Dat vind ik toch een gevaarlijke stelling, want er zijn er velen die geen onbijbels woord gebruiken, (de bijbel staat vol met voorbeelden, b.v. Bileam zegende het volk).freek schreef:
Ik heb geen onbijbels woord uit z'n mond gehoord. Toch een heel tikkeltje belangrijker...!
Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland
Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Inderdaad. In de Bijbel staat bijvoorbeeld ook: daar is geen God.
- J.C. Philpot
Als je dat zonder context poneerd is het onbijbels. Verder voegt dit niets toe aan deze discussie.Erasmiaan schreef:Inderdaad. In de Bijbel staat bijvoorbeeld ook: daar is geen God.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Knap bedacht!Erasmiaan schreef:Inderdaad. In de Bijbel staat bijvoorbeeld ook: daar is geen God.
Tja, als je een beroep op de bijbel echt gevaarlijk vind, houdt discussieeren op een reformatorisch forum voor mij op.albion schreef:Dat vind ik toch een gevaarlijke stelling, want er zijn er velen die geen onbijbels woord gebruiken, (de bijbel staat vol met voorbeelden, b.v. Bileam zegende het volk).freek schreef:
Ik heb geen onbijbels woord uit z'n mond gehoord. Toch een heel tikkeltje belangrijker...!
gereformeerd = Bijbelsfreek schreef:Ik heb geen onbijbels woord uit z'n mond gehoord. Toch een heel tikkeltje belangrijker...!

Er zijn er ook die juist graag onbijbelse woorden gebuikenalbion schreef:Dat vind ik toch een gevaarlijke stelling, want er zijn er velen die geen onbijbels woord gebruiken,freek schreef:
Dogmatiek
Drieënig
vierschaar

Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
- J.C. Philpot
Zijn woorden die niet in de bijbel staan per definitie onbijbels?Ariene schreef:Er zijn er ook die juist graag onbijbelse woorden gebuiken
Dogmatiek
Drieënig
vierschaar
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Echt niet??J.C. Philpot schreef:Woorden die niet in de bijbel staan zijn niet per definitie onbijbels.Ariene schreef:Er zijn er ook die juist graag onbijbelse woorden gebuiken
Dogmatiek
Drieënig
vierschaar

(was een grapje)
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Het staat wel degelijk in de bijbel. Dus Bijbels is het sowieso. Maar je zegt het zelf al: er moet een context bij genoemd worden om het volledig te verstaan. Zo zullen we alle teksten in het licht van de context moeten zien, ja in het licht van de gehele bijbel. Ook bij de remonstranten zul je geen onbijbels woord lezen. Maar de manier waarop ze de bijbel laten spreken...enz.J.C. Philpot schreef:Als je dat zonder context poneerd is het onbijbels. Verder voegt dit niets toe aan deze discussie.Erasmiaan schreef:Inderdaad. In de Bijbel staat bijvoorbeeld ook: daar is geen God.
Dat gaat idd voor een heel groot deel op. Maar ook voor een deeltje nietAfgewezen schreef:gereformeerd = Bijbelsfreek schreef:Ik heb geen onbijbels woord uit z'n mond gehoord. Toch een heel tikkeltje belangrijker...!

En dat is ook wat ik bedoelde met mijn quotation naar Freek toe. Ik hoop dat dat nu duidelijk is.Erasmiaan schreef:
Het staat wel degelijk in de bijbel. Dus Bijbels is het sowieso. Maar je zegt het zelf al: er moet een context bij genoemd worden om het volledig te verstaan. Zo zullen we alle teksten in het licht van de context moeten zien, ja in het licht van de gehele bijbel. Ook bij de remonstranten zul je geen onbijbels woord lezen. Maar de manier waarop ze de bijbel laten spreken...enz.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Dan zou ik niet gereformeerd willen heten.freek schreef:Dat gaat idd voor een heel groot deel op. Maar ook voor een deeltje nietAfgewezen schreef:gereformeerd = Bijbelsfreek schreef:Ik heb geen onbijbels woord uit z'n mond gehoord. Toch een heel tikkeltje belangrijker...!
- J.C. Philpot
Ik ben het voor een heel eind met je eens, behalve met het bovenstaande citaat.Erasmiaan schreef:Ook bij de remonstranten zul je geen onbijbels woord lezen.
George Whitefield
George Whitefield
Jouw leven in het licht van het komende oordeel. In de Grote Kerk van Ede:
http://playvideo.sa-media.com/media/102 ... 522910.wmv
http://playvideo.sa-media.com/media/102 ... 522910.wmv