Wat doen we vandaag? [3]

Lassie

Re: Wat doen we vandaag? [3]

Bericht door Lassie »

Waar haal jij die 6 uur per week vandaan?
Rens

Bericht door Rens »

Lassie schreef:Waar haal jij die 6 uur per week vandaan?
pré-indicatie door m'n wmo-consulente.............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Lassie

Bericht door Lassie »

die is bij je over de vloer geweest? Want niemand kan zomaar een indicatie geven via internet/telefoon. De ciz bepaald hoeveel uur je krijgt.
Rens

Bericht door Rens »

Lassie schreef:die is bij je over de vloer geweest? Want niemand kan zomaar een indicatie geven via internet/telefoon. De ciz bepaald hoeveel uur je krijgt.
zij heeft álles voor me geregeld: de indicatie en levering van m'n scootmobiel, volledige aanpassing van m'n huisje aan m'n beperkingen, regionaal- én bovenregionaal aangepast vervoer.............én alvast een pre-indicatie gemaakt wat ik aan hulp nodig heb.

Dus ik hoef in wezen maandag alleen maar een telefoontje naar haar te plegen, en het wordt geregeld............
Moderatorbericht:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Rens schreef:
Lassie schreef:en als je 1 keer in de 2 weken of 1 keer in de maand hulp vraagt? Voor het zware werk zeg maar?

Een van mijn clienten betalen 15 euro in de maand (eigen bijdrage en verder niks) en die hebben twee keer in de maand (dus 1 keer in de 14 dagen hulp).
Voor 6 uur per week, wat de pré-indicatie is, zijn de kosten 62,30 per 4 weken
pff dan moet je nog meer betalen dan wat ik voor mijn hulp betaal. (10 euro per uur)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens

Bericht door Rens »

JolandaOudshoorn schreef:
Rens schreef:
Lassie schreef:en als je 1 keer in de 2 weken of 1 keer in de maand hulp vraagt? Voor het zware werk zeg maar?

Een van mijn clienten betalen 15 euro in de maand (eigen bijdrage en verder niks) en die hebben twee keer in de maand (dus 1 keer in de 14 dagen hulp).
pff dan moet je nog meer betalen dan wat ik voor mijn hulp betaal. (10 euro per uur)
dat zou voor jou dan neerkomen op € 60,= per week uitgaande van die 6 uur per week............
Moderatorbericht:
henriët

Bericht door henriët »

Rens schreef:

herkenbare discussie,
je kunt tegenwoordig beter particuliere hulp nemen dan via een stichting. of via de ciz.. omdat de eigen bijdrage zo enorm hoog is.
Vreemd eigenlijk..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Rens schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Voor 6 uur per week, wat de pré-indicatie is, zijn de kosten 62,30 per 4 weken
dat zou voor jou dan neerkomen op € 60,= per week uitgaande van die 6 uur per week............[/quote]
Je hebt gelijk, ik lees verkeerd. Ik dacht dat het ging om 6 uur per maand!
Tja, ik geloof niet dat ik in aanmerking zou komen voor WMO vergoeding.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens

Bericht door Rens »

Rens schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Voor 6 uur per week, wat de pré-indicatie is, zijn de kosten 62,30 per 4 weken
dat zou voor jou dan neerkomen op € 60,= per week uitgaande van die 6 uur per week............
Je hebt gelijk, ik lees verkeerd. Ik dacht dat het ging om 6 uur per maand!
Tja, ik geloof niet dat ik in aanmerking zou komen voor WMO vergoeding.[/quote]
zoek even via google naar de site van het CAK-BZ, en maak daar even een proefberekening........dan weet je het heel snel......
Moderatorbericht:
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Rens schreef:
Lassie schreef:die is bij je over de vloer geweest? Want niemand kan zomaar een indicatie geven via internet/telefoon. De ciz bepaald hoeveel uur je krijgt.
zij heeft álles voor me geregeld: de indicatie en levering van m'n scootmobiel, volledige aanpassing van m'n huisje aan m'n beperkingen, regionaal- én bovenregionaal aangepast vervoer.............én alvast een pre-indicatie gemaakt wat ik aan hulp nodig heb.

Dus ik hoef in wezen maandag alleen maar een telefoontje naar haar te plegen, en het wordt geregeld............
Beste Rens, ik weet dat per gemeente soms dingen verschillen, maar grote lijnen zijn hetzelfde. Aan de hand van je inkomen wordt inderdaad de eigen bijdrage bepaald. Het maakt dan niet meer uit hoeveel hulp je hebt. Voor 3 uur hulp per twee weken of voor 6 uur per week betaal je even veel (tenzij het kostbedrag lager is dan de eigen bijdrage. Als ik het goed begrepen heb woon jij in een seniorenwoning, landelijke regel is dat je dan maximaal 3 uur per week huishoudelijke hulp krijgt. De omstandigheden moeten wel heel bizar zijn (of je consulente erg aardig) als je meer krijgt. Jij betaald hoogstwaarschijnlijk al eigen bijdrage aan de aanpassingen die in je huis zijn aangebracht en voor je scootmobiel. In de meeste gevallen krijg je voor hetzelfde geld (of ietsje meer wanneer je nog niet aan je maximum eigen bijdrage zit), je huishoudelijke hulp. Ik zou die consulente dat maar eens uit laten rekenen. Ik vermoed dat het je wel eens wat op zou kunnen leveren. Als jij inderdaad een eigen bijdrage moet betalen van 62 euro per 4 weken, dan heb je een fors inkomen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MarthaMartha

vanmorgen om half 9 zat ik op de fiets, Jesse achterop, broodjes en kan koffie in de fietstas, op naar de Ginkelse Heide bij Ede. Daar was vandaag de 64e herdenking van de airbornelanding. Eerst de herdenking, toen de parachutistenlanding (om en nabij de 200 parachutisten). Daar heerlijk gegeten en toen weer 17 kilometer teruggefietst naar huis. Ga nu Jesse in bad stoppen en even wat opruimen in huis. Vanavond naar de bloemencorso in Voorthuizen...............

allemaal leuke dingen en nog heerlijk weer ook............
Lassie

Bericht door Lassie »

en als je een pgb aan vraagt? Hebben ze dat weleens op een rijtje gezet voor jouw?
Rens

Bericht door Rens »

Lassie schreef:en als je een pgb aan vraagt? Hebben ze dat weleens op een rijtje gezet voor jouw?
dat is overwogen, maar de nauwgezetheid waarmee je een hele administratie moet bijhouden is niet voor mij weggelegd, dat kan ik niet volbrengen.
Moderatorbericht:
MarthaMartha

Rens schreef:
Lassie schreef:en als je een pgb aan vraagt? Hebben ze dat weleens op een rijtje gezet voor jouw?
dat is overwogen, maar de nauwgezetheid waarmee je een hele administratie moet bijhouden is niet voor mij weggelegd, dat kan ik niet volbrengen.
en de indicatie en eigen bijdrage zijn gelijk aan hulp in natura, dus waarom zou je?
Lassie

Bericht door Lassie »

weet je ik snap zoiets niet. Zelf ik kom bij de armste mensen hulp verlenen in de huishouding. Er zit vast een foutje ergens.
Gesloten