Boeken : Rome & paus als antichrist

Rens

Re: Boeken : Rome & paus als antichrist

Bericht door Rens »

Josephus schreef:Rens, maak je niet dik joh. Beledigende taal zegt immers alleen iets over degene die ze bezigt.
Ik weet het wel, maar dat is mijn makke dat ik op snoeiharde éénrichtingsverkeer aanvallen móet reageren............ik weet dat ik het niet moet doen, maar m'n gevoelens zijn dan sterker dan de verstandelijke beredenering...........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

MarthaMartha schreef:
Bert Mulder schreef:
De paus heeft pas ook stappen gezet om de schade herstellen van uitspraken die in het verkeerde keelgat schoten van protestantanten, orthodoxen en islamieten. Woensdag bijvoorbeeld werd bekend dat de paus gastheer wordt op een belangrijk rooms-katholiek-islamitisch forum in november.
Dus nu Calvijn nog, en dan hebben we toch geen logische reden meer om niet naar de hoer van Rome terug te keren?
sorry, maar waarom formuleer je dat nou zo?
Die hoer van Rome mag toch ook gewoon de Rooms Katholieke kerk zijn?
Bert refereert waarschijnlijk aan de openbaringen. Als je gelooft dat de anti-christ de paus is, dan is de kerk waarover hij regeert de hoer. Lees openbaring hfts 17 de eerste paar verzen maar eens door, daar wordt er over gesproken.
Bert, als ik het fout heb, corrigeer je me maar.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn

Mayflower heeft ook een Bijbel naast de computer liggen :livre
Rens

Bericht door Rens »

mayflower schreef:
Rens schreef: Om de Paus cq de RK een "hoer" te noemen gaat elke vorm en norm van fatsoen te buiten, jij die mij zo vaak op de vingers mepte om bepaald woordgebruik, vaak terecht, een enkele keer onterecht.
De hervormers, puriteinen, oudvaders (vroegere)baptisten, hebben Rome als de hoer gezien in Openbaringen 17.

Ik zag een vrouw zitten op een scharlakenrood beest vol godslasterlijke namen, met zeven koppen en tien horens. 4 Ze droeg purperen en scharlakenrode kleren en gouden sieraden, edelstenen en parels. In haar hand had ze een gouden beker vol gruwelijkheden, al haar liederlijke wandaden, 5 en op haar voorhoofd stond een naam met een geheime betekenis: ‘Het grote Babylon, moeder van alle hoeren en van alle gruwelijkheden ter wereld’" (Openbaringen 17: 1-5).
Babylon wordt de moeder aller hoeren genoemd, ok als dat er staat dan staat het er.........maar om dat voor het gemak maar even door te trekken naar de Rk en de Paus gaat me te ver, én gaat de normen van fatsoen te buiten in een tijd dat we geen ongecultiveerde en heidense volken meer zijn, maar geletterde en gecultiveerde mensen die volgens een patroon van waarden en normen door onze ouders zijn opgevoed..........en wil men dan zijn/haar ouders te schande maken? Dat dácht ik dus niet..............verre van dat, we willen, ieder van ons, onze ouders, waarvan wij onze opvoeding hebben mogen ontvangen, hoogachten. Zij hebben ons opgevoed in de vreze des heeren..........
Moderatorbericht:
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

