Eigen bedrijfje?

Plaats reactie
Gijs83

Eigen bedrijfje?

Bericht door Gijs83 »

Ik zit met de laatste tijd sterk af te vragen hoe die m.n. jonge mensen dat toch doen door een eigen bedrijfje op te starten. Je ziet er elke keer weer nieuwe busjes rijden: metselwerken dit, timmerwerken dat, klussenbedrijf dit, schildersbedrijft dat. Ik denk ook: heb we er onderhand nog niet genoeg van? Ik vraag me onderhand of er nog wel 'business' in zit! Wat bezielt die mensen?
Kaw
Contacteer:

Re: Eigen bedrijfje?

Bericht door Kaw »

Ik heb een ICT bedrijfje. Tgaat toch best leuk ;)
Wat me bezielde? Ik kwam een bedrijfskundige tegen op school en samen hadden we een goed idee en vonden we dat we beter waren dan de rest :OO3 :slurp
Je moet wat grootheidswaanzin en arrogantie hebben, maar voor een hardwerkende is er altijd geld te verdienen.
rj

Bericht door rj »

Bovendien is er een schreeuwend tekort aan vaklui zowel in de bouw als in de ict sector. Dat maakt het extra intressant om in een tijd van veel werkgelegenheid voor jezelf te beginnen.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Omdat je je kunt aansluiten bij een 'klusseniersgilde' op franchisebasis...
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Wat bezielt die mensen? Er zal wel brood in te verdienen zijn. en er is genoeg vraag ernaar!
Zo zijn wij ook een aantal jaar gelden begonnen. En het werkt prima!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Waarom zoveel bedrijfjes? Je ziet door bomen het bos niet meer of is ook vaak dat men niet graag onder een baas werkt?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gijs83 schreef:Waarom zoveel bedrijfjes? Je ziet door bomen het bos niet meer of is ook vaak dat men niet graag onder een baas werkt?
Dat zal meespelen. Verder speelt ook meer vrijheid mee, meer inkomsten en meer voldoening en waardering.
Aan de andere kant, je hebt ook meer verantwoordelijkheid en je moet veel harder werken.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JALP

Bericht door JALP »

Gijs83 schreef:Ik zit met de laatste tijd sterk af te vragen hoe die m.n. jonge mensen dat toch doen door een eigen bedrijfje op te starten. Je ziet er elke keer weer nieuwe busjes rijden: metselwerken dit, timmerwerken dat, klussenbedrijf dit, schildersbedrijft dat. Ik denk ook: heb we er onderhand nog niet genoeg van? Ik vraag me onderhand of er nog wel 'business' in zit! Wat bezielt die mensen?

ik zie het bij ons op t dorp gebeuren met hoveniersbedrijfjes....
Lassie

Bericht door Lassie »

Net wat Jolanda zei: meer inkomsten en meer voldoening en waardering!

En niet de fouten hoeven op te gaan lossen, die collega's zelf gewoon kunnen oplossen. Dus gewoon klusje doen die eigenlijk niet voor jouw bestemd zijn!

Mijn vriend heeft ook een eigen bedrijfje/zaak. Het klinkt heel wat enzo (is het ook wel zo) maar hij vindt het werk wat hij deed bij z'n baas gewoon niet leuk meer en werd steeds het knechtje om allerlei klusjes tedoen. Hij werkt er nog wel voor (zo ong. 20 uur in de week) om toch wat vastigheid (financieel) te hebben. Omdat hij nog niet zo heel erg lang bezig is dat wel lekker om wat vaste inkomsten te hebben!

Wat ik opzich wel lekker vindt is als hij thuis aan het werk is (vaak op de vrijdag) gaan we tussen de middag soms ff de stad in om ergens te lunchen. En dan weet ik dat hij dan in t weekend ook aan het werk is. Maar gewoon dat ongedwongen etc. Het is best wel lekker.
Plaats reactie