Hoe weet je of je een kind van God bent?
-
Re: Hoe weet je of je een kind van God bent?
Wanneer ben je een kind van God?
30. En hen buiten gebracht hebbende, zeide hij: Lieve heren, wat moet ik doen, opdat ik
zalig worde?
31. En zij zeiden: Geloof in den Heere Jezus Christus, en gij zult zalig worden, gij en
uw huis.
Dit werd gezegd tot de gevangenbewaarder uit Fillipi.
Wij weten dat geloven meer inhoud dan alleen te zeggen ik geloof”want ook de duivelen
geloven en zij sidderen.(markus 1:24)
Zo wat is dit geloof waarvan Paulus spreekt dat tot zaligheid leidt?
Veel wordt duidelijk in Joh. 11, waar Jezus aan Martha verklaart dat leven uit de doden
alleen komt door Hem.
Zonder Christus werk zou Martha’s broer Lazerus een rottend, levenloos lijk blijven.
Lazerus was dood en lag in het graf en kon daar zelf geen verandering in brengen.
De les hier is dat alleen door de kracht van Christus, dit stinkende, rottende en
levenloze lijk weer uit het graf tot leven kan komen!
21. Zo zeide Martha dan tot Jezus: Heere, waart Gij hier geweest, zo ware mijn broeder
niet gestorven;
22. Maar ook nu weet ik, dat alles, wat Gij van God begeren zult, God U het geven zal.
Martha getuigd hier van haar geloof, ze geloofde dat Jezus de verlosser was die uit Zion
zou komen Die kwam in de kracht Gods om opstanding en leven te geven.
Die God is ons een God van volkomene Zaligheid; en bij den Heere, den Heere, zijn
uitkomsten tegen den dood.(Psalm 68:20)
Dit is de God der zaligheid en naast Hem is er geen verlosser(Hosea 43:11-13:4)
God is Zelf de verlosser omdat een mens zichzelf niet kan verlossen.
Als iemand tot een waar geloof in Christus komt, dan moet men wel weten, op wat voor
manier men ook tot dat geloof gekomen is, dat het alleen is door genade van God, er is
geen enkele verdienste in de mens, en er is ook geen enkele verdienste in de weg waardoor
men tot bekering komt, want Jezus zegt Ik ben de weg!
Herkenning!
Totdat we eerlijk naar onszelf kijken(als zondaars) dat het onze zonden en onze
wetteloosheid is die er voor zorgen dat we nooit met God verzoend kunnen worden, dat we
dus nooit kunnen ingaan in Gods Koninkrijk, kortom dat we het zelf verknoeid hebben en
er geen weg terug is uit onszelf, als dat een probleem voor ons wordt, en dat we dan tot
God gaan roepen om hulp, dan zal Hij ons ook horen dat is Zijn belofte.
Als we ons niet bewust zijn dat we ziek zijn zullen we de dokter ook niet vragen.
Pas als ik dreig te verdrinken roep ik om hulp!
HET MAAKT NIET UIT OF JE VOELT OF JE EEN ZONDAAR BENT, JE BENT HET GEWOON, GOD VRAAGT
ALLEEN ERKENNING!
23. Want zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods;(Rom.3)
Als we denken dat we beter zijn dan een ander dan misleiden we onszelf.
Als we onze machteloosheid erkennen dan kan dat een teken zijn dat God in ons werk, dan
wordt ons opstandig hart, zacht gemaakt, om de waarheid van onze verlorenheid te erkennen
De Heere is nabij de gebrokenen van harte, en Hij behoudt de verslagenen van geest.
(ps 34:18) De Heere verlost de gebrokenen van hart, maar Hij wederstaat de hoogmoedige.
Bidt voor bekering, het is een gave Gods.
9. Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart
geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden.
Zonder erkenning van zonde is er geen bekering, en zonder bekering geen vergeving.
De natuur van een mens is om zijn zonden altijd met die van een ander te vergelijken en
te denken, het valt bij mij nog wel mee, maar één zonde voor God maakt je al schuldig.
Als we onze zonde beleden hebben voor God en ons bekeert hebben, dan moeten we er ook op
vertrouwen dat het verlossende bloed van Christus ons zal reinigen van al onze zonden.
Niemand anders kan dat doen geen dominee, geen paus en ook de waterdoop niet.
12. En de zaligheid is in geen Anderen; want er is ook onder den hemel geen andere Naam,
Die onder de mensen gegeven is, door Welken wij moeten zalig worden.
