Onvervulde beloften

saphira

Onvervulde beloften

Bericht door saphira »

Hoe zit het met die keren dat we - op grond van bijbelse beloften - voor iets gebeden hebben, maar Gods antwoord in de verste verte niet lijkt op we om gevraagd hebben?

Deze vraag las ik in een boek over het gebed.
Ik zou graag willen weten hoe jullie dat nou zien.
Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
mathilde

Re: Onvervulde beloften

Bericht door mathilde »

Heel herkenbare vraag, Saphira. Ik heb hier al heel lang over nagedacht, maar ik kom er niet uit. Ik vind het heel moeilijk, vooral de tegenstelling tussen de beloften en het "doch niet mijn wil, maar de Uwe geschiede".
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Als men overeenkomstens met Gods wil bid, worden die gebeden altijd verhoord...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
jvdg

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:Als men overeenkomstens met Gods wil bid, worden die gebeden altijd verhoord...
Maar daar wringt juist de schoen......
Heere. leer ons bidden: Niet mijn wil, maar Uw wil geschiede.........
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

Lees boekje van ds. F. Bakker eens: Gebedsgestalten
Sola Scriptura

Bericht door Sola Scriptura »

Bert Mulder schreef:Als men overeenkomstens met Gods wil bid, worden die gebeden altijd verhoord...
mooi gezegd,

1 Joh 5,14
En dit is de vrijmoedigheid, die wij tegenover Hem hebben, dat Hij, indien wij iets bidden naar zijn wil, ons verhoort.

Zoals jullie (denk ik) weten was mijn eerste kerk een charismatische, waar het health en wealth principe geldt , namelijk dat je dingen kan claimen van God, grijp erna in geloof..
Dat heeft wel een basis in de bijbel, maar niet zoals hun het bedoelen;

jac 4:

2 Gij begeert, doch gij hebt niet; gij zijt moorddadig en naijverig en gij kunt er niets mede verkrijgen; gij vecht en gij strijdt. Gij hebt niets, omdat gij niet bidt. 3 (Of,) gij bidt wel, maar gij ontvangt niet, doordat gij verkeerd bidt, om het in uw hartstochten door te brengen.
Lassie

Bericht door Lassie »

Jo-Ann schreef:Lees boekje van ds. F. Bakker eens: Gebedsgestalten
dat is zeker een aanrader!
Verbum

Bericht door Verbum »

jvdg schreef:
Maar daar wringt juist de schoen......
Heere. leer ons bidden: Niet mijn wil, maar Uw wil geschiede.........
Hier ben ik het mee eens. God verhoort altijd maar wel op Zijn manier. Achteraf zal blijken dat dat toch het beste voor ons is.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

saphira schreef:Hoe zit het met die keren dat we - op grond van bijbelse beloften - voor iets gebeden hebben, maar Gods antwoord in de verste verte niet lijkt op we om gevraagd hebben?
Ik begrijp je vraag niet goed.
Als God een belofte doet in je leven, zal Hij op Zijn tijd en wijze vervulling geven.
God is geen man, dat Hij liegen zou, noch eens mensen kind, dat het Hem berouwen zou; zou Hij het zeggen, en niet doen, op spreken, en niet bestendig maken?

Tussen de belofte en de vervulling ligt vaak een lange weg van afbraak en onmogelijkheid, maar tegelijk van biddend verwachten.
saphira

Bericht door saphira »

Ik geloof vast dat God doet wat Hij heeft beloofd. Hij is idd geen man, dat Hij liegen zou...
In mijn leven is Hij een sprekend God. Veel gebeden heeft Hij verhoord. Verschillende mensen , die ik tot mijn 'binnenkamer-gebedsonderwerp' maakte, zijn tot Jezus gekomen en zag ik aan Het heilig Avondmaal gaan, hallelujah! Dat maakt me heel erg klein.

Toch zijn er andere dingen, die de HEERE wel beloofde, maar ik nog helemaal niet zie. :nonnon En hoe ga je om met dingen, die je eigen lichaam aangaan. Pijn byvoorbeeld.
Is het Gods wil dat pijn blijvend is?
Waarom wordt de 'e'en wel genezen, de ander niet.
Is er dan sprake van te weinig geloof (bij mij).
Waarom blijft ' een' kruis' soms? En waarom neemt Hij het niet weg?
Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

saphira schreef:Ik geloof vast dat God doet wat Hij heeft beloofd. Hij is idd geen man, dat Hij liegen zou...
In mijn leven is Hij een sprekend God. Veel gebeden heeft Hij verhoord. Verschillende mensen , die ik tot mijn 'binnenkamer-gebedsonderwerp' maakte, zijn tot Jezus gekomen en zag ik aan Het heilig Avondmaal gaan, hallelujah! Dat maakt me heel erg klein.

Toch zijn er andere dingen, die de HEERE wel beloofde, maar ik nog helemaal niet zie. :nonnon En hoe ga je om met dingen, die je eigen lichaam aangaan. Pijn byvoorbeeld.
Beste Safira, deze vragen kan ik goed begrijpen. Ik kan het je niet beter uitleggen dan dat ik het pas bij ons in een preek hoorde over Petrus, die gebracht werd op wegen waar hij niet wilde om toch daar God te verheerlijken. Die preek heeft me zo blij gemaakt en zoveel van dit soort vragen opgelost. Wellicht heb je gelegenheid om er eens naar te luisteren.

Waar je het kunt vinden:
http://www.audioserver.nl
kies kerken
zoek hersteld hervormde gemeenten
kies Veenendaal
de preek van vorige week zondag van ds. R. van Kooten.

Ik hoop dat het je helpen kan!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Sola Scriptura

saphira schreef:Ik geloof vast dat God doet wat Hij heeft beloofd. Hij is idd geen man, dat Hij liegen zou...

Beste saphira, trap a u b niet in de pastorale valkuil dat we lichamelijke genezing kunnen afdwingen van God. En als God je gebed niet verhoort dat het gebrek aan geloof is.

Al geloof ik wel dat God altijd kan genezen hoe en wanneer Hij dat wilt.

http://www.solcon.nl/apgeelhoed/genezing.index.htm

Op deze link is een goede onderbouwing.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Paulus had een doorn in zijn vlees, wat dat dan ook was.
Hij hield dat, niet omdat zijn geloof te klein/weinig was, maar omdat het goed was voor hem...
Sola Scriptura

sterker nog, paulus bad 3 x , smeekbede, en het werd NIET verhoord.
zo liet hij ook een zieke medewerker achter, EN was hij zelf een keer ziek.

als je dieper graaft merk je dat er veel meer haken en ogen aan die leer zit, zoals dat alle ziekte van satan komt (klopt Bijbels al niet).
helma

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:
Beste Safira, deze vragen kan ik goed begrijpen. Ik kan het je niet beter uitleggen dan dat ik het pas bij ons in een preek hoorde over Petrus, die gebracht werd op wegen waar hij niet wilde om toch daar God te verheerlijken. Die preek heeft me zo blij gemaakt en zoveel van dit soort vragen opgelost. Wellicht heb je gelegenheid om er eens naar te luisteren.

Waar je het kunt vinden:
http://www.audioserver.nl
kies kerken
zoek hersteld hervormde gemeenten
kies Veenendaal
de preek van vorige week zondag van ds. R. van Kooten.

Ik hoop dat het je helpen kan!
deze preek heb ik zondag in het ziekenhuis geluisterd, indrukwekkend!
Plaats reactie