Edit> Een ding schiet me zomaar te binnen: het fietsen op hemelvaartsdag (als je een kenner bent, zegt je dat ongetwijfeld wat).Tiberius schreef:Dat heb ik zo gauw niet bij de hand. Maar het is door alle delen heen.albion schreef:Tiberius schreef:Dat zeg je nog netjes. Er zijn hele stukken bij, waar hij verschrikkelijk fantaseert.
Een beetje aanschouwelijk maken voor een kind is wel goed, maar hij gaat hierin soms absoluut te ver.
In welk verhaal fantaseert hij??? Geef eens een voorbeeld?
Ik heb ze als kind namelijk ook stukgelezen.
Welke kinderbijbel gebruiken jullie??
Re: Welke kinderbijbel gebruiken jullie??
Margriet schreef:Ja Jolande Ik ben het helemaal met je eens!!
Maar het belangrijkste is : doen!!
Ik heb zo vaak gehoord: ach ze zijn zo klein of nog te jong.
Maar je moet het gewoon gaan doen en Hilde 's 2 jaar oud zal het heerlijk vinden! Al was het alleen de aandacht die ze krijgt!!
Dat is inderdaad zo.. Als we aan tafel gewoon uit de SV lezen zit ze ook wel stilletjes te luisteren maar daar kan ze natuurlijk nog niet echt iets van begrijpen.
Daarom vind ik het gewoon belangrijk om minimaal 1 x per dag uit de kinderbijbel te lezen, bijv. voordat ze gaat slapen.
En ik ga ook zeker proberen om er zelf bij te vertellen!!
Volgens mij is de kinderbijbel van Ada Verrips nog niet voorbij gekomen. Wij gebruiken die, afgewisseld met die van Van Dam. Ik merk dat bij die van Ada Verrips ons dochtertje van bijna 3 en onze zoon van 5 het beter volgen.
Ook hebben wij die van Laura Zwoferink. De platen zijn mooi, en vooral als ze de geschiedenis al een beetje kennen, herkennen ze het. Onze dochter van bijna 3 kijkt er graag in en herkent bijv. de gezichtsuitdrukkingen van de mensen.
Ada Verrips vind ik persoonlijk ook erg mooi. Er zit ook een boodschap in die je als ouders ook aan het denken zet.
Ook hebben wij die van Laura Zwoferink. De platen zijn mooi, en vooral als ze de geschiedenis al een beetje kennen, herkennen ze het. Onze dochter van bijna 3 kijkt er graag in en herkent bijv. de gezichtsuitdrukkingen van de mensen.
Ada Verrips vind ik persoonlijk ook erg mooi. Er zit ook een boodschap in die je als ouders ook aan het denken zet.
- JolandaOudshoorn
Heel veel succes ermee, hoewel dat misschien niet het goede woord is. Wat ik 's morgens altijd lees is: dagboek voor kleine schatjes! Uitgeverij Gideon.Hilde schreef:Margriet schreef:Ja Jolande Ik ben het helemaal met je eens!!
Maar het belangrijkste is : doen!!
Ik heb zo vaak gehoord: ach ze zijn zo klein of nog te jong.
Maar je moet het gewoon gaan doen en Hilde 's 2 jaar oud zal het heerlijk vinden! Al was het alleen de aandacht die ze krijgt!!
Dat is inderdaad zo.. Als we aan tafel gewoon uit de SV lezen zit ze ook wel stilletjes te luisteren maar daar kan ze natuurlijk nog niet echt iets van begrijpen.
Daarom vind ik het gewoon belangrijk om minimaal 1 x per dag uit de kinderbijbel te lezen, bijv. voordat ze gaat slapen.

Laatst gewijzigd door JolandaOudshoorn op 08 jul 2008, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wij gebruiken voor ons zoontje de kinderbijbel van van Dam.
Ons zoontje is 2,5 jaar oud, maar het is ongelooflijk hoeveel ze op die leeftijd al oppakken en begrijpen. Daarnaast lezen we ook de SV. Maar hier pakt hij alleen de bekende namen uit, verder begrijpt hij er nog niet echt veel van heb ik het idee.
Ons zoontje is 2,5 jaar oud, maar het is ongelooflijk hoeveel ze op die leeftijd al oppakken en begrijpen. Daarnaast lezen we ook de SV. Maar hier pakt hij alleen de bekende namen uit, verder begrijpt hij er nog niet echt veel van heb ik het idee.
Ik ben grootgebracht met de kinderbijbel van Anne de Vries.
Toen mijn oudste geboren werd (inmiddels al weer 24 jaar geleden) heb ik dezelfde kinderbijbel ook gekocht en hierna zijn de andere 4 hier ook uit voorgelezen.
Beetje nostalgie toch? Als ik naar de plaatjes kijk zie ik mezelf nog zitten..............kon er vroeger uren naar kijken en ervan lezen.
Toen mijn oudste geboren werd (inmiddels al weer 24 jaar geleden) heb ik dezelfde kinderbijbel ook gekocht en hierna zijn de andere 4 hier ook uit voorgelezen.
Beetje nostalgie toch? Als ik naar de plaatjes kijk zie ik mezelf nog zitten..............kon er vroeger uren naar kijken en ervan lezen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
- jakobmarin
anne de vries, wg vd hulst: prachtig verhalend, voor de wat kleinere, lees ik erg graag voor, doet echt niemand hen na. Klasse!
Kijkbijbel: voor de allerkleinste, plaatjes kijken, goed getekend, juist voor de kleinste.
van dam: is ook goed, al vind ik op den duur die laatste paar zinnetjes wel irritant worden: vraag maar veel om een nieuw hartje,etc..
