Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??
denk jij een beetje om je limit van 6000 postings?? effe dimmen unionist, anders schiet je door de grens heen................ :mrgreen:Unionist schreef:Vandaar je nickname...Heindemat schreef:Neveldijk
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Re: Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??
-Alleen op de wereld (Hector Malot)
-De brief van de koning & het zwarte woud (Tonke Dragt)
-Sanne van Havelte-serie
-De Geheime Tuin (weet de schrijver niet, gaat over n meisje dat in India woont en haar moeder overlijdt, dan gaat ze naar n oom met een bochel die een zoon heeft die in bed moet blijven omdat ze vrezen dat hij ook een bochel krijgt)
-De jongen in de gestreepte pyama (John Boyne) IS ECHT EEN AANRADER! gaat over WO 2 uit het gezichtspunt van een zoontje van een kamparts.
volgens mij zijn er nog wel meer, maar daar kan ik nu ff niet op komen
-Sanne van Havelte-serie

-De Geheime Tuin (weet de schrijver niet, gaat over n meisje dat in India woont en haar moeder overlijdt, dan gaat ze naar n oom met een bochel die een zoon heeft die in bed moet blijven omdat ze vrezen dat hij ook een bochel krijgt)
-De jongen in de gestreepte pyama (John Boyne) IS ECHT EEN AANRADER! gaat over WO 2 uit het gezichtspunt van een zoontje van een kamparts.
the only thing is following that Light
HenriekeK schreef:-Alleen op de wereld (Hector Malot)
-Sanne van Havelte-serie![]()
Thuisvaart van Diet Kramer
en met Henrieke kon ik genieten van de Sanne van Havelte serie
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Alleen op de wereld lees ik nu voor de -tigste keer, en BLIJFT weergaloos goed!!HenriekeK schreef:-Alleen op de wereld (Hector Malot)
Het tweede genoemde boek heb ik in het ziekenhuis pas geleden gelezen. En met recht een AANRADER no. 1........vooral het plot is indrukwekkend én ontroerend in al z'n gruwelijkheid.
Moderatorbericht:
- jakobmarin
Re:
Dan zul je de Cirkel Trilogie van Ted Dekker of Het Lied van Albion van Stephen Lawhead ook mooi vinden, denk ik! Ik vind ze reuzengoed!Rens schreef:Naast het boek "Alleen op de wereld" van Hector Malot die in mijn jonge jaren een onuitwisbare indruk heeft gemaakt, hebben de boekenseries "De Aardkinderen" van Jean Auel, en "In de ban van de Ring" van Tolkien in later jaren een onvergetelijke indruk op mij gemaakt......
Daarnaast heb ik Tarzan van de apen van Edgar Rice Burroughs met enorm veel plezier en indruk gelezen, jaren geleden.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Ik ben weg van de serie van de serie van Kacy Barnett over de eerste wereld.
Heel mooi!
Leerzaam ook.
Echt aangrijpend.
Heel mooi!
Leerzaam ook.

Echt aangrijpend.
klopt!aritha schreef:Ik ben weg van de serie van de serie van Kacy Barnett over de eerste wereld.
Heel mooi!
Leerzaam ook.
![]()
Echt aangrijpend.
- MarthaMartha
idd.helma schreef:klopt!aritha schreef:Ik ben weg van de serie van de serie van Kacy Barnett over de eerste wereld.
Heel mooi!
Leerzaam ook.
![]()
Echt aangrijpend.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Re: Re:
ik ben nu bezig in de serie "de Wetten van de Magie", een 11-delige serie die doet denken aan In de de ban van de Ring, ook vreemde, niet bestaande werelden (zoiets als "Midden Aarde") bevlokt door niet bestaande wezens.....heel spannend, en je koesterd van meet af aan sympathie en antipathie jegens bepaalde personages, en dat gaat niet meer over.....jakobmarin schreef:Dan zul je de Cirkel Trilogie van Ted Dekker of Het Lied van Albion van Stephen Lawhead ook mooi vinden, denk ik! Ik vind ze reuzengoed!Rens schreef:Naast het boek "Alleen op de wereld" van Hector Malot die in mijn jonge jaren een onuitwisbare indruk heeft gemaakt, hebben de boekenseries "De Aardkinderen" van Jean Auel, en "In de ban van de Ring" van Tolkien in later jaren een onvergetelijke indruk op mij gemaakt......
Daarnaast heb ik Tarzan van de apen van Edgar Rice Burroughs met enorm veel plezier en indruk gelezen, jaren geleden.
de twee laatst genoemde series ken ik (nog) niet.....komt mogelijk nog wel.
Moderatorbericht:
Khaled Hoesseini: De Vliegeraar.
Omschrijving:
De vliegeraar (2003, originele titel The kite runner) is het verhaal van Amir, een Afghaanse jongen die probeert een nauwere band met zijn vader te krijgen en tevens worstelt met een schokkende gebeurtenis in zijn jeugdjaren. De roman speelt zich af tegen de historische achtergrond van de val van de monarchie tot de instorting van het Taliban regime, en in de omgeving van San Francisco. Tot de vele thema's van het boek behoren de etnische spanningen tussen de Hazara en Pashtun bevolkingsgroepen, en de ervaringen van Amir en zijn vader als immigranten in de Verenigde Staten. Het boek was in de VS het op twee na best verkopend boek van 2005 en is als film verschenen in 2008.
(Bron: Wikipedia)
Omschrijving:
De vliegeraar (2003, originele titel The kite runner) is het verhaal van Amir, een Afghaanse jongen die probeert een nauwere band met zijn vader te krijgen en tevens worstelt met een schokkende gebeurtenis in zijn jeugdjaren. De roman speelt zich af tegen de historische achtergrond van de val van de monarchie tot de instorting van het Taliban regime, en in de omgeving van San Francisco. Tot de vele thema's van het boek behoren de etnische spanningen tussen de Hazara en Pashtun bevolkingsgroepen, en de ervaringen van Amir en zijn vader als immigranten in de Verenigde Staten. Het boek was in de VS het op twee na best verkopend boek van 2005 en is als film verschenen in 2008.
(Bron: Wikipedia)