1 En een uit de zeven engelen,1) die de zeven fiolen hadden, kwam en sprak met mij, en zeide tot mij: Kom herwaarts,2) ik zal u tonen het oordeel der grote hoer,3) die daar zit op4) vele wateren;
2 Met welke de koningen der aarde gehoereerd hebben,5) en die de aarde bewonen6) zijn dronken geworden7) van den wijn harer hoererij.
3 En hij bracht mij weg8) in een woestijn,9) in den geest, en ik zag een vrouw, zittende10) op een scharlaken rood beest,11) dat vol was van namen der gods lastering, en had zeven hoofden en tien hoornen.
4 En de vrouw was bekleed met purper en12) scharlaken, en versierd met goud, en kostelijk gesteente, en paarlen, en had in hare hand een gouden drinkbeker,13) vol van gruwelen, en van onreinigheid harer hoererij.
5 En op haar voorhoofd14) was een naam geschreven, namelijk Verborgenheid;15) het grote Babylon,16) de moeder der hoererijen17) en der gruwelen der aarde.18)
6 En ik zag, dat de vrouw dronken was van19) het bloed der heiligen, en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verwonderde mij, als ik haar zag, met grote verwondering.
7 En de engel zeide tot mij: Waarom verwondert gij u? Ik zal u zeggen20) de verborgenheid der vrouw en van het beest, dat haar draagt, hetwelk de zeven hoofden heeft en de tien hoornen.
8 Het beest, dat gij gezien hebt, was en is niet;21) en het zal opkomen uit22) den afgrond, en ten verderve gaan;23) en die op de aarde wonen, zullen verwonderd24) zijn (welker namen niet25) zijn geschreven in het boek des levens van de grondlegging der wereld), ziende het beest, dat was en niet is,26) hoewel het is.
9 Hier is het verstand, dat wijsheid heeft. De zeven hoofden zijn zeven bergen,27) op welke de vrouw zit.
10 En het zijn ook zeven28) koningen; de vijf zijn gevallen, en de een is, en de ander is nog niet29) gekomen, en wanneer hij zal gekomen zijn, moet hij een weinig tijds blijven.
11 En het beest, dat was30) en niet is, die is ook de achtste koning, en is uit de31) zeven en gaat ten verderve.
12 En de tien hoornen, die gij gezien hebt, zijn tien koningen,32) die het koninkrijk nog niet hebben ontvangen, maar als koningen macht ontvangen op een ure met het beest.33)
13 Dezen hebben enerlei mening,34) en zullen hun kracht en macht het beest overgeven.
14 Dezen zullen tegen het Lam krijgen,35) en het Lam zal hen36) overwinnen (want Het is een Heere der heren, en een Koning der koningen),37) en die met Hem zijn, de geroepenen, en uitverkorenen en gelovigen.
15 En hij zeide tot mij: De wateren, die gij gezien hebt, waar de hoer zit, zijn volken,38) en scharen, en natien, en tongen.
16 En de tien hoornen,39) die gij gezien hebt op het beest, die zullen de hoer haten, en zullen haar woest40) maken, en naakt; en zij zullen haar vlees41) eten, en zullen haar met vuur verbranden.42)
17 Want God heeft hun43) in hun harten gegeven, dat zij Zijn mening doen,44) en dat zij enerlei mening doen, en dat zij hun koninkrijk het beest geven, totdat de woorden45) Gods voleindigd zullen zijn.
18 En de vrouw, die gij gezien hebt, is de grote stad, die het koninkrijk heeft over de koningen der aarde.
Zijn jullie dan met blindheid geslagen? Zie je hier het spel van Rome niet? Rome is niet veranderd, en de brandstapels kunnen heus nog wel weer terugkeren. Om maar niet van de methodes van de Jesuieten te spreken, voor wie altijd het doel de middelen heiligden.

Zo zien we in de USA al, dat via de dwaalleer van wat de 'Federal Vision' genoemd wordt, zaligheid door geloof en werken, meer en meer aangenomen wordt in 'gereformeerde' kerken, en van wie een prominente persoon, kan zo niet op zijn naam komen, weer naar Rome terug gekeerd is, zeggende "Rome sweet Home". Omdat alle verschil weggenomen was voor hem.

Als we op letten wat er rondom gaande is...

En dan de paus in bed met Mohammed. We weten allen de middelen die Rome gebruikt heeft. Die niet zo heel veel verschillen van de middelen die de Islam gebruikt. Die rivieren van bloed kunnen best weer eens vloeien. Hetwelk ook in de Schrift geprofeteerd wordt.

Harde taal, ja.

Maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
JolandaOudshoorn

Ik denk dat Bert wel gelijk heeft met zijn waarschuwingen. De dwalingen van Rome zijn te groot om enigzinds tr praten over binding. En dat de Paus Luther in ere wil herstellen, ik hoop en bid dat hij dan ook de leer van Luther en ook van Calvijn wil aannemen. De verschillen tussen Rome en het protestantisme zijn veel groter dan de leerverschillen van de gereformeerden hier onderling. Rome lijkt te zeggen dat Christus de Verlosser is, maar in de Leer blijkt iets heel anders. Ze is dus erg gevaarlijk, ook vandaag nog.
Rens

Bericht door Rens »

Bert Mulder schreef:
Zijn jullie dan met blindheid geslagen? .
wie zí'jn de "jullie"?

Als je bedoeld al degenen die het wat minder hard stellen zoals jij dat doet, tja....er zijn nog altijd mensen die niets menselijks vreemd is, dus ook de ingeslepen normen van fatsoen gemeen hebben met anderen, en die ook nog IETS verder durven kijken dan hun mensenneus lang is, wetende dat ze zich niet moeten lanten "inpakken" door de devotie die gezien wordt.
Moderatorbericht:
Rens

Bericht door Rens »

JolandaOudshoorn schreef:Ik denk dat Bert wel gelijk heeft met zijn waarschuwingen. De dwalingen van Rome zijn te groot om enigzinds tr praten over binding. En dat de Paus Luther in ere wil herstellen, ik hoop en bid dat hij dan ook de leer van Luther en ook van Calvijn wil aannemen. De verschillen tussen Rome en het protestantisme zijn veel groter dan de leerverschillen van de gereformeerden hier onderling. Rome lijkt te zeggen dat Christus de Verlosser is, maar in de Leer blijkt iets heel anders. Ze is dus erg gevaarlijk, ook vandaag nog.
Kén jij die Leer dan ook, en dan van binnenuit, of alleen maar uit boekjes van Pr.Chr.-hoek??
Moderatorbericht:
JolandaOudshoorn

Rens schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Ik denk dat Bert wel gelijk heeft met zijn waarschuwingen. De dwalingen van Rome zijn te groot om enigzinds tr praten over binding. En dat de Paus Luther in ere wil herstellen, ik hoop en bid dat hij dan ook de leer van Luther en ook van Calvijn wil aannemen. De verschillen tussen Rome en het protestantisme zijn veel groter dan de leerverschillen van de gereformeerden hier onderling. Rome lijkt te zeggen dat Christus de Verlosser is, maar in de Leer blijkt iets heel anders. Ze is dus erg gevaarlijk, ook vandaag nog.
Kén jij die Leer dan ook, en dan van binnenuit, of alleen maar uit boekjes van Pr.Chr.-hoek??
Een paar van de dwalingen van Rome heb ik een aantal postings hieronder beschreven. Als die niet juist zijn, dan moet je dat aantonen, dan wil ik het terug nemen. (maar zolang ik kinderen in een RK-kerk in een boekje zie schrijven: Heilige Maria, wilt u voor mijn oma zorgen die nu dood is, dan heb ik erg grote twijfels)
Klaio

Bericht door Klaio »

Rens schreef:
Bert Mulder schreef:
wie zí'jn de "jullie"?

Als je bedoeld al degenen die het wat minder hard stellen zoals jij dat doet, tja....er zijn nog altijd mensen die niets menselijks vreemd is, dus ook de ingeslepen normen van fatsoen gemeen hebben met anderen, en die ook nog IETS verder durven kijken dan hun mensenneus lang is, wetende dat ze zich niet moeten lanten "inpakken" door de devotie die gezien wordt.
Jij behoort in ieder geval niet tot die "jullie" hoor Rens. De paus c.q. de Rooms-Katholieke Kerk betitelen als de antichrist getuigt naar mijn overtuiging van weinig bijbels-profetisch inzicht en van heel veel inlegkunde. Over "met blindheid geslagen" gesproken!

