Wat doen we vandaag? [3]

Rens

Re: Wat doen we vandaag? [3]

Bericht door Rens »

Lassie schreef:weet je ik snap zoiets niet. Zelf ik kom bij de armste mensen hulp verlenen in de huishouding. Er zit vast een foutje ergens.
men gaat uit van het verzamelinkomen van de belastingdienst, maar kijken niet naar wat je FEITELIJK per maand nog ter vrije beschikking hebt, dus met de fianaciële lasten in de ruimste zin des woords wordt geen rekening gehouden. Dus, ook al heb je een vrij goed bruto-inkomen, maar door de feitelijke lasten een zéér beperkte vrije ruimte, dan nóg wordt dáár geen rekening mee gehouden. het bruto-inkomen is het peilpunt, niet wat je feitelijk netto nog te besteden hebt na financiële verplichtingen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Rens schreef:
Lassie schreef:weet je ik snap zoiets niet. Zelf ik kom bij de armste mensen hulp verlenen in de huishouding. Er zit vast een foutje ergens.
men gaat uit van het verzamelinkomen van de belastingdienst, maar kijken niet naar wat je FEITELIJK per maand nog ter vrije beschikking hebt, dus met de fianaciële lasten in de ruimste zin des woords wordt geen rekening gehouden. Dus, ook al heb je een vrij goed bruto-inkomen, maar door de feitelijke lasten een zéér beperkte vrije ruimte, dan nóg wordt dáár geen rekening mee gehouden. het bruto-inkomen is het peilpunt, niet wat je feitelijk netto nog te besteden hebt na financiële verplichtingen.
Hoe onredelijk is dat?

In Nederland is allerlei wet en regel-geving. Dat sommige mensen geen vetpot hebben, dat weet ik heel zeker. Er is veel armoede in Nederland. Maar dan heb ik het wel over mensen die alleen een AOW hebben of zo'n klein pensioentje dat ze nét buiten de tegemoetkomingen vallen.... (of onder de 65 jaar een daaraan vergelijkbaar inkomen). Zit je op het minimum inkomen dat zijn er gelukkig diverse regelingen om voor bijzondere kosten hulp te krijgen, huursubsidie, zorgtoeslag, bijdrage voor goederen als wasmachine en bijdragen voor sociale activiteiten. Heel fijn dat dit allemaal geregeld is.

Maar als mensen door allerlei schulden opgebouwd en weet ik ook maar in de problemen zitten, hoewel je daarin ook best de dupe kan zijn van bepaalde dingen, en daar wordt in de eigen bijdrage geen rekening mee gehouden, dan vind ik dat reëel.

Wanneer financiële verplichtingen als schulden, afbetalingen en dergelijke te hoog zijn kun je hulp vragen bij een bureau voor budgetering (schuldhulpverlening). Zij trekken eerst de belangrijkste kosten af van je inkomen, bepalen hoeveel je kunt aflossen per maand en je krijgt een toelage om van te leven. Zorgkosten als de eigen bijdrage horen daarin bij de noodzakelijke kosten en worden afgetrokken. Dat leven van die toelage die je per week krijgt geen pretje is, is ook waar. Het brengt je uiteindelijk wel zover dat je van je schulden af bent. (moet je niet te vaak doen, want restanten schuld kwijtschelden na een bepaalde periode blijven ze niet doen, is maar 1 of 2 keer)

Maar goed, ik ken jouw situatie en verplichtingen niet, maar het klinkt me allemaal in de oren alsof je dat nog maar eens moet laten uitzoeken door iemand die er verstand van heeft. Het zou je kunnen helpen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Lassie

Bericht door Lassie »

Als je lid bent van een kerk kunnen die toch ook bij springen (qua financieen?)
Lassie

Bericht door Lassie »

Wij gaan vanavond naar de verjaardag van m'n oma.

Verder hebben we geluncht bij de Hema.. en lekker gefietst.... :jongle
MarthaMartha

Lassie schreef:Wij gaan vanavond naar de verjaardag van m'n oma.

Verder hebben we geluncht bij de Hema.. en lekker gefietst.... :jongle
héérlijk, ook verkleurd? (ik zit hier met een roodverbrande kop nl.)
judith

Bericht door judith »

Naar boekenbeurd geweest in Zwolle..
Met mam en mn zusje!!
Twas reuze gezellig!!
Vanaaf naar Bijbelkring :)
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

niet veel :banghead
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

JolandaOudshoorn schreef:niet veel :banghead
Oei.... wat is er?
Rens

Bericht door Rens »

MarthaMartha schreef:
Maar goed, ik ken jouw situatie en verplichtingen niet, maar het klinkt me allemaal in de oren alsof je dat nog maar eens moet laten uitzoeken door iemand die er verstand van heeft. Het zou je kunnen helpen.
jij doelt op de wsnp? die weg is allang bewandeld, en nul op het request gekregen.
Moderatorbericht:
MarthaMartha

Rens schreef:
MarthaMartha schreef:
jij doelt op de wsnp? die weg is allang bewandeld, en nul op het request gekregen.
die bedoel ik ja.
Rens

Bericht door Rens »

MarthaMartha schreef:
Rens schreef:
MarthaMartha schreef:
die bedoel ik ja.
de rechter heeft het tot twee keer toe afgewezen.
Moderatorbericht:
AS

Bericht door AS »

Voor vandaag niks meer. :nananere
albion

Bericht door albion »

ik ga gauw mijn strijk afmaken. (van een hele week!, dus heel wat overhemden :nananere )

dan om half negen naar school tot half drie. Ramen lappen + nakijken + lessen voorbereiden.
Deze week een drukke week. (repetities (veel nakijkwerk), 's avonds naar ouderavond, op visite en zaterdag een receptie. Alles b.l.e.w. De week is weer vol
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

albion schreef:ik ga gauw mijn strijk afmaken. (van een hele week!, dus heel wat overhemden :nananere )

dan om half negen naar school tot half drie. Ramen lappen + nakijken + lessen voorbereiden.
Deze week een drukke week. (repetities (veel nakijkwerk), 's avonds naar ouderavond, op visite en zaterdag een receptie. Alles b.l.e.w. De week is weer vol
Joh , jij bent vroeg!! ( Ik laat )
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
sweelinck 25

Bericht door sweelinck 25 »

vanmorge al zitten leren,
van 8:30 tot 14:50 naar school.
huiswerk maken, eten koken, en vanavond me broertje even van de voetbal halen, voor de rest niet veel. vanavond maar eens een keer op tijd naar bed denk ik.

Fijne dag vandaag!!!
Gesloten