Jezus Christus stierf voor onze zonden!
Als we God zoeken met geheel ons hart, dan beloofd Hij dat Hij zich laat vinden
7.Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal
opengedaan worden.
8. Want een iegelijk, die bidt, die ontvangt; en die zoekt, die vindt; en die klopt, dien
zal opengedaan worden.
Er zijn veel die Christus niet vinden omdat ze op een andere manier proberen binnen te
komen, als we iets zoeken wat goed is in onze ogen,dan zoeken we een andere Christus, of
we luisteren naar de woorden van mensen als zijnde woorden van God.
Strijdt om in te gaan door de enge poort; want velen, zeg Ik u, zullen zoeken in te gaan,
en zullen niet kunnen
Alleen degenen wiens hart zacht gemaakt, en wiens weg verzoend is met de Hemelse Vader,
die geloven in de God van de bijbel in tegenstelling tot degenen die vleselijk blijven en
die zelf hun idee van een god gecreëerd hebben die kunnen zichzelf wel “belijdend
Christen”noemen maar kennen Hem niet.
Dus niet spreken in tongen, genezende gaven maar gehoorzaamheid aan Gods wet is een teken
dat je van Hem bent!
Het is de belijdenis niet alleen op onze lippen maar vooral in ons hart en verstand!
Dus een waar geloof openbaart zich in een eerlijke begeerte tot gehoorzaamheid!
3. En hieraan kennen wij, dat wij Hem gekend hebben, zo wij Zijn geboden bewaren.
4. Die daar zegt: Ik ken Hem, en Zijn geboden niet bewaart, die is een leugenaar, en in
dien is de waarheid niet;
5. Maar zo wie Zijn Woord bewaart, in dien is waarlijk de liefde Gods volmaakt geworden;
hieraan kennen wij, dat wij in Hem zijn.
Iedereen zondigt maar bij een waar geloof moet er toch een eerlijke wil zijn om God te
gehoorzamen.
13. Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen.
Als we struikelen en vallen, laat je dan door Christus dragen want dan ben je zeker van
een behouden aankomst. Wentel uw weg op de Here en Hij zal het voor u maken.
30. En hen buiten gebracht hebbende, zeide hij: Lieve heren, wat moet ik doen, opdat ik
zalig worde?
31. En zij zeiden: Geloof in den Heere Jezus Christus, en gij zult zalig worden, gij en
uw huis.
Dit werd gezegd tot de gevangenbewaarder uit Fillipi.
Wij weten dat geloven meer inhoud dan alleen te zeggen ik geloof”want ook de duivelen
geloven en zij sidderen.(markus 1:24)
Zo wat is dit geloof waarvan Paulus spreekt dat tot zaligheid leidt?
Veel wordt duidelijk in Joh. 11, waar Jezus aan Martha verklaart dat leven uit de doden
alleen komt door Hem.
Zonder Christus werk zou Martha’s broer Lazerus een rottend, levenloos lijk blijven.
Lazerus was dood en lag in het graf en kon daar zelf geen verandering in brengen.
De les hier is dat alleen door de kracht van Christus, dit stinkende, rottende en
levenloze lijk weer uit het graf tot leven kan komen!
21. Zo zeide Martha dan tot Jezus: Heere, waart Gij hier geweest, zo ware mijn broeder
niet gestorven;
22. Maar ook nu weet ik, dat alles, wat Gij van God begeren zult, God U het geven zal.
Martha getuigd hier van haar geloof, ze geloofde dat Jezus de verlosser was die uit Zion
zou komen Die kwam in de kracht Gods om opstanding en leven te geven.
Die God is ons een God van volkomene Zaligheid; en bij den Heere, den Heere, zijn
uitkomsten tegen den dood.(Psalm 68:20)
Dit is de God der zaligheid en naast Hem is er geen verlosser(Hosea 43:11-13:4)
God is Zelf de verlosser omdat een mens zichzelf niet kan verlossen.
Als iemand tot een waar geloof in Christus komt, dan moet men wel weten, op wat voor
manier men ook tot dat geloof gekomen is, dat het alleen is door genade van God, er is
geen enkele verdienste in de mens, en er is ook geen enkele verdienste in de weg waardoor
men tot bekering komt, want Jezus zegt Ik ben de weg!
Herkenning!
