Wie is er lid van de Refo Omroep?
Net als het RD/Gezinsgids/Terdege:
Een mix van Reformatorisch en Evangelisch...........
Die boodschap is dus geen heldere maar een troebele!
Het is een stem van Datheen gemengd met Joh. de Heer
Een stem van de Statenvertaling gemengd met de HSV
Op deze wijze en hierdoor ontstaat in de rechterflank van de ger. gezindte m.i. de vervlakking!
Het is een langzaam inkruipen van verlichte ideeen.
Gevaarlijk dus!
Een mix van Reformatorisch en Evangelisch...........
Die boodschap is dus geen heldere maar een troebele!
Een stem van de Statenvertaling gemengd met de HSV
Op deze wijze en hierdoor ontstaat in de rechterflank van de ger. gezindte m.i. de vervlakking!
Het is een langzaam inkruipen van verlichte ideeen.
Gevaarlijk dus!
Zoiets stel ik me altijd bij de hemel voor.Oude Paden schreef:Net als het RD/Gezinsgids/Terdege:
Maar ik bedoel eigenlijk inhoudelijk. Welke Bijbelstudies staan erop? Welke dominees, welke onderwerpen. Staat er veel op, is het de moeite waard om er lid voor te worden?
Of mag ik een keer kijken m.b.v. iemands lidnummer...? Please?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
:shock:Unionist schreef:Zoiets stel ik me altijd bij de hemel voor.Oude Paden schreef:Net als het RD/Gezinsgids/Terdege:
Ik denk daarbij eigenlijk meer aan de muziek van Bach...
Maar ik geloof dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Om het eigentijdser te maken: een mix van Liedboek (dus inclusief de psalmen) en Opwekking.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Wat ik bedoel, is dat Petrus Datheen en Johannes de Heer nu samen zingen voor Gods troon, alsmede mensen die hier op aarde gewend waren Datheen's bundel te zingen en mensen die de bundel van JdH gewend waren te zingen. En nog een heleboel anderen die wéér andere liederen zongen.Josephus schreef::shock:Unionist schreef:Zoiets stel ik me altijd bij de hemel voor.Oude Paden schreef:Net als het RD/Gezinsgids/Terdege:
Ik denk daarbij eigenlijk meer aan de muziek van Bach...
Maar ik geloof dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Om het eigentijdser te maken: een mix van Liedboek (dus inclusief de psalmen) en Opwekking.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Exact! En het mooiste is dat ze dáár nu gezamenlijk liederen zingen!Unionist schreef:Wat ik bedoel, is dat Petrus Datheen en Johannes de Heer nu samen zingen voor Gods troon, alsmede mensen die hier op aarde gewend waren Datheen's bundel te zingen en mensen die de bundel van JdH gewend waren te zingen. En nog een heleboel anderen die wéér andere liederen zongen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
- Oude-Waarheid
Daar kunnen we hier al mee aanvangen:Hendrikus schreef:Liedboek 2012 dusJosephus schreef:Maar ik geloof dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Om het eigentijdser te maken: een mix van Liedboek (dus inclusief de psalmen) en Opwekking.
Mijn hart, o Hemelmajesteit, Is tot Uw dienst en lof bereid.
'k Zal Zingen voor den Opperheer, 'k Zal psalmen zingen tot Zijn eer
En al we nog adem aan het einde der baan over houden zal het
ons niet moeilijk vallen om te zingen:
Mijn God, U zal ik eeuwig loven,
Omdat Gij 't hebt gedaan :!: