Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

wim

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

Bericht door wim »

Wilhelm schreef:
wim schreef:'s morgens Handelingen 16:25
"En omtrent de middernacht baden Paulus en Silas, en zongen Gode lofzangen en de gevangenen hoorden naar hen."
door student Van Rijswijk.
Kun je er misschien voor zorgen dat de preek ergens, heel eventjes... ;) online komt te staan.
Je hebt toch contacten ?
Ik ga het vragen, maar ik geloof dat preken van studenten niet online komen te staan.
monique

Bericht door monique »

twas leesdienst en ik zou niet meer weten wat
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
wim

Bericht door wim »

wim schreef:
Wilhelm schreef:
wim schreef:'s morgens Handelingen 16:25
"En omtrent de middernacht baden Paulus en Silas, en zongen Gode lofzangen en de gevangenen hoorden naar hen."
door student Van Rijswijk.
Kun je er misschien voor zorgen dat de preek ergens, heel eventjes... ;) online komt te staan.
Je hebt toch contacten ?
Ik ga het vragen, maar ik geloof dat preken van studenten niet online komen te staan.
Ik heb het nagevraagd, maar het mag niet: regel van de synode. Helaas!
jvdg

Bericht door jvdg »

wim schreef:Ik ga het vragen, maar ik geloof dat preken van studenten niet online komen te staan.
Ik heb het nagevraagd, maar het mag niet: regel van de synode. Helaas![/quote]

Vreemde regel.
zusterelly

Bericht door zusterelly »

[quote="wim

Ik heb het nagevraagd, maar het mag niet: regel van de synode. Helaas![/quote]

"preken" (of hoe heet dat?) van studenten mogen ook niet opgenomen worden op cassette of cd heb ik wel eens gehoord
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Lourens

Bericht door Lourens »

2 Tim.4:2.

Dé taak van een kerk en de ambtsdragers: Predik het Woord.

Was een dienst waarin ambtsdragers werden bevestigd.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
freek schreef:'s Morgens avondmaalsdienst meegemaakt. Van de viering zelf was ik wel behoorlijk geschokt.
Want?
In positieve zin of negatieve zin?
Zó weinig mensen. En zelfs ambtsdragers die niet aangingen. In het licht van de nodiging 'De Meester is daar en Hij roept u' vond ik dat heel erg.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

freek schreef:
Tiberius schreef:
freek schreef:'s Morgens avondmaalsdienst meegemaakt. Van de viering zelf was ik wel behoorlijk geschokt.
Want?
In positieve zin of negatieve zin?
Zó weinig mensen. En zelfs ambtsdragers die niet aangingen. In het licht van de nodiging 'De Meester is daar en Hij roept u' vond ik dat heel erg.
Ds. J.M. de Heer schreef vandaag in het RD: "Het is een ernstige zaak als je als belijdend lid niet kunt deelnemen aan het sacrament. Afblijven is ook een belijdenis!"
~~Soli Deo Gloria~~
HenriekeK

Bericht door HenriekeK »

Zondagochten moest ik oppassen in de creche.
's Avonds ging de preek over HC zondag 8 (leesdienst) geschreven door ds Vreugdenhil.
Het was echt een mooie preek, ondanks dat ie over zo'n onbegrijpelijk thema ging.
the only thing is following that Light
refo

Bericht door refo »

jvdg schreef:
wim schreef:Ik ga het vragen, maar ik geloof dat preken van studenten niet online komen te staan.
Ik heb het nagevraagd, maar het mag niet: regel van de synode. Helaas!
Vreemde regel.[/quote]

Nee, hoor. Heel begrijpelijk. Het is al niet nix om als beginneling een stichtelijk woord te moeten spreken. Als je dan ook nog weet dat er ergens een opnameapparaat al je woorden vastlegt zodat ze naderhand op het goudschaaltje gelegd kunnen worden, is de druk helemaal groot. Om die druk weg te nemen is die maatregel ingesteld.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

wim schreef:Ik heb het nagevraagd, maar het mag niet: regel van de synode. Helaas!
Het is geen regel van de synode, maar een verzoek van de Theologische School aan alle kerkenraden.
De reden is, dat zo'n student die preek graag nog eens wil gebruiken en het dan een beetje jammer is al een deel van die andere gemeente de preek al gehoord heeft.
En ook wat Refo zegt: sommigen gaan de preek op een goudschaaltje nawegen.

Overigens willigen lang niet alle kerkenraden dat verzoek in... (Dus er is nog hoop, Wilhelm).
wim

Bericht door wim »

Tiberius schreef:
wim schreef:Ik heb het nagevraagd, maar het mag niet: regel van de synode. Helaas!
Het is geen regel van de synode, maar een verzoek van de Theologische School aan alle kerkenraden.
De reden is, dat zo'n student die preek graag nog eens wil gebruiken en het dan een beetje jammer is al een deel van die andere gemeente de preek al gehoord heeft.

Overigens willigen lang niet alle kerkenraden dat verzoek in... (Dus er is nog hoop, Wilhelm).
Ok. In ieder geval wil onze kerkenraad niet dat preken van studenten zomaar vrijkomen. We zijn een gehoorzame gemeente. :D (De preken worden wel opgenomen, maar alleen voor gemeenteleden die niet aanwezig konden zijn en de gemiste preek toch willen beluisteren)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

wim schreef:
Tiberius schreef:

Ok. In ieder geval wil onze kerkenraad niet dat preken van studenten zomaar vrijkomen. We zijn een gehoorzame gemeente. :D (De preken worden wel opgenomen, maar alleen voor gemeenteleden die niet aanwezig konden zijn en de gemiste preek toch willen beluisteren)
Het gebeurt ook wel eens, dat leden die in het bezit zijn van kerktelefoon, de preek opnemen. :hum
henriët

Bericht door henriët »

Zondagmorgen ging de preek over psalm 4
"Velen zeggen: Wie zal ons het goede doen zien? Verhef Gij over ons het Licht Uws aanschijns o Heere."

En s avonds over gen 17:1"Ik ben God de Almachtige, wandel voor Mijn aangezicht en zijt oprecht!"
Moedgevende en troostende zondag!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
wim

Bericht door wim »

Tiberius schreef: Het gebeurt ook wel eens, dat leden die in het bezit zijn van kerktelefoon, de preek opnemen. :hum
1. Ik kan aan de opname komen.
2. Ik mag de opname niet verspreiden.

Dus wat doe ik? :hum
Gesloten