Zoetermeerse vrouw en kinderen vermoord

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Zoetermeerse vrouw en kinderen vermoord

Bericht door Lizzy »

ZOETERMEER (ANP) – De 31–jarige Zoetermeerse vrouw en haar twee dochters van vijf en drie jaar, die sinds maandag 11 april als vermist waren opgegeven, zijn vermoord. De echtgenoot heeft donderdagavond bekend zijn gezin op 6 april om het leven te hebben gebracht. Dat werd vrijdagavond tijdens een persconferentie van het openbaar ministerie in Den Haag bekendgemaakt.
.
De lichamen van de drie werden vrijdagmiddag gevonden. Ze waren begraven. De politie wil om de plek te beschermen niet zeggen waar, maar in ieder geval niet in hun woonplaats Zoetermeer. De verdachte heeft tegen de politie verteld, hoe hij de slachtoffers om leven heeft gebracht. In het belang van het onderzoek doet de politie hier geen mededelingen over. De verdachte zou de dode lichamen met de auto hebben vervoerd. Het motief is nog onbekend.
.
De Zoetermeerse Claudia en haar dochters Marieke en Charlotte werden vorige week maandag door de echtgenoot als vermist opgegeven. De politie hoorde de man uitgebreid maar zag hem nog niet als verdachte. De echtgenoot vertelde toen dat hij zijn vrouw en kinderen ’s morgens vroeg voor het laatst had gezien en dat sindsdien elk spoor van hen ontbrak.
.
Als de bekentenis van de man klopt, waren de drie al bijna een week dood, toen hij aangifte deed van hun vermissing. Toen in de loop van het onderzoek bleek dat het alibi en bepaalde punten in zijn verklaring niet klopten, besloot de politie tot een sporenonderzoek in de woning.
.
Tijdens dat onderzoek vonden rechercheurs donderdag bloedsporen in de slaapkamers, in de kofferbak van de auto en op de plek bij het huis waar de auto geparkeerd stond. Daarop hield de politie de echtgenoot diezelfde dag aan.
.
Persofficier A. Rijsdorp benadrukte dat het gezin niet bij de politie als problematisch bekendstond. „Op het oog leek het een heel gewoon gezin”. Buurtbewoners verzamelden zich vrijdagavond met hun kinderen in de speeltuin achter de woning van de slachtoffers. Mensen noemden het „onbegrijpelijk” wat er is gebeurd. Bij de verzegelde voordeur branden theelichtjes. Mensen hebben er bloemen en knuffels neergelegd.
.
De buurtbewoners werden vrijdagavond tijdens een besloten bijeenkomst op het hoofdbureau van de politie in Zoetermeer geïnformeerd over het familiedrama. Mensen reageerden emotioneel en ook burgemeester Waaijer was aangedaan. „Het scheurt je door het hart. Drie levens die bruut en te vroeg zijn beëindigd”.
.
Zoetermeer werd in januari ook al opgeschrikt door een familiedrama. De vermoorde Marieke ging naar dezelfde katholieke basisschool De Spelevaert als twee kinderen die in januari door hun moeder werden gedood. De moeder pleegde daarna zelfmoord door voor de trein te springen.
.
De kinderen van de katholieke basisschool worden maandag opgevangen en krijgen professionele hulp.

Ik vind dit echt een drama en het is nog vlak in de buurt waar ik woon.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Schei maar uit, weer zo'n ellendige gebeurtenis.
Te erg voor woorden.

Hoe moet je toch aan kinderen uitleggen dat er vaders en soms moeders zijn die dit doen?
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Het is al voor de tweede keer dat die school op zo'n manier een kind verliest. Je begrijpt gewoon niet welk motief hij had om zijn hele gezin uit te moorden en zijn hond te laten leven. Om dan ook nog na een week ze als vermist op te geven.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Jelle

Bericht door Jelle »

Een gruwelijk iets, ik krijg het er koud van als ik er maar aan denk.
t'Is bijna ondenkbaar dat iemand tot zoiets kan komen, maar je leest het het gebeurt en dat lees je de laatste tijd toch wel erg regelmatig dit soort zaken.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

weet je ik denk wel eens dat onze sociale controle in gebreke blijft

kijkend naar mezelf ik woon in een flat en ken mijn buren niet eens !

zou het vervlakking van de maatschappij kunne zijn ?