Snoek: vind ik een dijk van een kinderbijbel. Wel wat voor de oudere kids, volgt heel nauwkeurig de bijbel en geeft verder geen eigen commentaar (wat die van Van Dam soms echt naar beneden haalt vind ik).
Kijkbijbel: voor de allerkleinste, plaatjes kijken, goed getekend, juist voor de kleinste.
van dam: is ook goed, al vind ik op den duur die laatste paar zinnetjes wel irritant worden: vraag maar veel om een nieuw hartje,etc..
Snoek: vind ik een dijk van een kinderbijbel. Wel wat voor de oudere kids, volgt heel nauwkeurig de bijbel en geeft verder geen eigen commentaar (wat die van Van Dam soms echt naar beneden haalt vind ik).
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Idd, ik heb deze dan ook vervangen voor Kuijt. Het is natuurlijk wel waar maar er is meer te zeggen als vraag er maar veel om. Maar goed, dat zal zijn visie zijn.jakobmarin schreef:van dam: is ook goed, al vind ik op den duur die laatste paar zinnetjes wel irritant worden: vraag maar veel om een nieuw hartje,etc..
Ikzelf ben opgegroeid met Vreugdenhils pennevruchten (alsmede z'n kerkgeschiedenis).
Ik heb ze grijs gelezen, en ook veel van opgestoken.
Kortom, als kind was ik destijds kritiekloos.
Tegenwoordig wordt er om allerlei redenen nogal afgedongen op Vreugdenhil, en vaak niet ten onrechte.
Maar vergeet bij die kritiek ook niet in welke periode deze kinderbijbel op de "markt" kwam.
Heden ten dage heb ik wel zo'n 4 à 5 verschillende kinderbijbels in de boekenkasten staan, en iedere versie heeft zo z'n eigen plussen en minnen voor de onderscheiden leeftijden.
De "minnen" moeten we zèlf bij het voorlezen maar neutraliseren.
Tegenwoordig wordt er om allerlei redenen nogal afgedongen op Vreugdenhil, en vaak niet ten onrechte.
Maar vergeet bij die kritiek ook niet in welke periode deze kinderbijbel op de "markt" kwam.
Heden ten dage heb ik wel zo'n 4 à 5 verschillende kinderbijbels in de boekenkasten staan, en iedere versie heeft zo z'n eigen plussen en minnen voor de onderscheiden leeftijden.
Wat het moment van lezen betreft is er misschien ook nog een principiële vraag: Gebruik je dit in plaats van de Bijbel (na het eten) of als aanvulling op.Hilde schreef:Als we aan tafel gewoon uit de SV lezen zit ze ook wel stilletjes te luisteren maar daar kan ze natuurlijk nog niet echt iets van begrijpen.
Jan schreef:Wat het moment van lezen betreft is er misschien ook nog een principiële vraag: Gebruik je dit in plaats van de Bijbel (na het eten) of als aanvulling op.Hilde schreef:Als we aan tafel gewoon uit de SV lezen zit ze ook wel stilletjes te luisteren maar daar kan ze natuurlijk nog niet echt iets van begrijpen.
Voordat ze naar bed gaan
Aan tafel lezen we 'gewoon' SV
- MarthaMartha
helemaal mee eens!!!jvdg schreef:Ikzelf ben opgegroeid met Vreugdenhils pennevruchten (alsmede z'n kerkgeschiedenis).
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- MarthaMartha
nou ehhh... één keer per dag i.p.v. ................Jan schreef:Wat het moment van lezen betreft is er misschien ook nog een principiële vraag: Gebruik je dit in plaats van de Bijbel (na het eten) of als aanvulling op.Hilde schreef:Als we aan tafel gewoon uit de SV lezen zit ze ook wel stilletjes te luisteren maar daar kan ze natuurlijk nog niet echt iets van begrijpen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Maakt dat zoveel uit? Het is belangrijk om regelmatig de Bijbel te lezen en je kinderen uit de kinderbijbel. Je kan dan na het avondeten uit de kinderbijbel lezen en zelf bijvoorbeeld 's avonds uit de Bijbel lezen, met of zonder dagboek. Je kan ook bij het avondeten uit de Bijbel lezen en de kinderen voor het slapen gaan uit de kinderbijbel. Misschien beter om het eerste te doen zodat de kinderen ook kunnen nadenken over het verhaal wat ze gehoord hebben ipv gelijk gaan slapen. Hoe je dat invult is aan jou.Jan schreef:Wat het moment van lezen betreft is er misschien ook nog een principiële vraag: Gebruik je dit in plaats van de Bijbel (na het eten) of als aanvulling op.Hilde schreef:Als we aan tafel gewoon uit de SV lezen zit ze ook wel stilletjes te luisteren maar daar kan ze natuurlijk nog niet echt iets van begrijpen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik wil de kinderbijbel in ons gezin zien als aanvulling op, door na de maaltijden gewoon uit de SV te lezen maar voor het naar bed gaan en bijv. op zondag als 1 van ons naar kerk is eruit voor te lezen zolang ze nog niet mee kan.Jan schreef:Wat het moment van lezen betreft is er misschien ook nog een principiële vraag: Gebruik je dit in plaats van de Bijbel (na het eten) of als aanvulling op.Hilde schreef:Als we aan tafel gewoon uit de SV lezen zit ze ook wel stilletjes te luisteren maar daar kan ze natuurlijk nog niet echt iets van begrijpen.