MarthaMartha schreef:Gijs83 schreef: Bah

zulk volk loopt er dus ook al in Rijssen. Niet dat het in dit geval heel erg(toch ook weer wel) was, maar toch zwervers daar hoor hier normaal gesproken niet over.
Beste Gijs, jij hoorde een verhaal en reageert met "bah, zulk volk".
De Heere Jezus hoort niet alleen, Hij ziet ons ook, niet alleen de buitenkant, maar ook alles vanbinnen, Dat hele walglijke zondaarshart..... en toch zegt Hij niet "bah, zulk volk", maar is Hij met barmhartigheid bewogen en kwam Hij juist voor zulken.....
Hij legde Zijn handen op een melaatse, sprak vriendelijk met een hoer om haar te behouden.
Ik weet dat we geen van allen kunnen en zullen zijn als Hij.
Maar laten we op zijn minst proberen om niet met verachting neer te zien op een mens in nood.
Gijs83, Je mag er dan misschien niet van horen... Er zullen echt wel meer zwervers in Rijssen zijn... alleen die zijn 's nachts op plaatsen waar jij niet komt.
Ondanks dat je misschien barmhartig moet zijn blijft het gewoon vies volk... Er zijn er namelijk bij die zich jaren niet gewassen hebben en een uur in de wind stinken.
Daarnaast zou ik zeer terughoudend zijn in het in huis halen van die zwervers.. Ze jatten je portemonnee onder je kussen vandaan.. 80% heeft een verslavingsprobleem.... en velen leven van de criminaliteit en zijn zogenaamde "veelplegers"
Het leger des heils doet zeer barmhartig werk maar is ook zeer resoluut in het weigeren van zwervers indien ze te ver zijn gegaan..
Zelf probeer ik ook van tijd tot tijd de zwervers in mijn gebied tijdens mijn werk te bezoeken. Gwoon voor een praatje, kijken hoe het met ze gaat.. ( ze kunnen, als ze zouden overlijden weken in de bosjes liggen omdat niemand ze mist.) Sommigen zijn echt zorgmijders.. maar bouw ik toch een beetje vertrouwensband op.. Zo ken ik er een, die jaren in een doos heeft geslapen, nu een tentje in een bos heeft. Hij heeft inmiddels een kennis die zich over hem heeft ontfermd, die heeft een houten hut voor hem gebouwd, om de tent heen.. De aangrenzende woning van die bosjes geven hem elke dag een teil schoon water..
Drie huizen verder weet niemand dat daar iemand woont. Laat staan twee straten verder.. Zo gaat dat ook in Rijssen