Wat voor auto rijden wij?

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Lassie »

Jongere ik denk ook dat je je moet afvragen of je God op de 1e plek zet. Het maakt niet uit met wat, (vrouw, kinderen, materialistische spullen etc.).

Maar ik ben het wel met je eens.

Er was eens een gezin dat dus niet meer de hypotheek kon betalen voor hun huis omdat ze dure auto's en kleding kochten. Waardoor ze hun huis moesten verkopen en in een huur huis moesten gaan zitten.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door albion »

Lassie schreef:Jongere ik denk ook dat je je moet afvragen of je God op de 1e plek zet. Het maakt niet uit met wat, (vrouw, kinderen, materialistische spullen etc.).

Maar ik ben het wel met je eens.

Er was eens een gezin dat dus niet meer de hypotheek kon betalen voor hun huis omdat ze dure auto's en kleding kochten. Waardoor ze hun huis moesten verkopen en in een huur huis moesten gaan zitten.
Wat is er mis met een huurhuis?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Lassie »

dat zeg ik niet.

Even goed lezen!

Het ging er om dat ze dure kleren, auto's (materialistische spullen kochten) en dat voor hen dat heel belangrijk was.
lennart
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2008, 21:25

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door lennart »

een vw gti

zwarte kleur en boze lichten en sport velgen en een spoiler
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Gijs83 »

lennart schreef:een vw gti

zwarte kleur en boze lichten en sport velgen en een spoiler
Wat versta je onder boze lichten? Wat moet ik met daarbij voorstellen :quoi
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door BJD »

Ik rijd een Ford Mondeo, inmiddels 11 jaar oud.. moest vandaag voor de keuring.. 1100 euro kosten... pff laat dat maar zitten... morgen voor een andere kijken..

Weet iemand hoeveel je ongeveer af kunt dingen? Ik heb een Opel Zafira op het oog.
't Schijnt nu een "goede " tijd te zijn om een auto te kopen..
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23960
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door refo »

BJD schreef:Ik rijd een Ford Mondeo, inmiddels 11 jaar oud.. moest vandaag voor de keuring.. 1100 euro kosten... pff laat dat maar zitten... morgen voor een andere kijken..

Weet iemand hoeveel je ongeveer af kunt dingen? Ik heb een Opel Zafira op het oog.
't Schijnt nu een "goede " tijd te zijn om een auto te kopen..
Dat is waar.
De Opel Zafira is een behoorlijk populaire auto. Dus die is of blijft misschien wat duurder.

Op internet kun je wel een idee krijgen wat zo'n ding moet kosten.
Zoek er een paar van uit zodat je een beetje beslagen ten ijs bent.
Dan zeg je: Ik heb er een paar op het oog. Wat is de uiterste prijs, dan kan ik een vergelijk maken."
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door BJD »

refo schreef:
BJD schreef:Ik rijd een Ford Mondeo, inmiddels 11 jaar oud.. moest vandaag voor de keuring.. 1100 euro kosten... pff laat dat maar zitten... morgen voor een andere kijken..

Weet iemand hoeveel je ongeveer af kunt dingen? Ik heb een Opel Zafira op het oog.
't Schijnt nu een "goede " tijd te zijn om een auto te kopen..
Dat is waar.
De Opel Zafira is een behoorlijk populaire auto. Dus die is of blijft misschien wat duurder.

Op internet kun je wel een idee krijgen wat zo'n ding moet kosten.
Zoek er een paar van uit zodat je een beetje beslagen ten ijs bent.
Dan zeg je: Ik heb er een paar op het oog. Wat is de uiterste prijs, dan kan ik een vergelijk maken."
Em heb je ook een idee hoeveel % een dealer bereid is te zakken. ?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16798
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Hendrikus »

BJD schreef:Ik heb een Opel Zafira op het oog.
Kan ik je zeker aanbevelen. We zijn al aan onze tweede bezig, bevalt uitstekend!
~~Soli Deo Gloria~~
gertje
Berichten: 637
Lid geworden op: 11 okt 2008, 01:18

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door gertje »

Wij hebben een bus, heerlijk, het merk? geen idee, hij rijd en we zitten droog :super
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Mister »

Volvo, lekker degelijk en groooooooot.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Gijs83 »

refo schreef:
BJD schreef:Ik rijd een Ford Mondeo, inmiddels 11 jaar oud.. moest vandaag voor de keuring.. 1100 euro kosten... pff laat dat maar zitten... morgen voor een andere kijken..