Totdat we eerlijk naar onszelf kijken(als zondaars) dat het onze zonden en onze
wetteloosheid is die er voor zorgen dat we nooit met God verzoend kunnen worden, dat we
dus nooit kunnen ingaan in Gods Koninkrijk, kortom dat we het zelf verknoeid hebben en
er geen weg terug is uit onszelf, als dat een probleem voor ons wordt, en dat we dan tot
God gaan roepen om hulp, dan zal Hij ons ook horen dat is Zijn belofte.
Als we ons niet bewust zijn dat we ziek zijn zullen we de dokter ook niet vragen.
Pas als ik dreig te verdrinken roep ik om hulp!
HET MAAKT NIET UIT OF JE VOELT OF JE EEN ZONDAAR BENT, JE BENT HET GEWOON, GOD VRAAGT
ALLEEN ERKENNING!
23. Want zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods;(Rom.3)
Als we denken dat we beter zijn dan een ander dan misleiden we onszelf.
Als we onze machteloosheid erkennen dan kan dat een teken zijn dat God in ons werk, dan
wordt ons opstandig hart, zacht gemaakt, om de waarheid van onze verlorenheid te erkennen
De Heere is nabij de gebrokenen van harte, en Hij behoudt de verslagenen van geest.
(ps 34:18) De Heere verlost de gebrokenen van hart, maar Hij wederstaat de hoogmoedige.
Bidt voor bekering, het is een gave Gods.
9. Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart
geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden.
Zonder erkenning van zonde is er geen bekering, en zonder bekering geen vergeving.
De natuur van een mens is om zijn zonden altijd met die van een ander te vergelijken en
te denken, het valt bij mij nog wel mee, maar één zonde voor God maakt je al schuldig.
Als we onze zonde beleden hebben voor God en ons bekeert hebben, dan moeten we er ook op
vertrouwen dat het verlossende bloed van Christus ons zal reinigen van al onze zonden.
Niemand anders kan dat doen geen dominee, geen paus en ook de waterdoop niet.
12. En de zaligheid is in geen Anderen; want er is ook onder den hemel geen andere Naam,
Die onder de mensen gegeven is, door Welken wij moeten zalig worden.
Jezus Christus stierf voor onze zonden!
Als we God zoeken met geheel ons hart, dan beloofd Hij dat Hij zich laat vinden
7.Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal
opengedaan worden.
8. Want een iegelijk, die bidt, die ontvangt; en die zoekt, die vindt; en die klopt, dien
zal opengedaan worden.
Er zijn veel die Christus niet vinden omdat ze op een andere manier proberen binnen te
komen, als we iets zoeken wat goed is in onze ogen,dan zoeken we een andere Christus, of
we luisteren naar de woorden van mensen als zijnde woorden van God.
Strijdt om in te gaan door de enge poort; want velen, zeg Ik u, zullen zoeken in te gaan,
en zullen niet kunnen
Alleen degenen wiens hart zacht gemaakt, en wiens weg verzoend is met de Hemelse Vader,
die geloven in de God van de bijbel in tegenstelling tot degenen die vleselijk blijven en
die zelf hun idee van een god gecreëerd hebben die kunnen zichzelf wel “belijdend
Christen”noemen maar kennen Hem niet.
Dus niet spreken in tongen, genezende gaven maar gehoorzaamheid aan Gods wet is een teken
dat je van Hem bent!
Het is de belijdenis niet alleen op onze lippen maar vooral in ons hart en verstand!
Dus een waar geloof openbaart zich in een eerlijke begeerte tot gehoorzaamheid!
3. En hieraan kennen wij, dat wij Hem gekend hebben, zo wij Zijn geboden bewaren.
4. Die daar zegt: Ik ken Hem, en Zijn geboden niet bewaart, die is een leugenaar, en in
dien is de waarheid niet;
5. Maar zo wie Zijn Woord bewaart, in dien is waarlijk de liefde Gods volmaakt geworden;
hieraan kennen wij, dat wij in Hem zijn.
Iedereen zondigt maar bij een waar geloof moet er toch een eerlijke wil zijn om God te
gehoorzamen.
13. Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen.
Als we struikelen en vallen, laat je dan door Christus dragen want dan ben je zeker van
een behouden aankomst. Wentel uw weg op de Here en Hij zal het voor u maken.
Als God alles geschapen heeft dan zijt u onherroepelijk een kind van God ongeacht wat u gelooft. Alleen kan u of ik niet weten of God alles geschapen heeft. En vergewis u zelf ervan dat niet weten geloven is. Met alle respect natuurlijk u mag geloven wat u wilt.henriët schreef:Hoe weet je of je een kind van God bent?
