Bewaar het pand

Plaats reactie
The Critical Brother

Bewaar het pand

Bericht door The Critical Brother »

Wat is "bewaar het pand" eigenlijk in de CGK?

The Critical Brother (niet van bewaren hoor!)
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Alfredt,

Jij bent toch Chr. Geref.?
Wat houdt dat "bewaar het pand" nu precies in?

The Critical Brother (niet van panden hoor!)
Alfredt

Bericht door Alfredt »

Ja ik ben wel Christelijk gereformeerd maar weet er maar heel weinig vanaf. Ik weet alleen dat het het bevindelijke deel is van onze kerk. Bewaar het Pand legt de nadruk op de uitverkiezing. Zij vinden dat velen binnen de CGK te gemakkelijk denken over het oordeel van God. Maar meer weet ik er ook niet van, ik zal eens kijken of ik er wat over kan vinden.


<even offtopic, ik heb zelden zo snel het gevoel gehad dat je welkom bent op een forum. :in >

[Veranderd op 16/5/02 door Alfredt]
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Critical Brother,

Aangezien je geloof ik Hervormd bent, moet je het misschien wel zien als een soort van "Gekrookte Riet" binnen de Chr. Geref. Kerk.

Kan me trouwens levendig voorstellen dat mensen een hekel hebben aan al die talloze richtingen BINNEN kerken nota bene. Nou, dat is inderdaad niet Bijbels nee. Maar door erover te praten hoop ik dat karikaturen en verkeerde denkbeelden wegvallen en we nader tot mekaar kunnen komen.
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door Alfredt
Ja ik ben wel Christelijk gereformeerd maar weet er maar heel weinig vanaf. Ik weet alleen dat het het bevindelijke deel is van onze kerk. Bewaar het Pand legt de nadruk op de uitverkiezing. Zij vinden dat velen binnen de CGK te gemakkelijk denken over het oordeel van God. Maar meer weet ik er ook niet van, ik zal eens kijken of ik er wat over kan vinden.


<even offtopic, ik heb zelden zo snel het gevoel gehad dat je welkom bent op een forum. :in >

[Veranderd op 16/5/02 door Alfredt]
Beste Alfredt,

Je noemt twee dingen die pertinent niet waar zijn. In die kringen legt men de nadruk zeker niet op de uitverkiezing en oordeelt men niet over de andere richting. Het Bewaar het Pand is opgericht om de CGK bij de Statenvertaling te houden en de oude berijming. Over het algemeen wordt daar het Woord van God vanuit de lijn van de Reformatie en Nadere Reformatie verkondigd.
Alfredt

Bericht door Alfredt »

Origineel geplaatst door Lecram
Beste Alfredt,

Je noemt twee dingen die pertinent niet waar zijn. In die kringen legt men de nadruk zeker niet op de uitverkiezing en oordeelt men niet over de andere richting. Het Bewaar het Pand is opgericht om de CGK bij de Statenvertaling te houden en de oude berijming. Over het algemeen wordt daar het Woord van God vanuit de lijn van de Reformatie en Nadere Reformatie verkondigd.
mijn excuses dan maar..... dit was een van de weinige dingen die ik kon vinden. Naja... gelukkig is het nu weer recht gezet dan.

[Veranderd op 18/5/02 door Alfredt]
Plaats reactie