beluisterd?? mag ik raden? prof Baars? (daar heb ik net vanmorgen een preek van beluisterd; preeklinks)henriët schreef:Ik heb 2 heel mooie diensten beluisterd,
s morgens over hoe de Geest werkt, nav Joh 16:8
De Geest overtuigt van zonde van ongeloof, van gerechtigheid de Heere is in de hemel en ziet op ons neer, en bid voor ons, en van oordeel, de duivel is overwonnen!!!!
Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
Hele mooie, heldere, bemoedigende en scherpe preek over 'WIe in Mij gelooft, stromen van Levend Water zullen uit zijn buik vloeien"
Over de volheid van de Heilige Geest > Arjan Baan
Voor de uitwerking....stuur me ff een pbtje met je email...dan zal ik em mailen
Over de volheid van de Heilige Geest > Arjan Baan
Voor de uitwerking....stuur me ff een pbtje met je email...dan zal ik em mailen

My one and only goal;
His image in my soul.
nee, gewoon bij ons in de kerk, s ochtends geweest en s avonds oppassen thuis en meegeluisterd met de kerktelefoon.helma schreef:beluisterd?? mag ik raden? prof Baars? (daar heb ik net vanmorgen een preek van beluisterd; preeklinks)henriët schreef:Ik heb 2 heel mooie diensten beluisterd,
s morgens over hoe de Geest werkt, nav Joh 16:8
De Geest overtuigt van zonde van ongeloof, van gerechtigheid de Heere is in de hemel en ziet op ons neer, en bid voor ons, en van oordeel, de duivel is overwonnen!!!!
( maar ik luister wel heel erg graag naar prof Baars

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
's-morgens: Handelingen 5:17-33: het ging over een uitwerking van de prediking over o.a.verwerpen en volharding tegen de prediking.
's-middags: Gen 49:22-24: De zegening van Jozef door zijn vader Jakob(leespreek van Ds.Mouw uit Uddel)
's-avonds: Zondag 50 HC: Geef ons heden ons dagelijks brood. O.a.opgemerkt dat de welvaart een oorzaak is van de secularisatie. Hoe meer welvaart hoe minder een mens zich afhankelijk voelt van God. Het geestelijk leven is wel erg schraal in vergelijking met vroeger, als je kijkt hoeveel kinderen van God vroeger in Rijssen waren en nu...
Het was een beetje een andere zondag als anders vanwege een storing aan de geluidsinstallatie. De koster was voor de dienst al aan het testen, maar hij kreeg er geen geluid uit. Dus het was 9.30 uur geweest en het orgel bleef maar spelen. Om 9.35 uur komt de dominee binnen en deelt mee dat er een storing is in de geluidsinstallatie en dat verder niets bijzonders aan de hand en dat er aan gewerkt word. Enkele minuten later horen we een geruis. Ze hebben geluid! Dan komt de koster binnen. Het is weliswaar niet optimaal(niet boxen doen het), maar daar moeten we het volgens hem vandaag mee doen. Daarna kwam de kerkenraad pas binnen. De voorlezersfunctie hadden ze voor 1 zondag afgeschaft. De dominee las alles zelf. 's-Middags gebruikten ze daarom maar de helft van de banken beneden. Het zingen ging iig een stuk beter dan dat er her en der iemand zit! Dat moeten ze eigenlijk altijd doen!
's-middags: Gen 49:22-24: De zegening van Jozef door zijn vader Jakob(leespreek van Ds.Mouw uit Uddel)
's-avonds: Zondag 50 HC: Geef ons heden ons dagelijks brood. O.a.opgemerkt dat de welvaart een oorzaak is van de secularisatie. Hoe meer welvaart hoe minder een mens zich afhankelijk voelt van God. Het geestelijk leven is wel erg schraal in vergelijking met vroeger, als je kijkt hoeveel kinderen van God vroeger in Rijssen waren en nu...
Het was een beetje een andere zondag als anders vanwege een storing aan de geluidsinstallatie. De koster was voor de dienst al aan het testen, maar hij kreeg er geen geluid uit. Dus het was 9.30 uur geweest en het orgel bleef maar spelen. Om 9.35 uur komt de dominee binnen en deelt mee dat er een storing is in de geluidsinstallatie en dat verder niets bijzonders aan de hand en dat er aan gewerkt word. Enkele minuten later horen we een geruis. Ze hebben geluid! Dan komt de koster binnen. Het is weliswaar niet optimaal(niet boxen doen het), maar daar moeten we het volgens hem vandaag mee doen. Daarna kwam de kerkenraad pas binnen. De voorlezersfunctie hadden ze voor 1 zondag afgeschaft. De dominee las alles zelf. 's-Middags gebruikten ze daarom maar de helft van de banken beneden. Het zingen ging iig een stuk beter dan dat er her en der iemand zit! Dat moeten ze eigenlijk altijd doen!
Heeft de dominee ze geteld of zo?Gijs83 schreef:Het geestelijk leven is wel erg schraal in vergelijking met vroeger, als je kijkt hoeveel kinderen van God vroeger in Rijssen waren en nu...
Ik word altijd een beetje kriegel van dit soort opmerkingen. Wat weet die dominee nou van het aantal kinderen van God, toen en nu?
Als hij ze in z'n eigen gemeente niet zoveel tegen komt, moet hij zich misschien eens afvragen of hij soms iets niet goed doet.
Maar er zijn nog andere gemeenten dan alleen de zijne...
~~Soli Deo Gloria~~
Quote uit de preek van gistermorgen: "Dan wil je elkaar de voeten wassen in plaats van de oren!" 