Laatst gewijzigd door Jimmy op 01 nov 2008, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Jimmy schreef:Als God alles geschapen heeft dan zijt u onherroepelijk een kind van God ongeacht wat u gelooft. Alleen kan u of ik niet weten of God alles geschapen heeft, dit is wat u geloofd. En vergewis u zelf ervan dat niet weten geloven is. Met alle respect natuurlijk u mag geloven wat u wilt.henriët schreef:Hoe weet je of je een kind van God bent?

- MarthaMartha
klinkt niet zo gelovig .....freek schreef:Jimmy schreef:Als God alles geschapen heeft dan zijt u onherroepelijk een kind van God ongeacht wat u gelooft. Alleen kan u of ik niet weten of God alles geschapen heeft, dit is wat u geloofd. En vergewis u zelf ervan dat niet weten geloven is. Met alle respect natuurlijk u mag geloven wat u wilt.henriët schreef:Hoe weet je of je een kind van God bent?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
"Dit is wat u geloofd" had ik verwijdert tegelijk met de plaatsing van Freekfreek schreef:Jimmy schreef:Als God alles geschapen heeft dan zijt u onherroepelijk een kind van God ongeacht wat u gelooft. Alleen kan u of ik niet weten of God alles geschapen heeft, dit is wat u geloofd. En vergewis u zelf ervan dat niet weten geloven is. Met alle respect natuurlijk u mag geloven wat u wilt.henriët schreef:Hoe weet je of je een kind van God bent?

- MarthaMartha
dat kun je weten Jimmy, als je jezelf hier registreert onderteken je een aantal regels, dat heb jij ook gedaan..... lees ze eens door, dan weet je opeens een heleboel.Jimmy schreef:"Dit is wat u geloofd" had ik verwijdert tegelijk met de plaatsing van Freekfreek schreef:Jimmy schreef:
Als God alles geschapen heeft dan zijt u onherroepelijk een kind van God ongeacht wat u gelooft. Alleen kan u of ik niet weten of God alles geschapen heeft, dit is wat u geloofd. En vergewis u zelf ervan dat niet weten geloven is. Met alle respect natuurlijk u mag geloven wat u wilt.. Dit kan ik niet weten of henriët geloofd ! Ook wil een reageren op de reactie van Freek bij deze ?
Ook wil ik reageren op MarthaMartha ik citeer "klinkt niet zo gelovig ....." dit kan u niet weten want u kent mij immers niet !
- MarthaMartha
Jimmy, ik zei niet dat je niet gelooft, maar dat het niet zo gelovig klinkt. Ik doel daarmee op de volgende opmerking:Jimmy schreef:Ook wil ik reageren op MarthaMartha ik citeer "klinkt niet zo gelovig ....." dit kan u niet weten want u kent mij immers niet !
geloven in de bijbel = zeker weten.Jimmy schreef: Alleen kan u of ik niet weten of God alles geschapen heeft, dit is wat u geloofd
Het enige wat u zeker weet is dat u sterven gaat.MarthaMartha schreef:Jimmy, ik zei niet dat je niet gelooft, maar dat het niet zo gelovig klinkt. Ik doel daarmee op de volgende opmerking:Jimmy schreef:Ook wil ik reageren op MarthaMartha ik citeer "klinkt niet zo gelovig ....." dit kan u niet weten want u kent mij immers niet !
geloven in de bijbel = zeker weten.Jimmy schreef: Alleen kan u of ik niet weten of God alles geschapen heeft, dit is wat u geloofd
- MarthaMartha
Nee hoor, gelukkig zijn er meer dingen die ik zeker weet!Jimmy schreef:Het enige wat u zeker weet is dat u sterven gaat.MarthaMartha schreef:Jimmy, ik zei niet dat je niet gelooft, maar dat het niet zo gelovig klinkt. Ik doel daarmee op de volgende opmerking:Jimmy schreef:Ook wil ik reageren op MarthaMartha ik citeer "klinkt niet zo gelovig ....." dit kan u niet weten want u kent mij immers niet !
Als je kind van God bent kan je niet zeker weten of je sterven gaat.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ik weet dat ik niets weet zei Socrates van zichzelf..
- MarthaMartha
arme SocratesJimmy schreef:Ik weet dat ik niets weet zei Socrates van zichzelf..
Ik geef je de zekerheid dat gaat sterven.Gian schreef:Als je kind van God bent kan je niet zeker weten of je sterven gaat.
Sorry, maar jou zekerheid is mij waardeloos.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.