Niemand meer zonder hyves?

Gian

Bericht door Gian »

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
jvdg

Bericht door jvdg »

Is dat een soort van "ger. gem. ghetto"?

Wat is de meerwaarde?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Dat jij dat wéét, zeg :shock: :wink:
Marnix

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Is dat een soort van "ger. gem. ghetto"?

Wat is de meerwaarde?
Dat je een hoop Ger Gemmers op Hyves op die manier snel kan vinden. Leuk als je op een gereformeerde school hebt gezeten of zo, kom je misschien bekenden tegen :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
memento

Bericht door memento »

Nou foei klik je op de leden van die hyve en zie je meteen een meisje met spagettibandjes.....nou foei foei foei :P :mrgreen:
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ach, ach, het verwatert wel heel erg daar... :D
Lassie

Bericht door Lassie »

memento schreef:Nou foei klik je op de leden van die hyve en zie je meteen een meisje met spagettibandjes.....nou foei foei foei :P :mrgreen:
en dan hebben we het nog niet eens over de Trouwjurken. :wink:
mentos

Bericht door mentos »

:!: Zeg beste leden van de refoforumhyve... Hierbij een hartelijke oproep om daar voortaan regelmatig(en niet met een regelmaat van eens in 't jaar :roll: ) de krabbels te lezen... :!: (En uiteraard antwoord te geven op de vragen die daar gesteld worden :lol: )
Lassie

Bericht door Lassie »

mentos schreef::!: Zeg beste leden van de refoforumhyve... Hierbij een hartelijke oproep om daar voortaan regelmatig(en niet met een regelmaat van eens in 't jaar :roll: ) de krabbels te lezen... :!: (En uiteraard antwoord te geven op de vragen die daar gesteld worden :lol: )
:arrow:
judith

Bericht door judith »

mentos schreef::!: Zeg beste leden van de refoforumhyve... Hierbij een hartelijke oproep om daar voortaan regelmatig(en niet met een regelmaat van eens in 't jaar :roll: ) de krabbels te lezen... :!: (En uiteraard antwoord te geven op de vragen die daar gesteld worden :lol: )
jaja!!!! :!:
freek

Bericht door freek »

Van Lodensteincollege doet hyves in de ban

nieuwsredactie

AMERSFOORT - Het Van Lodensteincollege met locaties in Amersfoort, Barneveld, Hoevelaken en Kesteren schreef onlangs in het nieuwsbulletin van het Centraal Management Team (CMT) over hyves. Impliciet wordt het voor het personeel verboden om actief te zijn op hyves. Dit meldt Mediawijzer vandaag.

De tekst zoals deze onder het personeel is verspreid: "Sociale netwerken op internet zijn momenteel bijzonder populair. Dat geldt voor jongeren, maar in toenemende mate ook voor volwassenen. In Nederland functioneert met name het vriendennetwerk hyves. Via hyves kunnen op een laagdrempelige manier allerhande contacten worden aangegaan en onderhouden. Naast aantrekkelijke, blijken daar in de praktijk ook heel gevaarlijke kanten aan te zitten. Het CMT heeft geconstateerd dat diverse betrokkenen bij het Van Lodensteincollege gebruikmaken van hyves. Gezien de reële gevaren van een dergelijk open netwerk vraagt het CMT alle betrokkenen bij de school zich van dit sociale netwerk te distantiëren.
Dit bericht wordt door het CMT geplaatst op aangeven van de beleidsgroep ICT. Overigens zal het CMT zich op korte termijn beraden hoe met deze problematiek verder moet worden omgegaan."

Reactie
De collega's die actief zijn op hyves kijken op van de 'maatregel'. "Hier schrik ik van. Wat moet ik hiermee?" Een collega die heel betrokken is op de mediavorming van de leerlingen snapt het verbod van de directie niet. Volgens hem is het veel beter een open gesprek te starten met de leerlingen over een verschijnsel als hyves. Daarbij is het dan belangrijk ook goede, positieve voorbeelden te hebben. Het is voor een docent moeilijk de leerlingen goed te leiden wanneer hij of zij er geen kennis van kan nemen.

Een klein onderzoek in een aantal klassen leverde op dat gemiddeld meer dan de helft van alle leerlingen op het VLC een eigen profiel op hyves heeft
Bron: Refo-nieuws

Wat moet ik hier nou weer mee... :|
Lydianne

Bericht door Lydianne »

'k Vind hyves ook niets voor leraren...
Naar mijn idee wil je dan teveel de popie-jopie uithangen door zogenaamd dicht bij de leerlingen te staan. Mijns inziens moet je dat op een andere manier doen.
Maarre... misschien ben ik wel erg conservatief :?
freek

Bericht door freek »

Lydianne schreef:'k Vind hyves ook niets voor leraren...
Naar mijn idee wil je dan teveel de popie-jopie uithangen door zogenaamd dicht bij de leerlingen te staan. Mijns inziens moet je dat op een andere manier doen.
Maarre... misschien ben ik wel erg conservatief :?
Best wel! :D

Maar in die geest heb ik ook gereageerd in de rubriek 'Actuele zaken'. Daar maar verder, zou ik zeggen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

freek schreef:... de rubriek 'Actuele zaken'. Daar maar verder, zou ik zeggen.
Dat is in dit topic.
Plaats reactie