Weet iemand hoeveel je ongeveer af kunt dingen? Ik heb een Opel Zafira op het oog.
't Schijnt nu een "goede " tijd te zijn om een auto te kopen..
Dat is waar.
De Opel Zafira is een behoorlijk populaire auto. Dus die is of blijft misschien wat duurder.

Op internet kun je wel een idee krijgen wat zo'n ding moet kosten.
Zoek er een paar van uit zodat je een beetje beslagen ten ijs bent.
Dan zeg je: Ik heb er een paar op het oog. Wat is de uiterste prijs, dan kan ik een vergelijk maken."
Er bestaan boekjes(volgens heetten ze 'autotelex'), daar staat precies in hoeveel een bepaalde uit een bepaald jaar mag kosten. Ook op http://www.anwb.nl kun je kijken bij 'autokoersen'. Ik ben trouwens ook nog steeds op zoek naar nieuwe. Ik had onlangs een Audi A3 uit 1999 zonder airco op het oog. Nadat mijn eigen garage hem na had het gekeken en hij zo'n 'autotelex' had gekeken zei hij dat hij max. 5000 euro mocht kosten, wat vroegen ze er voor: 6750 euro! Betaal je dat laatste bedrag ervoor dan loop het risico als je de binnen korte tijd 'in de prak' rijd, dat je maar 5000 euro vd verzekering terug krijgt. Dan heb ff een schadepost waar je niet vrolijk van wordt. Deze koop ging dus niet door. Nu heeft de garagehouder een blauwe Seat Leon uit 2002 voor mij op het oog. OK, die is wel wat duurder, maar je heb er wat aan. Aan nuttige dingen mag je best wat geld besteden, aldus o.a.Ds.Koppelaar in de nieuwste Terdege, dat ben ik het helemaal mee eens!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23960
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door refo »

Gijs83 schreef:
refo schreef:
BJD schreef:Ik rijd een Ford Mondeo, inmiddels 11 jaar oud.. moest vandaag voor de keuring.. 1100 euro kosten... pff laat dat maar zitten... morgen voor een andere kijken..

Weet iemand hoeveel je ongeveer af kunt dingen? Ik heb een Opel Zafira op het oog.
't Schijnt nu een "goede " tijd te zijn om een auto te kopen..
Dat is waar.
De Opel Zafira is een behoorlijk populaire auto. Dus die is of blijft misschien wat duurder.

Op internet kun je wel een idee krijgen wat zo'n ding moet kosten.
Zoek er een paar van uit zodat je een beetje beslagen ten ijs bent.
Dan zeg je: Ik heb er een paar op het oog. Wat is de uiterste prijs, dan kan ik een vergelijk maken."
Er bestaan boekjes(volgens heetten ze 'autotelex'), daar staat precies in hoeveel een bepaalde uit een bepaald jaar mag kosten. Ook op http://www.anwb.nl kun je kijken bij 'autokoersen'. Ik ben trouwens ook nog steeds op zoek naar nieuwe. Ik had onlangs een Audi A3 uit 1999 zonder airco op het oog. Nadat mijn eigen garage hem na had het gekeken en hij zo'n 'autotelex' had gekeken zei hij dat hij max. 5000 euro mocht kosten, wat vroegen ze er voor: 6750 euro! Betaal je dat laatste bedrag ervoor dan loop het risico als je de binnen korte tijd 'in de prak' rijd, dat je maar 5000 euro vd verzekering terug krijgt. Dan heb ff een schadepost waar je niet vrolijk van wordt. Deze koop ging dus niet door. Nu heeft de garagehouder een blauwe Seat Leon uit 2002 voor mij op het oog. OK, die is wel wat duurder, maar je heb er wat aan. Aan nuttige dingen mag je best wat geld besteden, aldus o.a.Ds.Koppelaar in de nieuwste Terdege, dat ben ik het helemaal mee eens!
Die autotelex klopt lang niet altijd.
Dat verzekeringsverhaal zal wel loslopen. Als jij een rekening hebt waarop staat dat je 6750 hebt betaald, dan is dat een belangrijk gegeven voor de waardebepaling.

Wat ds Koppelaar allemaal zegt weet ik niet, maar het verbaast me wel eens hoeveel geld mensen nog steeds over hebben voor een heilige koe.

Overigens kun je beter een japanner kopen. Die rijden altijd. In tegenstelling tot dat Duitse tuig.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Mister »

Of een Volvo, gaat lang mee!
Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Lapressa »

Tegenwoordig rij ik in deze auto rond
Afbeelding
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Plaats reactie