Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
Om het maar platweg te zeggen: over de hel!
- God heeft het liever niet over de hel (spreekt er liever niet over)
- God wil niet dat iedereen verloren gaat.
- God laat wel zien wat de hel is, om zo de mensen tot nadenken te zetten! En ze de waarheid te vertellen
(om het maar even in mijn woorden te zeggen).
- God heeft het liever niet over de hel (spreekt er liever niet over)
- God wil niet dat iedereen verloren gaat.
- God laat wel zien wat de hel is, om zo de mensen tot nadenken te zetten! En ze de waarheid te vertellen
(om het maar even in mijn woorden te zeggen).
-
Luk 1: 79. Om te verschijnen degenen die gezeten zijn in de duisternis en schaduw des doods; om onze voeten te richten op de weg des vredes.
Ik vond het wel mooi dat de ds zei:
'Gaat het hier over mensen die half uit de duisternis zijn? Half gered...
Nee, het gaat hier over mensen die helemaal in de duisternis zitten.
Joden of heidenen? Beide groepen. Niemand buitenesloten.
Wij doen er verstandig aan m onszelf niet buiten te sluiten.
Zitten wij van huisuit niet in de duisternis? dat Jezus een onbekende voor me is?
Duisternis en dood zijn met elkaar verbonden.
Wij verkeren in doodsgevraar; los van God, Die het Licht is.
Hoor wat het werk van Christus is. U hoeft niet eerst 10 porcent schaduw van de dood te verjagen om door Hem geholpen te worden.
Om te verschijnen, dat is Zijn werk. Om onze voeten te richten op de weg des vredes.
Er is niemand te donker, die niet tot het Licht kan komen.
Misschien moet je zeggen: Mijn voeten staan en lopen op de weg des verderfs.
Doe dan een dringend beroep op Zijn macht, ontferming en genade. Leg jezelf voor Hem neer....
Dit zijn een paar dingen uit de preek die mij troffen.
Ik vond het wel mooi dat de ds zei:
'Gaat het hier over mensen die half uit de duisternis zijn? Half gered...
Nee, het gaat hier over mensen die helemaal in de duisternis zitten.
Joden of heidenen? Beide groepen. Niemand buitenesloten.
Wij doen er verstandig aan m onszelf niet buiten te sluiten.
Zitten wij van huisuit niet in de duisternis? dat Jezus een onbekende voor me is?
Duisternis en dood zijn met elkaar verbonden.
Wij verkeren in doodsgevraar; los van God, Die het Licht is.
Hoor wat het werk van Christus is. U hoeft niet eerst 10 porcent schaduw van de dood te verjagen om door Hem geholpen te worden.
Om te verschijnen, dat is Zijn werk. Om onze voeten te richten op de weg des vredes.
Er is niemand te donker, die niet tot het Licht kan komen.
Misschien moet je zeggen: Mijn voeten staan en lopen op de weg des verderfs.
Doe dan een dringend beroep op Zijn macht, ontferming en genade. Leg jezelf voor Hem neer....
Dit zijn een paar dingen uit de preek die mij troffen.
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
-
daar kun je een heel boek over schrijven...Afgewezen schreef:Nee, die met zijn tweeën in de eindeloze zandwoestijn stonden...Erasmiaan schreef:Die in 40 jaar geen slijtage hadden?Afgewezen schreef:Over de schoenen van Mozes. :roll:

Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Het ging dus over het brandende braambos, maar de predikant vond die schoenen een erg mooi thema.Erasmiaan schreef:?Afgewezen schreef:Nee, die met zijn tweeën in de eindeloze zandwoestijn stonden...Erasmiaan schreef:Die in 40 jaar geen slijtage hadden?Afgewezen schreef:Over de schoenen van Mozes. :roll:

Ik vind het eerlijk gezegd geen stijl om zo over de preek te praten. Jammer.
Afgewezen schreef:Het ging dus over het brandende braambos, maar de predikant vond die schoenen een erg mooi thema.Erasmiaan schreef:?Afgewezen schreef:Nee, die met zijn tweeën in de eindeloze zandwoestijn stonden...Erasmiaan schreef: Die in 40 jaar geen slijtage hadden?
Preek gehoord?Ander schreef:Ik vind het eerlijk gezegd geen stijl om zo over de preek te praten. Jammer.
Nou, ik wel.
Het was de derde adventsdienst. Dat moet niet over schoenen gaan. Dat ging het eigenlijk niet, maar was wel het meest prominente. Alleen de laatste zin van de dominee was wérkelijk advent.
Komende zondag hebben we een ruildienst (jaja, de dominees staan weer voor de 10-daagse veldtocht). Maar dat wordt vermoedelijk de eerste echte duidelijke adventspreek.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- Oude-Waarheid
Lijkt me wel saai als de hele preek over schoenen gaat!!refo schreef:Preek gehoord?Ander schreef:Ik vind het eerlijk gezegd geen stijl om zo over de preek te praten. Jammer.
Nou, ik wel.
Het was de derde adventsdienst. Dat moet niet over schoenen gaan. Dat ging het eigenlijk niet, maar was wel het meest prominente. Alleen de laatste zin van de dominee was wérkelijk advent.
Komende zondag hebben we een ruildienst (jaja, de dominees staan weer voor de 10-daagse veldtocht). Maar dat wordt vermoedelijk de eerste echte duidelijke adventspreek.
Of zijn de hoorders soms in slaap gevallen?
Ik kan me er weinig bij voorstellen; een preek over schoenen :roll:Oude-Waarheid schreef:Lijkt me wel saai als de hele preek over schoenen gaat!!refo schreef:Preek gehoord?Ander schreef:Ik vind het eerlijk gezegd geen stijl om zo over de preek te praten. Jammer.
Nou, ik wel.
Of zijn de hoorders soms in slaap gevallen?
Ik heb pas een hele preek gehoord over allerlei soorten traantjes. Nou daar werd ik ook niet blijer van.