Kijk eerst maar eens naar die griezel in Iran, die vertoont er toch wel meer de trekken van, hoewel ik hem niet DE antichrist zou willen noemen. Wie zich uiteindelijk in de eindtijd wel als zodanig zal presenteren, weet ik ook niet, maar op dat moment zal dat geen vraag meer zijn gezien het feit dat vrijwel de gehele mensheid hem zal volgen.
Bert Mulder
Contacteer:

Rens schreef:
Bert Mulder schreef:
wie zí'jn de "jullie"?

Die jullie zijn allen die denken dat Rome niet zo slecht is, gewoon een andere kerk. En allen die al wel geloven dat in de geschiedenis, nou ja, die mensen wisten toen niet beter, maar Rome is nu anders...

Heeft Rome de besluiten van het Concilie van Trente herroepen? Heeft Rome maar iets in haar leer veranderd? In betreffende Luther, heeft het zelfs gezegd dat Luther gelijk had, en dat ze die dwalingen nu wel aanpakt? In dat verband, heeft ze zelfs haar schuld beleden voor de rivieren bloed...

Las pas nog de geschiedenis van de reformatie in Polen en Hongarije, en bij die geschiedenis rijzen je haren werkelijk te berge, en verbleken zelfs de moordpartij op de bloedbruiloft in Parijs, en de Nederlandse brandstapels.

En wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd om haar te herhalen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert Mulder
Contacteer:

Klaio schreef:Jij behoort in ieder geval niet tot die "jullie" hoor Rens. De paus c.q. de Rooms-Katholieke Kerk betitelen als de antichrist getuigt naar mijn overtuiging van weinig bijbels-profetisch inzicht en van heel veel inlegkunde. Over "met blindheid geslagen" gesproken!

Kijk eerst maar eens naar die griezel in Iran, die vertoont er toch wel meer de trekken van, hoewel ik hem niet DE antichrist zou willen noemen. Wie zich uiteindelijk in de eindtijd wel als zodanig zal presenteren, weet ik ook niet, maar op dat moment zal dat geen vraag meer zijn gezien het feit dat vrijwel de gehele mensheid hem zal volgen.
Geachte Klaio, heb je dan niet gelezen dat de paus nu toenadering zoekt, niet alleen met de Lutheranen, maar met de Moslem wereld? Mensen zoals die in Iran? Die nog steeds dezelfde methodes volgen waar Rome, vooral de Jesuiten, zoveel schik in gehad heeft?

En Rens, je schreef eerder over de beschaafte wereld waarin we nu leven.

Noem je een wereld waar de moord van het ongeboren kind en de zieke ouden van dagen normaal genoemd wordt, soms beschaafd? Lijkt het heel populair te zijn in sommige kringen om kinderen laten geboren te worden, voetjes voor, om dat op het laatste ogenblik de hersenen te vermorzelen?

Beschaaft zei je?
Klaio

Bericht door Klaio »

Beste Bert, HET bijbelse kenmerk van de antichrist is volgens Johannes dat hij een verleider is die loochent dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, een gnosticus dus.

Waar je de RK ook van kan betichten, daar in elk geval niet van. Dit feit, de incarnatie of menswording, is en wordt juist altijd zeer sterk benadrukt, ook nog in het laatste boek van de huidige paus.

Laten we daarom niet speculeren maar de tekenen der tijden waarnemen, waartoe Christus ons oproept.
Laatst gewijzigd door Klaio op 06 mar 2008, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert Mulder
Contacteer:

Bert Mulder
Contacteer:

en de paus zoekt nog meer macht:
From The TimesNovember 16, 2007

Vatican joins historic talks to end 950-year rift with Orthodox church

Ruth Gledhill, Religion Correspondent and Paul Bompard in Rome
The Roman Catholic and Orthodox churches took tentative steps towards healing their 950-year rift yesterday by drafting a joint document that acknowledges the primacy of the Pope.

The 46-paragraph “Ravenna Document”, written by a special commission of Catholic and Orthodox officials, envisages a reunified church in which the Pope could be the most senior patriarch among the various Orthodox churches.
http://www.timesonline.co.uk/tol/commen ... 880038.ece
Plaats reactie