NCRV Dokument: De roze wolk

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9075
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: NCRV Dokument: De roze wolk

Bericht door J.C. Philpot »

Raike schreef:
Naast dat het radikaal tegen God's woord is (…)
Ik kreeg niet de indruk dat deze mensen christelijk zijn, dus daar hebben zij geen boodschap aan.
Ieder mens zal verantwoording af moeten leggen aan God, of ze daar nu boodschap aan hebben of niet.
Raike schreef:
* Een kind heeft voor de psychische en emotionele vorming een vader en een moeder nodig
Misschien wel, ik weet niet in hoeverre hier onderzoek naar is gedaan, maar er zijn zo veel situaties denkbaar waarin kinderen wel gewoon een vader en een moeder hebben, maar waar toch van alles mis gaat in de ontwikkeling. Of situaties waarin die vader of die moeder er helemaal niet zijn. Om jouw redenering door te trekken: moeten we alle sociaal zwakkeren maar verbieden om kinderen te krijgen?
Sociaal zwakkeren moeten begeleiding krijgen bij het opvoeden van kinderen. Maar kinderen krijgen en opvoeden hoort wel thuis in een gezin, zo is het door God bedoelt en zo komt een kind tot zijn recht en kan het zich ontwikkelen. En hoewel men tegenwoordig 2 mannen of 2 vrouwen ook een gezin noemt, een bijbels gezin bestaat uit een man en een vrouw die door het huwelijk met elkaar verbonden zijn.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: NCRV Dokument: De roze wolk

Bericht door Ariene »

Is het echt nodig om ons hier verder in te verdiepen?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: NCRV Dokument: De roze wolk

Bericht door Wilma van den Berg »

Ariene schreef:Is het echt nodig om ons hier verder in te verdiepen?
Tsja, inderdaad....
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33491
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: NCRV Dokument: De roze wolk

Bericht door Tiberius »

Jullie hebben gelijk. Ik leen even een sleutel van mijn collega.
:lock
Gesloten