jawel, alles behalve de laatste benaming..........Rens schreef:niet zozeer "de knop om", alswel dat het in de loop van de middag stiller wordt van binnen....meer nadenkend gestemd, als je begrijpt wat ik bedoel jongedame Poes.....MarthaMartha schreef:
stil maar, je mag van mij best even ergens wat drinken.... ik vroeg me alleen af of dat bij jou echt zo werkt dat op zaterdagavond de knop om gaat naar "ernst".............
Hoe is je stemming op dit moment?
- MarthaMartha
Re: Hoe is je stemming op dit moment?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
*hug*vlinder schreef:![]()
Vraagt naar de HEere en Zijner sterkte!!!monique schreef:
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
thanks,Lassie schreef:*hug*vlinder schreef:![]()
Ik ben verdrietig om de kortzichtigheid van sommige mensen....
vlinder schreef:thanks,Lassie schreef:*hug*vlinder schreef:![]()
Ik ben verdrietig om de kortzichtigheid van sommige mensen....
ach meissie, denk aan de mooie en goede dingen van mensen........

tgaat al weer!judith schreef:

Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Als ik dit topic doorlees bekruipt me wel eens de gedachte: hoe kunnen christenen toch zulke extreme stemmingswisselingen hebben elke dag? Dat het erop lijkt alsof je stemming afhankelijk is van hoe je geslapen hebt? Hoe kan het dat je heen en weer wordt geslingerd? Is dat bijbels? Of zijn onderstaande teksten meer de teksten die we als bladvulling ervaren, of die we alleen maar mooi vinden als we toevallig op dat moment een goed humeur hebben? De vrucht van de Geest is blijdschap, zegt Paulus in Galaten 5. Niet dat we nooit verdrietig mogen zijn (weent met de wenenden), maar hoe zit dat met een slecht humeur of afgunst? Het is makkelijker te zeggen christen te zijn in de 'grote dingen' met grote woorden dan in dit soort hele kleine maar heel concrete dingen in het dagelijks leven.
Verblijdt u in den HEERE, en verheugt u, gij rechtvaardigen! en zingt vrolijk, alle gij oprechten van harte! (Ps. 32)
Gij rechtvaardigen! verblijdt u in den HEERE, en spreekt lof ter gedachtenis Zijner heiligheid. (Ps. 97)
Dient den HEERE met blijdschap, komt voor Zijn aanschijn met vrolijk gezang. (Ps. 100)
Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen (Matth. 5)
Verblijdt u in de hoop. Zijt geduldig in de verdrukking. Volhardt in het gebed.
Verblijdt u met de blijden; en weent met de wenenden. (Romeinen 12)
Voorts, mijn broeders, verblijdt u in den Heere. (Filip. 3)
Verblijdt u in den Heere te allen tijd; wederom zeg ik: Verblijdt u. (Filip. 4)
Verblijdt u te allen tijd. (1 Thess. 5)
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5)
Verblijdt u in den HEERE, en verheugt u, gij rechtvaardigen! en zingt vrolijk, alle gij oprechten van harte! (Ps. 32)
Gij rechtvaardigen! verblijdt u in den HEERE, en spreekt lof ter gedachtenis Zijner heiligheid. (Ps. 97)
Dient den HEERE met blijdschap, komt voor Zijn aanschijn met vrolijk gezang. (Ps. 100)
Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen (Matth. 5)
Verblijdt u in de hoop. Zijt geduldig in de verdrukking. Volhardt in het gebed.
Verblijdt u met de blijden; en weent met de wenenden. (Romeinen 12)
Voorts, mijn broeders, verblijdt u in den Heere. (Filip. 3)
Verblijdt u in den Heere te allen tijd; wederom zeg ik: Verblijdt u. (Filip. 4)
Verblijdt u te allen tijd. (1 Thess. 5)
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5)
't is beter te gaan in het klaashuis dan die van feestgedruis..... 

Zeker, maar dat is weer iets anders.vlinder schreef:'t is beter te gaan in het klaashuis dan die van feestgedruis.....
wat mag in dit geheel onder een "klaashuis" worden verstaan?? sorry, maar begin het hollands wat te verleren.......vlinder schreef:'t is beter te gaan in het klaashuis dan die van feestgedruis.....

Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens schreef:wat mag in dit geheel onder een "klaashuis" worden verstaan?? sorry, maar begin het hollands wat te verleren.......vlinder schreef:'t is beter te gaan in het klaashuis dan die van feestgedruis.....

Huis van Jan Klaasen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Klaasen