Bijbelkennis

Corydoras

Bericht door Corydoras »

Christiaan schreef:Waar lezen we van een ´schiet´gebed in de bijbel?
Nehemia, in Neh. 2:4 en 5

4 En de koning zeide tot mij: Wat verzoekt gij nu? Toen bad ik tot God van den hemel.
5 En ik zeide tot den koning ...
Afbeelding
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Corydoras schreef:
Christiaan schreef:Waar lezen we van een ´schiet´gebed in de bijbel?
Nehemia, in Neh. 2:4 en 5

4 En de koning zeide tot mij: Wat verzoekt gij nu? Toen bad ik tot God van den hemel.
5 En ik zeide tot den koning ...
Goed zo!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
refo

Bericht door refo »

rj schreef:
rivers schreef:Handelingen 20 : 9
Yup. Saai hoor zo snel. :D
Wat een onzin zeg. Koolmonoxidevergiftiging bij een open raam. Dan was Paulus al veel eerder van z'n stokje gegaan.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marco

Bericht door Marco »

refo schreef:
rj schreef:
Wat een onzin zeg. Koolmonoxidevergiftiging bij een open raam. Dan was Paulus al veel eerder van z'n stokje gegaan.
Inderdaad. En zeker als de reden erbij staat: Paulus preekte en preekte maar door.

Hieruit kunnen we leren dat preken niet te lang mogen duren, tenzij het kerkgebouw over slaapstoelen beschikt :wink:
rj

Bericht door rj »

refo schreef:
rj schreef:
Het is geen onzin. Er staat dat hij van de derde zoldering naar beneden viel. Koolmonoxide gaat naar boven. Wanneer het venster hogergelegen was dan waar Paulus stond en de koolmonoxide via dat raam naar buiten ging dan zat Eutychus midden in de stroom koolmonoxide.

Ik wil het niet hard maken dat koolmonoxide werkelijk in het spel was, maar onzin is deze uitleg niet.

Bovendien staat er heel opmerkelijk in het achtste vers: "En er waren vele lichten in de opperzaal waar zij vergaderd waren." Bij elke verbranding komt koolmonoxide vrij. Daar bij genomen dat deze kerkdienst geen anderhalf uur duurde, maar een nacht lang.
refo

Bericht door refo »

rj schreef:
refo schreef:
rj schreef:
Het is geen onzin. Er staat dat hij van de derde zoldering naar beneden viel. Koolmonoxide gaat naar boven. Wanneer het venster hogergelegen was dan waar Paulus stond en de koolmonoxide via dat raam naar buiten ging dan zat Eutychus midden in de stroom koolmonoxide.

Ik wil het niet hard maken dat koolmonoxide werkelijk in het spel was, maar onzin is deze uitleg niet.

Bovendien staat er heel opmerkelijk in het achtste vers: "En er waren vele lichten in de opperzaal waar zij vergaderd waren." Bij elke verbranding komt koolmonoxide vrij. Daar bij genomen dat deze kerkdienst geen anderhalf uur duurde, maar een nacht lang.
Koolmonoxide is iets lichter dan zuurstof.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
rj

Bericht door rj »

refo schreef:Koolmonoxide is iets lichter dan zuurstof.
Dus klopt het dat bij het plafond hogere concentraties bevinden dan op de vloer.
refo

Bericht door refo »

Wat het wel is geweest weet niemand, maar CO zeker niet. Dat is 3% lichter dan lucht en mengt zich daarom 1:1. Bovendien zat Eutychus op de beste plek die je kunt bedenken: in de frisse lucht.
--------------
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Lijkt mij een beetje vergezocht, dat van CO. Volgens mij was hij gewoon moe geworden. Was dan ook beslist geen korte preek, en dat midden in de nacht....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Is dit gissen nu werkelijk van belang ?
Het wonder ligt hierin dat hij opgewekt werd uit de doden.
jvdg

Bericht door jvdg »

Wilhelm schreef:Is dit gissen nu werkelijk van belang ?
Het wonder ligt hierin dat hij opgewekt werd uit de doden.
Mee eens Wilhelm, wij willen altijd alles maar verklaren c.q. bewijzen, maar verliezen daarbij (vaak) de hoofdzaken uit het oog.
Gijs83

Re:

Bericht door Gijs83 »

V: wat is het kortste hoofdstuk in de bijbel?
V: wat is het langste hoofdstuk in de bijbel?
V: welk hoofdstuk zit in het midden van de bijbel?
V: wat is het middelste vers in de bijbel?

Ik kreeg deze vragen als een powerpointpresentatie doorgemaild. Ik wel eerste even testen of jullie de antwoorden op de vragen weten.
Hoe kan ik de powerpointpresentatie op het forum krijgen?

Succes met beantwoorden!
Tiberius
Administrator

Re: Re:

Bericht door Tiberius »

Gijs83 schreef:V: wat is het kortste hoofdstuk in de bijbel?

Ik kreeg deze vragen als een powerpointpresentatie doorgemaild. Ik wel eerste even testen of jullie de antwoorden op de vragen weten.

Succes met beantwoorden!
De eerste 2 vragen kan een kind beantwoorden (zeker als hij over GBS digitaal beschikt): Psalm 117 en 119.
De 3e vraag is moeilijk te beantwoorden, maar als je uitgaat van het aantal bladzijden: Psalm 86.
Vraag 4 wordt dan psalm 86 : 9.
Vraag 5: sla elke dia op als image, kopieer ze naar een site als imageshack en zet vervolgens hier de links neer.
Gijs83

Re: Re:

Bericht door Gijs83 »

Tiberius schreef:
Gijs83 schreef:V: wat is het kortste hoofdstuk in de bijbel?

Succes met beantwoorden!
Toevoeging: vraag 4 moet je rekenen naar het aantal hoofdstukken! Succes met tellen!
Tiberius
Administrator

Re: Bijbelkennis

Bericht door Tiberius »

Ok, ik neem aan, dat je bedoelt het aantal hoofdstukken bij vraag 3 het aantal verzen bij vraag 4.
Dan is Psalm 118 het middelste hoofdstuk en Psalm 118:8 het middelste vers.
Plaats reactie