Praktiserende homo's bij Christen Unie

Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: Praktiserende homo's bij Christen Unie

Bericht door Oude-Waarheid »

Rens schreef:
Gian schreef:
Als God de hele mensheid verwerpt vanwegen het eten van 1 vrucht...
?
alléén om het eten van één vrucht, omdat dat niet mocht.......ik heb er bepaalde gedachten over die ik hier maar niet zal opschrijven....
Ja Rens hoe je het went of keert het staat er toch duidelijk:

Maar van den boom der kennis des goeds en des kwaads, daarvan zult gij niet eten; want ten dage, als gij daarvan eet, zult gij den dood sterven.

Des HEEREN Gedachten en Wegen zijn hoger dan de onze!
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Praktiserende homo's bij Christen Unie

Bericht door Sola Scriptura »

Rens schreef:
Gian schreef:
Als God de hele mensheid verwerpt vanwegen het eten van 1 vrucht...
?
alléén om het eten van één vrucht, omdat dat niet mocht.......ik heb er bepaalde gedachten over die ik hier maar niet zal opschrijven....
Zeg je dit ook als je voor God staat?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Praktiserende homo's bij Christen Unie

Bericht door Marnix »

Het ging niet puur om het eten van die vrucht. De mens koos daar om het zonder God te doen. Alle zonden zijn daar het gevolg van.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
rhm_
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jun 2008, 15:14

Re: Praktiserende homo's bij Christen Unie

Bericht door rhm_ »

Heb over dit punt wel eens een verhaal gehoord, zal het proberen op te schrijven:

Een man was het ook niet eens dat hij werd aangekeken op een fout die 'volgens hem' door Adam was gemaakt.
Hijzelf zou dat nooit gedaan hebben zei hij.

Een dominee vroeg hem eens om bij hem te komen op zijn studeerkamer.
De dominee had een grote studeerkamer met een groot, prachtig bureau en daar middenop stond een grote ondoorzichtige stolp.
Meer stond er niet op dat bureau dus de stolp viel erg op.
De dominee zei tegen hem: Sorry, nu moet ik plotseling weg, blijf jij even hier tot ik terug ben?
Bekijk ondertussen maar wat boeken of zo, ik ben zo snel mogelijk terug.
O ja, kijk niet onder die stolp, dat is niet voor jou.

Zodra de dominee weg was, groeide de man zijn nieuwsgierigheid wat eronder de stolp zat.
Er kwam dus ook een moment dat de man hem oplichte en..... een muis floepte er vanonder en was weg.

Toen de dominee terug kwam zag hij natuurlijk dat de man toch aan de stolp gezeten had want de muis was weg.
Hij zei: "Zie je wel dat je net zo bent als Adam? Hij mocht van alle bomen eten maar van 1 niet en hij kon ook zijn nieuwsgierigheid naar de smaak van de vrucht van die boom niet bedwingen".

We zijn allemaal even slecht hoor!!
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Praktiserende homo's bij Christen Unie

Bericht door BJD »

rhm_ schreef:Heb over dit punt wel eens een verhaal gehoord, zal het proberen op te schrijven:

Een man was het ook niet eens dat hij werd aangekeken op een fout die 'volgens hem' door Adam was gemaakt.
Hijzelf zou dat nooit gedaan hebben zei hij.

Een dominee vroeg hem eens om bij hem te komen op zijn studeerkamer.
De dominee had een grote studeerkamer met een groot, prachtig bureau en daar middenop stond een grote ondoorzichtige stolp.
Meer stond er niet op dat bureau dus de stolp viel erg op.
De dominee zei tegen hem: Sorry, nu moet ik plotseling weg, blijf jij even hier tot ik terug ben?
Bekijk ondertussen maar wat boeken of zo, ik ben zo snel mogelijk terug.
O ja, kijk niet onder die stolp, dat is niet voor jou.

Zodra de dominee weg was, groeide de man zijn nieuwsgierigheid wat eronder de stolp zat.
Er kwam dus ook een moment dat de man hem oplichte en..... een muis floepte er vanonder en was weg.

Toen de dominee terug kwam zag hij natuurlijk dat de man toch aan de stolp gezeten had want de muis was weg.
Hij zei: "Zie je wel dat je net zo bent als Adam? Hij mocht van alle bomen eten maar van 1 niet en hij kon ook zijn nieuwsgierigheid naar de smaak van de vrucht van die boom niet bedwingen".

We zijn allemaal even slecht hoor!!
:super
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Praktiserende homo's bij Christen Unie

Bericht door Jongere »

rhm_ schreef:Hij zei: "Zie je wel dat je net zo bent als Adam? Hij mocht van alle bomen eten maar van 1 niet en hij kon ook zijn nieuwsgierigheid naar de smaak van de vrucht van die boom niet bedwingen".

We zijn allemaal even slecht hoor!!
Het is natuurlijk een beetje off-topic, maar deze redenatie hoorde ik ook op cathechesatie. Als antwoord op de vraag waarom de hele wereld werd 'afgerekend' op de fout van Adam: "Zouden wij in zijn plaats niet allemaal hetzelfde hebben gedaan?"
Maar dat is een beetje vreemd, want dan ga je er vanuit dat Adam op dat moment net als wij nu een slechte natuur zou hebben. We zijn allemaal even slecht gaat helemaal niet op voor Adam want Adam wàs helemaal niet slecht! En we zouden allemaal hetzelfde hebben gedaan: nee, we zouden allemaal weer voor die keuze hebben gestaan en totaal vrij geweest zijn om te kiezen.
Dat we ieder moment van de dag in zonde leven en vallen is iets anders en is zeker waar. Zelf zit ik ook nooit zo met die vraag over Adam, omdat je zelf bij wijze van spreken al geen recht van spreken meer hebt. Maar dit antwoord is altijd een beetje te makkelijk. We leven in een heel andere situatie als Adam destijds.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Praktiserende homo's bij Christen Unie

Bericht door Rens »

Jongere schreef:
rhm_ schreef:Hij zei: "Zie je wel dat je net zo bent als Adam? Hij mocht van alle bomen eten maar van 1 niet en hij kon ook zijn nieuwsgierigheid naar de smaak van de vrucht van die boom niet bedwingen".

We zijn allemaal even slecht hoor!!
Het is natuurlijk een beetje off-topic, maar deze redenatie hoorde ik ook op cathechesatie. Als antwoord op de vraag waarom de hele wereld werd 'afgerekend' op de fout van Adam: "Zouden wij in zijn plaats niet allemaal hetzelfde hebben gedaan?"
Maar dat is een beetje vreemd, want dan ga je er vanuit dat Adam op dat moment net als wij nu een slechte natuur zou hebben. We zijn allemaal even slecht gaat helemaal niet op voor Adam want Adam wàs helemaal niet slecht! En we zouden allemaal hetzelfde hebben gedaan: nee, we zouden allemaal weer voor die keuze hebben gestaan en totaal vrij geweest zijn om te kiezen.
Dat we ieder moment van de dag in zonde leven en vallen is iets anders en is zeker waar. Zelf zit ik ook nooit zo met die vraag over Adam, omdat je zelf bij wijze van spreken al geen recht van spreken meer hebt. Maar dit antwoord is altijd een beetje te makkelijk. We leven in een heel andere situatie als Adam destijds.
in principe is de teneur van de anekdote wel treffend voor de mens van nu.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie