Data Bijbellezingen en doordeweekse diensten

henriët

Re: Data Bijbellezingen

Bericht door henriët »

Geref G schreef:Beste mensen,
hier zijn data van de Bijbellezingen in de Geref. G. te Scherpenzeel door ds. Verschuure.

2008
- 8 oktober
- 12 november
- 3 december

2009
- 14 januari
- 11 februari
- 4 maart
- 1 april
- 29 april
- 28 mei
- 1 juli

Met vriendelijke groet,
Geref G
kerk jij daar??? zo ja, heb je familie die ook op t forum actief is?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Geref G

Re: Data Bijbellezingen en doordeweekse diensten

Bericht door Geref G »

Hallo. Nee, op zondag niet maar er woont een vriendin die er kerkt.
caprice

Bericht door caprice »

Ariene schreef:Toch nog hééél even.

Als je al een andere afspraak heb, heb je dus ook andere dingen die belangrijk zijn
Waar is daarnaast tijd voor werk binnen de eigen gemeente en hoe verdeel jij de tijd binnen je eigen familie?

Ik krijg hierbij altijd zo'n gevoel van hoe meer diensten hoe beter...
God dienen en liefhebben bestrijkt ons hele leven en is niet dat we alleen in de kerk moeten zitten toch?
Nee, daar gaat het niet over. Ik heb het bijvoorbeeld een afspraak die je ook op dinsdagavond had kunnen maken.
Ik weet niet wat jij verder verstaat onder werk in de eigen gemeente, maar niet iedereen verricht daar een vorm van werk. Tenminste, bij ons niet.
En wat eigen familie betreft, daar kun je samen mee naar de kerk en uit de kerk toch mee koffie drinken?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Ariene

Bericht door Ariene »

Ik weet niet wat jij verder verstaat onder werk in de eigen gemeente, maar niet iedereen verricht daar een vorm van werk
Onder werk in de gemeente versta ik; ouderen bezoeken, klusjes doen voor anderen, anderen vervoeren naar bepaalde locaties(b.v. ziekenhuis) enz. is mijns inziens in elke kerk nodig en mogelijk.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
henriët

Bericht door henriët »

Geref G schreef:Hallo. Nee, op zondag niet maar er woont een vriendin die er kerkt.
ok thanks
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
jvdg

Bericht door jvdg »

Ariene schreef:
Ik weet niet wat jij verder verstaat onder werk in de eigen gemeente, maar niet iedereen verricht daar een vorm van werk
Onder werk in de gemeente versta ik; ouderen bezoeken, klusjes doen voor anderen, anderen vervoeren naar bepaalde locaties(b.v. ziekenhuis) enz. is mijns inziens in elke kerk nodig en mogelijk.
Het door jou aangehaalde werk, gaat mijn inziens het elders kerken te boven.

Ik ben er van overtuigd dat dit werk meer Christelijk is dan het veelvuldig bezoeken van doordeweekse diensten.
Ariene

Bericht door Ariene »

Ik zou het fijn vinden wanneer mensen zich meer zouden inzetten voor de kerk waarin ze geplaatst zijn.
Juist ook wanneer je het niet met alles eens ben.

ik ben onlangs zeer geraakt toen ik tot besef kwam dat de eerste gemeente niet groeide omdat ze zo geweldig evangeliseerde met woorden,
Maar de mensen zagen de onderlinge zorg, liefde en éénheid. Laten we daar binnen onze kerk een voorbeeld aan nemen.
ook staat er in die tekst de sleutel tot deze groei. "Zij waren dagelijks eendrachtiglijk bijeen volhardende in de leer en de gebeden"
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Roef

Bericht door Roef »

caprice schreef:
refo schreef:Het bevorderen van het shoppen, zeg maar.
Als topicstarter geef ik hierbij expliciet aan dat dit absoluut niet het doel is van het topic. We hebben het hier alleen over doordeweekse diensten.
Als er een dienst is in de eigen gemeente, is het ook de Bijbelse plicht om niet de bijeenkomsten na te laten van de eigen gemeente.

Waarom dan dit topic?
- Zelf ervaar ik het als jammer als ik in de krant, Wachter Sions of Saambinder zie dat er ergens kerk is, maar dat ik al een andere afspraak heb staan op deze avond. Op deze manier kunnen we de avonden dat er kerk is in de omgeving in onze agenda schrijven, zodat je er rekening mee houden kunt met het maken van afspraken.
- Op deze manier kunnen we onze naasten behulpzaam zijn. Ik hoop dat dit topic daartoe dienen mag.

Het is mijn voorstel om dit topic ook uit te breiden, zodat ook gewone doordeweekse diensten in bijvoorbeeld vacante gemeenten op de langere termijn hier neergezet kunnen worden.

