Vrijspraak stekende kapper......merkwaardig

Plaats reactie
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Vrijspraak stekende kapper......merkwaardig

Bericht door Rens »

Tot 2 keer toe steekt een Amsterdamse kapper een klant neer........en beide keren "noodweer"????

Merkwaardig...............hóógst merkwaardig.......één keer kan, ja waarom niet.....maar twéé keer????????????????

Van de NOS-site:

14:01 15 Februari 2008

Stekende kapper gaat vrijuit

De Amsterdamse kapper die vorig jaar tijdens een ruzie een klant met een schaar neerstak, wordt niet vervolgd. De rechtbank in Amsterdam oordeelt dat de kapper uit noodweer handelde. De klant zocht in juni ruzie met de kapper en raakte bij de steekpartij zwaargewond.

Het Openbaar Ministerie had vier jaar gevangenisstraf geëist wegens poging tot doodslag. Het was de tweede keer dat de kapper iemand in zijn zaak met een schaar stak.

In 2000 bezweek een klant aan zijn verwondingen. Ook toen constateerde de rechtbank in Amsterdam dat er sprake was van noodweer.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Ik neem aan dat de rechtbank dat goed genoeg heeft onderzocht. Dan is er voor ons geen reden meer om aan de onschuld van die man te twijfelen. Het lijkt mij dat die man zijn winkel niet op de meest makkelijke plaats heeft zitten.
Ik ken ook wel winkels in Rotterdam van mensen uit de gemeente daar die elke week ongeveer 2 overvallen te verwerken krijgen. Daar zitten ook geregeld levensgevaarlijke situaties tussen. Het is dus niet denkbeeldig dat hij twee keer uit noodweer heeft gehandeld, ik denk dat dat veel vaker voorkomt. Alleen niet altijd met de schaar van de kapper, en daarom valt dit op.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

het maakt denkt inderdaad veel uit of je in
Mokum of in Baggerpoel zit
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Vrijspraak stekende kapper......merkwaardig

Bericht door Erasmiaan »

Rens schreef:Tot 2 keer toe steekt een Amsterdamse kapper een klant neer........en beide keren "noodweer"????

Merkwaardig...............hóógst merkwaardig.......één keer kan, ja waarom niet.....maar twéé keer????????????????

Van de NOS-site:

14:01 15 Februari 2008

Stekende kapper gaat vrijuit

De Amsterdamse kapper die vorig jaar tijdens een ruzie een klant met een schaar neerstak, wordt niet vervolgd. De rechtbank in Amsterdam oordeelt dat de kapper uit noodweer handelde. De klant zocht in juni ruzie met de kapper en raakte bij de steekpartij zwaargewond.

Het Openbaar Ministerie had vier jaar gevangenisstraf geëist wegens poging tot doodslag. Het was de tweede keer dat de kapper iemand in zijn zaak met een schaar stak.

In 2000 bezweek een klant aan zijn verwondingen. Ook toen constateerde de rechtbank in Amsterdam dat er sprake was van noodweer.
Overigens is deze man natuurlijk wel vervolgd: de vervolging heeft alleen (vooralsnog) niet tot strafoplegging geleid.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Ariene schreef:het maakt denkt inderdaad veel uit of je in
Mokum of in Baggerpoel zit
ja, idd.............hier staan de auto's nooit afgesloten, als ik Puck ga uitlaten staat de voordeur gewoon open.......er gebeurd hier écht niks........je kunt rustig je was buiten aan de lijn laten hangen 's nachts, want er komt niemand aan.......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Vrijspraak stekende kapper......merkwaardig

Bericht door Josephus »

Rens schreef:Tot 2 keer toe steekt een Amsterdamse kapper een klant neer........en beide keren "noodweer"????

Merkwaardig...............hóógst merkwaardig.......één keer kan, ja waarom niet.....maar twéé keer????????????????
Tja, 't is inderdaad opvallend, maar het kan ook gerust nog een derde of vierde keer gebeuren...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Vrijspraak stekende kapper......merkwaardig

Bericht door Zonderling »

Josephus schreef:
Rens schreef:Tot 2 keer toe steekt een Amsterdamse kapper een klant neer........en beide keren "noodweer"????

Merkwaardig...............hóógst merkwaardig.......één keer kan, ja waarom niet.....maar twéé keer????????????????
Tja, 't is inderdaad opvallend, maar het kan ook gerust nog een derde of vierde keer gebeuren...
Mee eens.

Sommige mensen komen meerdere malen in hun leven met zeer agressieve mensen in aanraking. Wanneer hulpverleners regelmatig worden aangevallen, is het niet vreemd dat dit ook met kappers gebeurt. En met een schaar in je handen is het logisch dat je zo'n aanstormende agressieveling met de schaar 'opvangt' in plaats van met je blote handen. Zou ik ook doen.

Maar waarom zouden we hier speculeren over de toedracht? Zonder het dossier of de uitspraak in te zien, heeft deze discussie heel weinig zin.
Plaats reactie