zou ik niet eens om me heen moetn kijken in mijn flat

moet ik niet reageren als ik iemand een tijdje niet gezien heb

ik heb het druk ...mode woordje van tegenwoordig

ben ieder weekend bezig met mensen naar en van de kerk weer naar huis aan het rijden ......maar degeen die 4 meter naast me woont ken ik niet ...

zomaar wat gedachtes

hoe ga ik hier in de toekomst me om

zal het mij ook zo vergaan als ik oud en grijs ben en je ligt ziek alleen thuis horend de mensen opweg naar hun werk

Mij zet het wel aan tot denken ....maar doe ik er iets aan ? eerlijk gezegd nee

hadden we niet .....en als ik nou dat .....enz enz enz

toch wel erg triest eigenlijk en ook ik of ik mischien moet toch eens te raden gaan
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Ik denk dat dat heel zinnige gedachten zijn hoewel misschien niet helemaal relevant met deze gebeurtenissen. Deze mensen hadden contacten genoeg immers.

Maar het is absoluut goed om gewone contacten aan te knopen in je buurt. Wij hebben alle mensen in ons huizenblok een keer op de koffie gevraagd toen we hier gingen wonen. Dat vergemakkelijkt de latere contacten.
In een flat is het lastiger. Daar wordt meestal ook meer verhuisd en je ziet minder van elkaar.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Nou Zoetermeer is inmiddels ook wel zo groot dat mensen elkaar niet kennen. De buurtbewoners kenden haar niet echt en de kinderen speelden ook niet vaak buiten.

Ja je gedachten vermenigvuldigen zich inderdaad als je zoiets steeds meer hoort. Je weet echt niet wat je ervan moet denken.

Ik woon bijna aan Zoetermeer vastgeplakt, maar hier is het: ons kent ons! En sociale controle!!! Oeps!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
nicname

Bericht door nicname »

...De vermoorde Marieke ging naar dezelfde katholieke basisschool De Spelevaert als twee kinderen die in januari door hun moeder werden gedood. De moeder pleegde daarna zelfmoord door voor de trein te springen.


Moet je indenken dat er in de klas bij Marieke destijds ongetwijfeld over dat drama is gesproken en dat het nu haarzelf is gebeurd...

Ongelofelijk. In wat voor wereld leven we. Ach, dat is wel duidelijk trouwens. Een wereld vol verdriet en ellende.

[Aangepast op 23/4/05 door nicname]
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door nicname
...De vermoorde Marieke ging naar dezelfde katholieke basisschool De Spelevaert als twee kinderen die in januari door hun moeder werden gedood. De moeder pleegde daarna zelfmoord door voor de trein te springen.


Moet je indenken dat er in de klas bij Marieke destijds ongetwijfeld over dat drama is gesproken en dat het nu haarzelf is gebeurd...

Ongelofelijk. In wat voor wereld leven we. Ach, dat is wel duidelijk trouwens. Een wereld vol verdriet en ellende.

[Aangepast op 23/4/05 door nicname]
Inderdaad zo had ik het nog niet gelezen, maar die kinderen van die school moeten wat verwerken zeg!

Je kunt niet bevatten hoe een vader zover kan komen om zijn kinderen èn vrouw om te brengen.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Marina

Bericht door Marina »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Om dan ook nog na een week ze als vermist op te geven.
En dan te bedenken dat de familie medelijden en medeleven heeft betoond aan hem die het heeft gedaan,
moet je je eens indenken wat dat nog eens voor extra verdriet is voor de achterblijvers
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

ontzettend erg wat er gebeurd is. erg voor de nabestaanden, allen die heb lief hadden. een groot gemis... Dit soort daden komt van gevallen mensen, laten we dat er altijd bij bedenken.

maar er worden dagelijks vele kindertjes in moederschoot weggehaald. ABORTUS. Dat is ook pure moord en nu brult iedereen moord en brand.
Ok, iemand die vermoord wordt die je gekend hebt is natuurlijk anders, maar het principe is hetzelfde: moord
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Marina
Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Om dan ook nog na een week ze als vermist op te geven.
En dan te bedenken dat de familie medelijden en medeleven heeft betoond aan hem die het heeft gedaan,
moet je je eens indenken wat dat nog eens voor extra verdriet is voor de achterblijvers
Bedankt voor je u2u, dat is wel helemaal schrikken als je die ouders van Claudia ook nog kent vind ik. Dat ik daar niet eerder opgekomen ben. Ik ben er echt ontdaan van.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Plaats reactie