Preken beluisteren op internet

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door helma »

Wilhelm schreef:Zonder in de mens te eindigen , want laten we daar voor waken !!; heel verrast en verwonderd ben ik met het heldere Bijbelse geluid wat Stud. IJsselstein in onze gemeenten mag verkondigen.
Ook in het licht van verschillende, recente discussie's die telkens weer terug komen op dit forum, als het gaat over bv : de doodsstaat van de mens, de beloften , de wegen die de Heere met Zijn kinderen gaat en het aanbod van genade , zijn deze preken heel leerzaam en duidelijk.

Op de volgende esnips pagina's zijn een aantal preken ( of stichtelijke woorden ;) ) van hem te beluisteren :


http://www.esnips.com/web/Prekenenlezingen

http://www.esnips.com/web/Ronald-Preken


Van harte aanbevolen !!
fijn! dank je
entiteitxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 13 okt 2007, 13:30
Locatie: Dordrecht (NL)

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door entiteitxx »

Wilhelm schreef:Zonder in de mens te eindigen , want laten we daar voor waken !!; heel verrast en verwonderd ben ik met het heldere Bijbelse geluid wat Stud. IJsselstein in onze gemeenten mag verkondigen.
Ook in het licht van verschillende, recente discussie's die telkens weer terug komen op dit forum, als het gaat over bv : de doodsstaat van de mens, de beloften , de wegen die de Heere met Zijn kinderen gaat en het aanbod van genade , zijn deze preken heel leerzaam en duidelijk.

Op de volgende esnips pagina's zijn een aantal preken ( of stichtelijke woorden ;) ) van hem te beluisteren :


http://www.esnips.com/web/Prekenenlezingen

http://www.esnips.com/web/Ronald-Preken


Van harte aanbevolen !!
Ik zou juist verrast en verwonderd zijn als een student niet een helder Bijbels geluid laat horen.
"............................................................."
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Ander »

entiteitxx schreef:Ik zou juist verrast en verwonderd zijn als een student niet een helder Bijbels geluid laat horen.
:) Ha, inderdaad, dat zegt wat over de rest dan...
entiteitxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 13 okt 2007, 13:30
Locatie: Dordrecht (NL)

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door entiteitxx »

Ander schreef:
entiteitxx schreef:Ik zou juist verrast en verwonderd zijn als een student niet een helder Bijbels geluid laat horen.
:) Ha, inderdaad, dat zegt wat over de rest dan...
Dat is een conclusie die absoluut niet de mijne is.
"............................................................."
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door BJD »

entiteitxx schreef:
Ander schreef:
entiteitxx schreef:Ik zou juist verrast en verwonderd zijn als een student niet een helder Bijbels geluid laat horen.
:) Ha, inderdaad, dat zegt wat over de rest dan...
Dat is een conclusie die absoluut niet de mijne is.
Ik hoor iig een ander geluid ;)
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Wilhelm »

Klavier in een ander topic schreef: (....)
Daaraan toevoegend de uitpraak van een andere oudvader (weet niet meer welke, maar onlang hoorde ik 'm weer door een GerGem student aanhalen): "Om tot God te naderen heeft u een Middelaar nodig. Om tot de Jezus te komen hoeft u geen middelaar te hebben maar mag u komen zoals u bent! HEDEN zo gij Zijn stem hoort!"
Deze student (Stud v Rijswijk ?) heeft waarschijnlijk deze preek afgelopen zondag ook in Arnhem gehouden, iig hetzelfde citaat gebruikt, in een zeer appelerende en heldere preek !

Hier te beluisteren.

Aanbevolen !!
Gebruikersavatar
sweelinck 25
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 dec 2006, 14:17

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door sweelinck 25 »

http://cavdbrink.web-log.nl/

Je moet wel een account hebben bij esnips.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door BJD »

Preek van student Ijsselstein

Vanmorgen deze preek geluisterd. Ik ben zeer blij en dankbaar dat er zulke dominee's worden opgeleid in Rotterdam. (Zonder in student IJsselstein te eindigen)
Er lijkt wel een kentering gaande te zijn..
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door freek »

De diensten van de CGK Werkendam worden sinds een paar maanden uitgezonden.

http://audioserver.nl/?option=content&t ... ser_id=766
hans1234
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 okt 2007, 13:33

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door hans1234 »

Heeft er iemand preken van ds. J. Roos, ds. Schultink, stud. Krijgsman???
Truth
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2008, 13:08

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Truth »

Aan de ene kant is het natuurlijk heel groot dat er zo mogelijkheden zijn om ook via het internet de waarheid te horen. Aan de andere kant ben ik ook weleens bang dat er wel te gemakkelijk over gedacht wordt over hoe het kan beïnvloeden als we dingen horen die waarheid lijken te bevatten maar het toch niet zijn. Dat is een gevaar wat we niet moeten onderschatten.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door caprice »

hans1234 schreef:Heeft er iemand preken van ds. J. Roos, ds. Schultink, stud. Krijgsman???
Ja, ja, nee.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door freek »

Truth schreef:Aan de ene kant is het natuurlijk heel groot dat er zo mogelijkheden zijn om ook via het internet de waarheid te horen. Aan de andere kant ben ik ook weleens bang dat er wel te gemakkelijk over gedacht wordt over hoe het kan beïnvloeden als we dingen horen die waarheid lijken te bevatten maar het toch niet zijn. Dat is een gevaar wat we niet moeten onderschatten.
:quoi
vriend-en-metgezel
Berichten: 209
Lid geworden op: 31 mar 2008, 19:43

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door vriend-en-metgezel »

Wilhelm schreef:
Wilhelm schreef:
Freek in een inmiddels gesloten topic schreef:Ik geloof dat ik benieuwd ben naar de preken van student Westrate. Staat er ergens soms ééntje online?
Hier
nog twee bijgevoegd.
Het ligt misschien aan mij, maar ik zie alleen maar een preek van student van Rijswijk en van Paul Washer. Zijn de preken van stud Westrate verwijderd?
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 okt 2009, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten