Ik kan me jouw ergernis wel voorstellen. En ik denk dat mijn berichten de laatste tijd inderdaad wat negatief getoonzet zijn. Soms heb je dat wel eens. Vaak is er nog een verklaring voor ook. Maar ik zal proberen me in te houden. De kans is groot dat me dat lukt, zeker na deze reprimande.Jongere schreef:Freek, sorry als ik even persoonlijk word; maar ik erger me nogal aan de teneur van je berichten de laatste tijd. Zo'n beetje elk bericht wat ik van jouw hand lees is één of twee zinnetjes die je ergens tussen gooit met een ongelofelijk negatief karakter.freek schreef:Dat is de standaardtegenwerping als je een bepaalde misstand aankaart. Met als gevolg dat je niks meer mag zeggen omdat we nu zelf eenmaal ook allen zondaars zijn.jvdg schreef:Is dat niet ook jouw, mijn, onze schuld....?freek schreef: Idd. 't Is niet voor niks zo'n dorre en dooie boel in de kerk.
Laat ik het anders zeggen: als je moppert op een dorre en dooie boel in de kerk, van jouw berichten gaat mijn enthousiasme/geloof nou niet echt leven. En voor zover ik me dat voor kan stellen word je er zelf ook niet beter van.
Ik stuur dit niet per PB omdat meer mensen deze neiging hebben. En ik geef gelijk toe dat het soms ook erg verleidelijk is om door middel van oneliners gal te spuwen. En ga nu niet beweren dat ik iemand ben die vind dat je geen kritiek mag spuwen, dat ik de ernst van de situatie niet inzie en wat dan al niet meer. Een bepaalde mening hebben vergoeilijkt niet vervolgens elke manier van discussieren; in ieder geval deze niet, al zou je 100 % gelijk hebben.
Dat moest ik even kwijt. Verder ben je best aardig (denk ik).
En verder val ik reuze mee, al lijkt dat misschien niet zo.