Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
De roeping van Levi,
volg Mij!!!
wat een lessen....
volg Mij!!!
wat een lessen....
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
wat was het voor conferentie?Lassie schreef:Gelukkig heb ik het boekje nog waar heel wat lezingen, stille tijd etc.. in staan. Zo geweldig. Ik heb nog nooit zo'n mooie conferentie mee gemaakt. We hebben gelachen, gehuild, geknuffelt. Het klinkt misschien heel raar... maar de Heilige Geest was zo duidelijk aanwezig dat je er stil van werd en je met bewogenheid naar Hem mocht kijken. Er was een wat oudere vrouw (70+) bij maar ik heb van haar mogen genieten en heb veel van haar geleerd en als ik dat tegen haar zei, zei ze: het is God die tot en door mij spreekt.
zondagavond hebben we naar een preek van ds. t. cabaret beluisterd, vanaf een cd, over de 5 wijze en 5 dwaze maagden.
o, hadden jullie geen dominee?caballero schreef:zondagavond hebben we naar een preek van ds. t. cabaret beluisterd, vanaf een cd, over de 5 wijze en 5 dwaze maagden.
Hier:
Col 3: 1 Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zo zoekt de dingen, die boven zijn
Hand.8: 26 – 40 Filippus en de Moorman
Ps. 62 stil tot God
~~Soli Deo Gloria~~
- sweelinck 25
Ik was gister zo verschrikkelijk moe, zaterdagavond tot kwart over 10 in het ziekenhuis
gezeten. (ik heb waarschijnlijk pheiffer)
`s morgens Ds. P. Blok geluisterd
`s savonds een bandje van enkele jaren terug van Ds. W.J. Teunissen over Micha 7:1a ai mij,
en vers 7a Maar ik zal uizien naar den Heere
gezeten. (ik heb waarschijnlijk pheiffer)
`s morgens Ds. P. Blok geluisterd
`s savonds een bandje van enkele jaren terug van Ds. W.J. Teunissen over Micha 7:1a ai mij,
en vers 7a Maar ik zal uizien naar den Heere
- Wilma van den Berg
Beide diensten een gedeelte uit Handelingen 10
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
's ochtends, avondmaal:
Ps. 84:8
Zij gaan van kracht tot kracht; een iegelijk van hen zal verschijnen voor God in Sion.
's middags, voorbereiding voor het avondmaal:
Matt. 22:4
(...) alle dingen zijn gereed; komt tot de bruiloft.
Zij gaan van kracht tot kracht; een iegelijk van hen zal verschijnen voor God in Sion.
Mooi, maar hebben jullie 's middags voorbereiding op het avondmaal van 's morgensJongere schreef:'s ochtends, avondmaal:

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Vroeg ik me ook net af 

's middags zat ik in een andere kerk.
kwist al dat de vraag ging komen.

Daarom stelde ik hem ook nietJongere schreef:'s middags zat ik in een andere kerk.kwist al dat de vraag ging komen.

's-morgens: Psalm 138:6: Want de HEERE is hoog, nochtans ziet Hij de nederige aan, en den verhevene kent Hij van verre.
's-middags: Johannes 5:7: De kranke antwoordde Hem: Heere, ik heb niet een mens om mij te wrpen in het badwater, wanneer het water beroerd wordt; en terwijl ik kom, zo daalt een ander voor mij neder.
(leespreek van Ds.W.C.Lamain)
's-avonds: Zondag 1 vr.+antw.2 over de 3 stukken: ellende, verlossing en dankbaarheid.
(In deze dienst werden ook maar liefst 11 kinderen gedoopt; de kerk zat weer eens nagenoeg vol)
's-middags: Johannes 5:7: De kranke antwoordde Hem: Heere, ik heb niet een mens om mij te wrpen in het badwater, wanneer het water beroerd wordt; en terwijl ik kom, zo daalt een ander voor mij neder.
(leespreek van Ds.W.C.Lamain)
's-avonds: Zondag 1 vr.+antw.2 over de 3 stukken: ellende, verlossing en dankbaarheid.
(In deze dienst werden ook maar liefst 11 kinderen gedoopt; de kerk zat weer eens nagenoeg vol)
- MarthaMartha
de bloedvloeiende vrouw...
Ze had gehoord van Jezus, ze geloofde de woorden die ze had gehoord,
in dat geloof kwam ze en raakte Hem aan.
Geen zondaar te groot of Zijn genade en kracht om te behouden is groter.
Zo heerlijk, zo ruim, ze troostvol, zo nodigend en bemoedigend...
en op het laatst:
En is er iemand die tijdens de preek in stilte de zoom van Jezus kleed heeft aangeraakt?
dan geldt het ook u: wees welgemoed, uw geloof heeft u behouden!
Ze had gehoord van Jezus, ze geloofde de woorden die ze had gehoord,
in dat geloof kwam ze en raakte Hem aan.
Geen zondaar te groot of Zijn genade en kracht om te behouden is groter.
Zo heerlijk, zo ruim, ze troostvol, zo nodigend en bemoedigend...
en op het laatst:
En is er iemand die tijdens de preek in stilte de zoom van Jezus kleed heeft aangeraakt?
dan geldt het ook u: wees welgemoed, uw geloof heeft u behouden!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Heel bemoedigende zondag gehad.
Hij steeds groter, ik steeds minder, wat een onbegrijpelijk wonder, dat Hij kwam voor verlorenen, voor niet naar Hem zoekenden..
s ochtends over de hoofdman over 100
getuigenis van de ouderlingen, getuigenis van de hoofdman, getuigenis van de HEere JEzus,
.. zulk een groot geloof....
de hoofdman vroeg om 1 woordje...
en dan zo overvloedig bediend worden, Hem komt toe alle eer en dank en aanbidding
en dat kan nu nog wel zo zijn, vragen om 1 kruimeltje.
en dan God is zo goed.. zo mild. en geeft overvloedig!!
s avonds over de doop
gedoopt en onbekeerd??
Vlucht tot Hem
wijs ( met eerbied) je voorhoofd aan aan de Heere, Het is een pleitgrond!!!
en Gods Geest gaat door!!!!
Hij steeds groter, ik steeds minder, wat een onbegrijpelijk wonder, dat Hij kwam voor verlorenen, voor niet naar Hem zoekenden..
s ochtends over de hoofdman over 100
getuigenis van de ouderlingen, getuigenis van de hoofdman, getuigenis van de HEere JEzus,
.. zulk een groot geloof....
de hoofdman vroeg om 1 woordje...
en dan zo overvloedig bediend worden, Hem komt toe alle eer en dank en aanbidding
en dat kan nu nog wel zo zijn, vragen om 1 kruimeltje.
en dan God is zo goed.. zo mild. en geeft overvloedig!!
s avonds over de doop
gedoopt en onbekeerd??
Vlucht tot Hem
wijs ( met eerbied) je voorhoofd aan aan de Heere, Het is een pleitgrond!!!
en Gods Geest gaat door!!!!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Wij hadden een herdenkingspreek n.a.v. het honderdjarig bestaan van onze gemeente.
Heel aardig: het ging over Willibrord en Bonifacius, Luther en Calvijn, en over een heleboel andere dingen. Maar "over de laatste honderd jaar" wilde de predikant het maar niet hebben...

Heel aardig: het ging over Willibrord en Bonifacius, Luther en Calvijn, en over een heleboel andere dingen. Maar "over de laatste honderd jaar" wilde de predikant het maar niet hebben...