Hoe zien jullie dat.

Ik zie het eigenlijk hetzelfde als je bekering. Wedergeboorte is eenmalig, bekering is/moet dagelijks als het goed is. Je hebt niet genoeg aan eenmalig de Heilige Geest ontvangen maar je moet Hem dagelijks ontvangen...vernieuwendsaphira schreef:Ben ik vol van de Heilige Geest wanneer ik tot Jezus gekomen ben of moet ik nog een keer vervuld worden met Hem.
Hoe zien jullie dat.
![]()
Pas ervoor op dat er je er geen 'optelsom' van maakt. Ik bedoel te zeggen je bent op gegeven moment niet 'volkmaakt bekeerd'. Dus dat je stapjes steeds bekeerder wordt. Je kunt wel steeds meer van Hem leren en dat wil de Heilige Geest werken!saphira schreef:Dus ontvang je Zijn aanwezigheid in stukjes? Wat jij zegt is toch iets anders dan Marnix zegt, Wilma?
Hoe moet ik dat nou zien?
Juist. Dat bedoelde ik oa. te zeggen in mijn postingJolandaOudshoorn schreef:Vervuld worden met de Geest is een steeds terugkerend gebeuren. Lees Handelingen maar, daar staat regelmatig in dat de apostelen (weer) vervuld werden!
Klopt. Maar we belijden toch ook dat God met zijn Geest in ons wil wonen. Dat is toch niet iets dat terugkerend gebeurt. Vervuld van de Geest is wanneer iemand er helemaal vol van wordt. Je ziet dat het vaak aan preken vooraf gaat. Iemand wordt vervuld van de Geest en gaat profeteren.JolandaOudshoorn schreef:Vervuld worden met de Geest is een steeds terugkerend gebeuren. Lees Handelingen maar, daar staat regelmatig in dat de apostelen (weer) vervuld werden!
Dat had Saul ook. Hoe zit dat?Marnix schreef:Klopt. Maar we belijden toch ook dat God met zijn Geest in ons wil wonen. Dat is toch niet iets dat terugkerend gebeurt. Vervuld van de Geest is wanneer iemand er helemaal vol van wordt. Je ziet dat het vaak aan preken vooraf gaat. Iemand wordt vervuld van de Geest en gaat profeteren.JolandaOudshoorn schreef:Vervuld worden met de Geest is een steeds terugkerend gebeuren. Lees Handelingen maar, daar staat regelmatig in dat de apostelen (weer) vervuld werden!
Lieve JaCa,JaCa schreef:Ik raad jullie echt allemaal aan om de lezing over de Heilige Geest te luisteren van 22 april...zie de onderstaande link!
Heel verhelderend!
http://www.amvroegop.nl/mambo/index.php ... Itemid=151