Hierbij de volgende vraag alvast: of iemand een lijstje heeft met de aanstaande doordeweekse diensten van de Gereformeerde Gemeente te Rhenen?
Weekdiensten in oktober:
8 okt. 19.30 uur ds. A. Schot
15 okt. 19.30 uur ds. J.M.D. de Heer
29 okt. 19.30 uur ds. C.A. van Dieren
JaapWillem

Bericht door JaapWillem »

Zou iemand me kunnen helpen aan een lijstje van de GG-weekdiensten in:
- Boskoop?
- Moerkapelle?
- Zoetermeer?
Adelbach

Bericht door Adelbach »

Donderdag 11 sept. 20.00 uur Bijbellezing door ds. G. van Wijk
in de Pauluskerk Dordrecht
henriët

Bericht door henriët »

Ariene schreef:Ik zou het fijn vinden wanneer mensen zich meer zouden inzetten voor de kerk waarin ze geplaatst zijn.

ik ben onlangs zeer geraakt toen ik tot besef kwam dat de eerste gemeente niet groeide omdat ze zo geweldig evangeliseerde met woorden,
Maar de mensen zagen de onderlinge zorg, liefde en éénheid. Laten we daar binnen onze kerk een voorbeeld aan nemen.
ook staat er in die tekst de sleutel tot deze groei. "Zij waren dagelijks eendrachtiglijk bijeen volhardende in de leer en de gebeden"
caprice

Bericht door caprice »

Ariene schreef:Ik zou het fijn vinden wanneer mensen zich meer zouden inzetten voor de kerk waarin ze geplaatst zijn.
Ik begrijp je punt, maar verzoek je toch vriendelijk om dit in een ander of nieuw topic aan de orde te stellen. Er zijn ook alleenstaande mensen op het forum, en wellicht ook mensen die geen werk (meer) hebben om diverse redenenen, zoals bijv. pensioen, en die overdag dit soort werk verrichten. Die zullen bijvoorbeeld wel geinteresseerd zijn om 's avonds naar de kerk te gaan.

Er zijn ook veel jongeren op het forum. Voor hen is het ook echt niet slecht om eens een keer extra naar de kerk te gaan. We kunnen wel zo bezig zijn met onze naasten, maar ons eigen zieleheil moeten we ook niet uit het oog verliezen.
Een andere mogelijkheid van dit topic zou bijvoorbeeld ook kunnen zijn dat hier mensen anderen tegenkomen, waar zij mee mee kunnen rijden. Dat is dan weer interessant voor jonge mensen die hun rijbewijs nog niet hebben of geen beschikking over een auto.

Zelf vind ik het vaak wel erg jammer als ik visite heb afgesproken wat ook een andere keer had gekund, en dat er kerk is wat ik te laat te weten kwam.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

In de Ger.Gem. Rijssen-West houdt Ds.D.de Wit Bijbellezingen over de zendingsreizen van Paulus. Eerstvolgende diensten:
17 september, 8 en 22 oktober. In de meeste reformatorische kerken in Rijssen(van PKN tot Oud Gereformeerd) zijn er tussen Dankdag en Biddag weekdiensten(Bijbellezingen).
henriët

Bericht door henriët »

caprice schreef:
Ik begrijp je punt, maar verzoek je toch vriendelijk om dit in een ander of nieuw topic aan de orde te stellen. Er zijn ook alleenstaande mensen op het forum, en wellicht ook mensen die geen werk (meer) hebben om diverse redenenen, zoals bijv. pensioen, en die overdag dit soort werk verrichten. Die zullen bijvoorbeeld wel geinteresseerd zijn om 's avonds naar de kerk te gaan.

Er zijn ook veel jongeren op het forum. Voor hen is het ook echt niet slecht om eens een keer extra naar de kerk te gaan. We kunnen wel zo bezig zijn met onze naasten, maar ons eigen zieleheil moeten we ook niet uit het oog verliezen.
Een andere mogelijkheid van dit topic zou bijvoorbeeld ook kunnen zijn dat hier mensen anderen tegenkomen, waar zij mee mee kunnen rijden. Dat is dan weer interessant voor jonge mensen die hun rijbewijs nog niet hebben of geen beschikking over een auto.

Zelf vind ik het vaak wel erg jammer als ik visite heb afgesproken wat ook een andere keer had gekund, en dat er kerk is wat ik te laat te weten kwam.
Wanneer er een bloeiende gemeente is, is het juist heel belangrijk om ook te zorgen voor elkaar, dat hoeft niet te betekenen dat we niet aan ons eigen zieleheil zouden denken, integendeel....
Auto

Bericht door Auto »

henriët schreef:
caprice schreef:

Wanneer er een bloeiende gemeente is, is het juist heel belangrijk om ook te zorgen voor elkaar, dat hoeft niet te betekenen dat we niet aan ons eigen zieleheil zouden denken, integendeel....
En toch kan je een erg bloeiende gemeente hebben en erg betrokken op elkaar zijn en dan toch naar een kerkdienst willen om alleen maar naar Gods Woord te luisteren en te leren. Ik kan je zeggen dat ik dat erg mis. Het is fijn om naar een MV te gaan, het is fijn om zorg voor elkaar te dragen maar ik mis heel erg die ene anderhalf uur om gewoon in de kerk te zitten en te luisteren en onderwijs te ontvangen.
Gesloten