ben hier nog niet helemaal uitgelezen, toch een reactie,
ik zelf vind dit best iets heel erg persoonlijks, en natuurlijk als mensen uit de gemeente je aan het Avondmaal zouden zien gaan, waarom dan niet getuigen op een forum..
ik weet niet,
er kan nog zoveel strijd zijn, en ook, wat heb je er mee voor...
de een zal er meer open over zijn als de ander.. ook op t forum..
( ik geef toch de voorkeur dan aan de chat..)
Ga jij aan het avondmaal?
Re: Ga jij aan het avondmaal?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Re: Ga jij aan het avondmaal?
Als we het dan zelf niet kunnen, en dat klopt, wordt een andere vraag belangriijk. Niet wat we zelf willen, want dat kunnen we niet omzetten in realiteit. We kunnen gered willen worden maar daarmee onszelf niet redden. De vraag is dan: Wat wil God? Wil Hij dat ik gered word? Want we kunnen het zelf niet geven, alleen Hij kan dat. Daarom moeten we ook zoeken naar zijn wil. Als we ontdekken dat God ons niet wil redden, wat kunnen we dan nog doen? Als we ontdekken dat God ons wil redden, dan mogen we toch ook verwachtingsvol Hem om de Geest en om genade vragen?Kislev schreef:'Wil je gered worden?' is volgens mij niet de vraag. Het antwoord zal zeker 'ja' zijn. Maar wel op goede gronden en niet op basis van adviezen van anderen. Dat is van onze kant een onmogelijkheid. Bunyan vergeleek het met het vastpakken van de zon, het lukt eenvoudigweg niet, wat men ook tegen je zegt.
Heere bekeer me, alleen dan zal ik bekeerd zijn. Een bekering van God tot God en niet op basis van 'ik vertel het aan Jezus en ik ben gered'.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."