Kunnen de smiles van ons vorige forum er niet bijkomen? of...een uitbreiding van het geheel wat we nu hebben? (sorry mensen, ze zijn hier nooit tevreden)Bert Mulder schreef:het wel leuk is dit uit te probere
maar ik niet veel smilies kan vinde
Wist je dat ...[6]
- Wilma van den Berg
Re: Wist je dat ...[6]
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Re:
het huis moest eerst schoon vanwege de gastenLassie schreef:je dat gewoon gelijk had moeten doen.albion schreef:wij veel van nederland gezien hebben...![]()
gelukkig mooi weer was deze week....![]()
mijn gasten liever met alle bekenden wilden praten, dan
van alles te willen bezichtigen...![]()
zij dat 'real Dutch life' noemen....![]()
wij morgen naar Schiphol gaan en weer afscheid moeten nemen
van elkaar...:
en ik weer aan de slag moet met het nakijken van mijn schoolwerk.... :roll:
![]()

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- Bert Mulder
- Contacteer:
Zo ging het vroeger bij ons thuis
Toen ik geboren werd was ik nog heel jong. Mijn moeder was op het aardappelveld en mijn vader was banenschrapper. Hij had per ongeluk zijn eigen baan geschrapt en daarom werd hij werkeloos. We waren thuis met twintig kinderen: tien jongens en negen meisjes en één twijfelaar. De jongste is altijd de jongste gebleven.
We sliepen op één kamer, met gasmaskers op. En omdat we maar één bed hadden, was slapen erg moeilijk. Het eerste kind werd in bed gelegd en wanneer het sliep er weer uitgehaald en werd het tegen de muur gezet. Dan kwam de volgende en zo maar verder.
Met het wakker maken namen ze het niet zo nauw. Ze lieten mij een keer 14 dagen staan voordat ze het in de gaten kregen. Onze wekker was een emmer, als die vol was dan was het 6 uur, maar als vader teveel gedronken had dan werden we om 4 uur al wakker gemaakt.
We waren allemaal erg knap. Een broer van mij is kunstenaar. Hij ging met een oude jas het café in en kwam er met een nieuwe weer uit.
Mijn moeder spoelde de luiers nooit uit, want we waren met melkpoeder grootgebracht, dus kon ze de luiers zo uitkloppen. Natuurlijk moesten we heel zuinig leven. We gebruikten het wc papier aan 2 kanten en daarna ging het naar de stomerij. Mijn vader kon niet zo best meer horen, want we hadden de oren van z'n kop gevreten.
Toen m'n broer van school kwam, is hij bij een smid gaan werken. Deze gaf hem een hamer en ze!: "Als ik met mijn hoofd knik, sla je er op." Hij heeft maar één keer geknikt.
Thuis aten we nooit met mes en vork. We deden onze mond open, moeder mikte er wat In en vader deed onze mond dicht. Een van mijn zusjes is erg bijdehand. Laatst kocht ze op de markt vijftig kopjes voor maar 3 gulden. Alleen jammer dat de oortjes aan de binnenkant zaten.
Een zus van mij heeft verkering met een jongen die maar één oog heeft. Als hij haar
onder 4 ogen wil spreken, mag ik er altijd bij zijn, maar met één oog dicht. En dan de jongste, die klaagt altijd over buikpijn. Mijn moeder zegt dan altijd dat ze blij mag wezen dat ze een buik heeft, anders viel haar boterham zo in d'r onderbroek.
Mijn oudste broer is 59; hij kon 60 zijn maar hij is één jaar ziek geweest. Mijn oudste zus is zo scheel dat als ze huilt de tranen over haar rug lopen.
Toen ik op school kwam was ik 6 jaar. Ik kon heel goed met de meesters opschieten.
Verscheidene klassen mocht ik 2 keer doen, terwijl de anderen ieder jaar naar een andere klas moesten.
De meester vroeg mij een keer: Als je bij de slager 56 gulden schuld hebt, en bij de bakker 73 gulden, hoeveel schuld heb je dan totaal? Ik zei: "Dat weet ik niet meester, want als we zoveel schuld hebben, verhuizen we meestal."
Tja, en zo ging het vroeger bij ons thuis.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Tja Bert, ik weet niet of forummers uit een dergelijk milieu deel mogen nemen aan dit forum van standing.Bert Mulder schreef:Tja, en zo ging het vroeger bij ons thuis.
Maar ik zal het, in het kader van de integratie van allochtonen, eerst nog voorleggen aan mijn mede-mods

Bert, geen wonder dat je ge-emigreerd bent... 

God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
We moeten denk ik ook onze internationale meeting plannen herzien.Daphne schreef:Bert, geen wonder dat je ge-emigreerd bent...
Hier kunnen wij als degelijke refoforummers ons niet vertonen.

ik nog een beetje moet wennen aan al die nieuwe avatars? 

... mijn beeld van bert gewijzigd is na zijn laatste posting in dit forum? 

- Bert Mulder
- Contacteer:
Hoop dat het gunstiger is...Jo-Ann schreef:... mijn beeld van bert gewijzigd is na zijn laatste posting in dit forum?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Dat geld ook van mij....Jo-Ann schreef:... mijn beeld van bert gewijzigd is na zijn laatste posting in dit forum?

En ook ik moet aan die nieuwe avatars wennen. Eerst kon ik lezen zonder te kijken wie poste, maar dat is nu voorbij. Nu denk je: ow ja dat plaatje was van ....die

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
vlinder schreef:Dat geld ook van mij....Jo-Ann schreef:... mijn beeld van bert gewijzigd is na zijn laatste posting in dit forum?![]()
En ook ik moet aan die nieuwe avatars wennen. Eerst kon ik lezen zonder te kijken wie poste, maar dat is nu voorbij. Nu denk je: ow ja dat plaatje was van ....die
dat heb ik met de plaatjes van Bijv. Caprice. is er elder is het land een datheenzangavond denk ik: é caprice staat in de krant.

helma schreef:vlinder schreef:Dat geld ook van mij....Jo-Ann schreef:... mijn beeld van bert gewijzigd is na zijn laatste posting in dit forum?![]()
dat heb ik met de plaatjes van Bijv. Caprice. is er elder is het land een datheenzangavond denk ik: é caprice staat in de krant.

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- monique
ik vreeselijk hoofdpijn heb
omdat ik met mn kleine neefje en met een paar andere naar een soort speeltuin ben geweest
en dat ik me heb uitgeleefd als een klein kind
en dat ik deze smilies wel erg leuk vind daarom gebruik ik ze nu veel

omdat ik met mn kleine neefje en met een paar andere naar een soort speeltuin ben geweest

en dat ik deze smilies wel erg leuk vind daarom gebruik ik ze nu veel

herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
- monique
ik nog lang niet alles snap van dit forum

herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
- monique
Re:
nou zeg inderdaad dit kan wel ff minderRens schreef:effe dimmen.........Gert10 schreef:Soms lijken het wel kleine kinderen hier! Wat doen jullie buiten het kinderdagverblijf trouwens? Weet je moeder wel dat je achter de computer zit?
waarom zijn we kleine kinderen

dit forum is er niet voor niets dit forum hoort gebruikt te worden lijkt mij

herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag