester van Rotterdam zal worden. Zoals iedere ongelovige te betreuren is. Maar lichamelijk gevaar, laten we ons niet laten beheersen door angst daarvoor. Al mogen we zeker alert zijn. Maar zoals ik heel veel refo's hoor doen en ook hier op Refoforum zie - die haast Wilders-achtige manier van spreken; dan zou ik inderdaad haast bang worden. Dan zou ik inderdaad haast gaan geloven dat christenen ergens voor zouden moeten vrezen. Ik houd liever vast aan een zicht op de wereld en politiek zoals Luther dat deed. En dat was heus niet zijn ogen sluiten voor gevaar, want lees maar welke vreselijke dingen hij in gedachten had. Maar toch:
Een vaste burcht is onze God,
een toevlucht voor de Zijnen!
Al drukt het leed, al dreigt het lot,
Hij doet zijn hulp verschijnen!
De vijand rukt vast aan
met opgestoken vaan;
hij draagt zijn rusting nog
van gruwel en bedrog,
maar zal als kaf verdwijnen!
Geen aardse macht begeren wij,
die gaat welras verloren.
Ons staat de sterke Held ter zij,
dien God ons heeft verkoren.
Vraagt gij zijn naam? Zo weet,
dat Hij de Christus heet,
Gods eengeboren Zoon,
verwinnaar van de troon:
de zeeg' is ons beschoren!
En grimd' ook d'open hel ons aan
met al haar duizendtallen,
toch zal geen vrees ons nederslaan,
toch doen wij `t krijgslied schallen.
Hoe ook de satan woedt,
wij staan hem voet voor voet,
wij tarten zijn geweld;
zijn vonnis is geveld:
één woord reeds doet hem vallen!
Gods Woord houdt stand in eeuwigheid
en zal geen duimbreed wijken.
Beef, satan! Hij, die ons geleidt,
zal u de vaan doen strijken!
Delf vrouw en kind'ren `t graf,
neem goed en bloed ons af,
het brengt u geen gewin:
wij gaan ten hemel in
en erven koninkrijken!
Het hemelse koninkrijk, wel te verstaan. Overigens was deze laatste alinea in het algemeen.
Als er echt een discussie begint, dan wordt dat een nieuw topic trouwens. Anders (mocht het zo zijn dat ik iedereen heb overtuigd

Ik hoef geen nieuw topic.. maarJongere schreef:
We kunnen als christenen beter stoppen met meedeinen op de tendens die in de maatschappij momenteel ook heerst. Het verbaast me oprecht dat deze negativiteit en angst ook op christenen overslaat. (Het verbaast me overigens ook dat dat onder christenen die in Rotterdam zelf leven eigenlijk helemaal niet het geval is, vooral bij mensen die in gebieden wonen met relatief weinig buitenlanders.) We weten toch dat het koninkrijk van de Heere Jezus nooit van deze wereld zal zijn? Waar zijn we bang voor? Voor tijden van eventuele lichamelijke verdrukkingen? Lees dan de brief van Petrus eens, je zou gaan verlangen naar tijden van vervolging. (Al zeg ik dat natuurlijk makkelijk, maar toch.) Maar gelijk gij gemeenschap hebt aan het lijden van Christus, alzo verblijdt u; opdat gij ook in de openbaring Zijner heerlijkheid u moogt verblijden en verheugen. Indien gij gesmaad wordt om den Naam van Christus, zo zijt gij zalig; want de Geest der heerlijkheid, en de Geest van God rust op u. In theorie geloven we de Bijbel, maar in de praktijk laten we ons leiden door angst en soms zelfs haat. Laat ik duidelijk zijn: de Islam is een valse godsdienst. En geestelijk dus ook zeer gevaarlijk. In die zin is het zeer te betreuren dat Aboutaleb burgemeester van Rotterdam zal worden. Zoals iedere ongelovige te betreuren is. Maar lichamelijk gevaar, laten we ons niet laten beheersen door angst daarvoor. Al mogen we zeker alert zijn. Maar zoals ik heel veel refo's hoor doen en ook hier op Refoforum zie - die haast Wilders-achtige manier van spreken; dan zou ik inderdaad haast bang worden. Dan zou ik inderdaad haast gaan geloven dat christenen ergens voor zouden moeten vrezen. Ik houd liever vast aan een zicht op de wereld en politiek zoals Luther dat deed. En dat was heus niet zijn ogen sluiten voor gevaar, want lees maar welke vreselijke dingen hij in gedachten had. Maar toch:
Je trekt wel makkeljik conclusies..
-Je hebt het over overslaan van angst, negativiteit, meedeinen...
-het onder Rotterdamse christenen anders zou zijn (heb je het ze allemaal gevraagd?)
-dat we worden geleid door angst en haat
nee, je hebt m'n kleine ergenis nog niet weggenomen.

Nu Markouch nog in Amsterdam 

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ik hoor mensen letterlijk rechts-populaire politici napraten.BJD schreef:Ik hoef geen nieuw topic.. maar
Je trekt wel makkeljik conclusies..
-Je hebt het over overslaan van angst, negativiteit, meedeinen...
Ik verkeer zeer veel onder hen en ken ze dus redelijk goed. Ook in Rotterdam wonen christenen met een afkeer voor buitenlanders. Maar de verhouding t.o.v. bijv. gemeenten op de Veluwe (kijk daar alleen maar naar het stemgedrag van jongeren) geeft te denken.-het onder Rotterdamse christenen anders zou zijn (heb je het ze allemaal gevraagd?)
Angst: dat is het wat ik vaak hoor in reacties zoals die van albion. Angst dat ooit de Islam hier de overhand zal krijgen.-dat we worden geleid door angst en haat
Haat: dat is wat ik vaak hoor in reacties van jongeren op de Veluwe. Onlangs een reportage over gezien. En ja, die zijn gekleurd. Maar het zegt wel iets als christen jongeren op zo'n manier praten. En dan zijn dat nog jongeren die waarschijnlijk niet elke dag met 20 culturen in de tram zitten. Overigens vind ik jouw mening weer wat anders, ik denk dat jij heel goed weet waar je het over hebt.
Ach, ik had ook liever een andere kandidaat gezien.nee, je hebt m'n kleine ergenis nog niet weggenomen.