't Is misschien een apart topic waard (of niet...) maar deze tekst staat voor Genesis 3. Inderdaad heeft God alles zéér goed gemaakt. In Genesis 2 staat: 'en zij waren beiden naakt, Adam en zijn vrouw, en zij schaamden zich niet'.Rens schreef:"En God zag dat het góéd was...." ......... jullie vinden dus van niet.......jullie verschuilen je compleet achter ménselijke regeltjes en wetjes..............en schuiven Gods visie op zijn schepping onder het tapijt.Tiberius schreef:Ik heb Rens even een handje geholpen.Lassie schreef:uhmm rens? zou je dat plaatje misschien weg willen halen? (ik vindt het iets wat te bloot)
Mijn buurman, kerkenraadslid, heeft hetzelfde plaatje ook gezien alsook de reactie daarop, en ik zal je maar zijn complete commentaar besparen, de kern was "ik snap niet waar ze zich druk over maken daar op dat forum"
Zodra Adam en Eva gezondigd hadden, maakten ze zelf al rokken van vijgeboombladeren, voordat God hun kleren gaf. Want hun ogen werden geopend en zij werden gewaar dat zij naakt waren.
Ik verbaas me erover dat mensen zo gemakkelijk hun 'naaktheid' kunnen laten zien, maar vergeten dat God kleren aan de mens gegeven heeft, juist om hun 'naaktheid' te bedekken.
(Overigens heb ik het plaatje niet gezien, dus daar is mijn reactie niet op gericht.)