Twee mooie preken gehoord gisteren tijdens studentenweekend:
's ochtends voorbereidingspreek uit Genesis, hfdst. 35:1 t/m 3
Daarna zeide God tot Jakob: Maak u op, trek op naar Beth-el, en woon aldaar; en maak daar een altaar dien God, Die u verscheen, toen gij vluchttet voor het aangezicht van uw broeder Ezau.
Toen zeide Jakob tot zijn huisgezin, en tot allen, die bij hem waren: Doet weg de vreemde goden, die in het midden van u zijn, en reinigt u, en verandert uw klederen;
En laat ons ons opmaken, en optrekken naar Beth-el; en ik zal daar een altaar maken dien God, Die mij antwoordt ten dage mijner benauwdheid, en met mij geweest is op den weg, die ik gewandeld heb.
's middags preek uit Romeinen, hfdst. 8:23
En niet alleen dit, maar ook wij zelven, die de eerstelingen des Geestes hebben, wij ook zelven, zeg ik, zuchten in onszelven, verwachtende de aanneming tot kinderen, namelijk de verlossing onzes lichaams.
's ochtends voorbereidingspreek uit Genesis, hfdst. 35:1 t/m 3
Daarna zeide God tot Jakob: Maak u op, trek op naar Beth-el, en woon aldaar; en maak daar een altaar dien God, Die u verscheen, toen gij vluchttet voor het aangezicht van uw broeder Ezau.
Toen zeide Jakob tot zijn huisgezin, en tot allen, die bij hem waren: Doet weg de vreemde goden, die in het midden van u zijn, en reinigt u, en verandert uw klederen;
En laat ons ons opmaken, en optrekken naar Beth-el; en ik zal daar een altaar maken dien God, Die mij antwoordt ten dage mijner benauwdheid, en met mij geweest is op den weg, die ik gewandeld heb.
's middags preek uit Romeinen, hfdst. 8:23
En niet alleen dit, maar ook wij zelven, die de eerstelingen des Geestes hebben, wij ook zelven, zeg ik, zuchten in onszelven, verwachtende de aanneming tot kinderen, namelijk de verlossing onzes lichaams.
Dat is altijd grappig in de ger gezindte. Vroegah was alles betah.Hendrikus schreef:Heeft de dominee ze geteld of zo?Gijs83 schreef:Het geestelijk leven is wel erg schraal in vergelijking met vroeger, als je kijkt hoeveel kinderen van God vroeger in Rijssen waren en nu...
Ik word altijd een beetje kriegel van dit soort opmerkingen. Wat weet die dominee nou van het aantal kinderen van God, toen en nu?
Als hij ze in z'n eigen gemeente niet zoveel tegen komt, moet hij zich misschien eens afvragen of hij soms iets niet goed doet.
In het maatschappelijke wordt altijd de leiding afgerekend als resultaten uitblijven. In het kerkelijke kan de leiding niets verkeerd doen. En toch zeggen ze zelf dat alleen maar minder en minder wordt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Nou, bijzonder grappig.
Hij zal echt niet geteld hebben en wie is er hartenkenner? Maar zie jij nog veel mensen door Rijssen lopen, waar men ontzag voor heeft van: 'dat is een echt kind van God'. Waar je dat aan kunt zien? Er denken misschien wel een heleboel mensen dat ze bekeerd zijn, maar zo'n oprecht kinderleven als bv.Mientje Vrijdag dat is echt zeldzaam geworden.Hendrikus schreef:Heeft de dominee ze geteld of zo?Gijs83 schreef:Het geestelijk leven is wel erg schraal in vergelijking met vroeger, als je kijkt hoeveel kinderen van God vroeger in Rijssen waren en nu...
Ik zie weer een voorspelbare ontsporing aankomen. Wie wil reageren opent maar een nieuw topic. Hier verder on-topic.
Volgens mij was ik duidelijk genoeg. Berichten die alsnog worden geplaatst worden (of zijn al) verwijderd.
wat hoorde ik oa in de preek van gisteravond wat ik erg mooi vond:
De vrouw is geboren uit de rib van Adam
niet uit het hoofd, om te kunnen overheersen
niet uit de voeten om vertrapt te worden of overheerst te worden,
maar van onder zijn armen, om zn vrouw onder de arm te nemen, nabij het hart, om te beminnen. (Eens gezegd door een joodse rabijn.)
De vrouw is geboren uit de rib van Adam
niet uit het hoofd, om te kunnen overheersen
niet uit de voeten om vertrapt te worden of overheerst te worden,
maar van onder zijn armen, om zn vrouw onder de arm te nemen, nabij het hart, om te beminnen. (Eens gezegd door een joodse rabijn.)
Laatst gewijzigd door henriët op 19 mei 2008, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Verwijder die van Gijs dan ook...Jongere schreef:Volgens mij was ik duidelijk genoeg. Berichten die alsnog worden geplaatst worden (of zijn al) verwijderd.
't was net Sijmen Donker
"we zijn hersteld hervormd, maar och dat we maar eens onhersteld misvormd werden...".
"we zijn hersteld hervormd, maar och dat we maar eens onhersteld misvormd werden...".