Schoolvraagje
Schoolvraagje
Hoi allen,
Voor school moet ik een restaurant ontwerpen, alles erop en eraan. Waar kan ik vinden hoeveel brandblussers, nooddeuren er nodig zijn bij een capaciteit van 50 mensen?
Alv. bedankt!
adri
Voor school moet ik een restaurant ontwerpen, alles erop en eraan. Waar kan ik vinden hoeveel brandblussers, nooddeuren er nodig zijn bij een capaciteit van 50 mensen?
Alv. bedankt!
adri
Natuur. Alles geschapen om God te loven.
Ik. Geschapen om God te loven. Ik?
Ik. Geschapen om God te loven. Ik?
-
Re: Schoolvraagje
Ha Adri!adri schreef:Hoi allen,
Alv. bedankt!
adri
Wat een leuke opdracht!
Ooit heb ik eens gehoord dat deze richtlijnen per gemeente (of provincie???) verschillen. Dat zou dus betekenen dat je in je restaurant in Koog aan de Zaan misschien maar 1 poederblusser nodig hebt, terwijl je in een zelfe restaurant in Oostende misschien wel 4 blussers nodig hebt.
In dat geval zou je dus informatie moeten in winnen bij de plaatselijke brandweer.
Ik weet niet of dit verhaal klopt. Maar... wellicht kun jij dat zelf uitvinden voor je opdracht!

Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Re: Schoolvraagje
Je hebt daarvoor een aantal regelingen nodig:adri schreef:Hoi allen,
Alv. bedankt!
adri
- Bouwbesluit 2003
- Gemeentelijke bouwverordening
- Arbobesluit
- De Europese richtlijn NEN4001 (m.b.t. brandblussers)
Als je die dingen invoert in Google, kom je al een heel eind denk ik.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
- Wilma van den Berg
Ik heb zelf ook voor de aardigheid even zitten kijken in die regelingen. Valt nog niet mee om daar een eenduidig antwoord uit te halen...
Ik denk dat het helemaal niet zo'n gek idee is om gewoon eens naar het gemeentehuis te gaan en een ambtenaar van Bouw- en Woningtoezicht proberen te spreken. Als je een goeie treft, kan die je ongetwijfeld een hoop meer vertellen.
Ik denk dat het helemaal niet zo'n gek idee is om gewoon eens naar het gemeentehuis te gaan en een ambtenaar van Bouw- en Woningtoezicht proberen te spreken. Als je een goeie treft, kan die je ongetwijfeld een hoop meer vertellen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Jah, zin heb ik er wel in.. :| .maar kweet alleen niet waar ik het ovr moet doen...jij wel?! :mrgreen: :!:Tiberius schreef:Maar je hebt er wel veel zin in, merk ik uit je posting.judith schreef:hallo
voor school moet ik een verslag/werkstuk maken voor maatschappijleer.....
Tmoet gaan over een maatschappelijk probleem...volgensmij.....
waar zou ik het ovr doen?? kweet het nog niet....![]()
:roll:
wat vind je van het volgende:judith schreef:hallo
Dorpen raken steeds meer voorzieningen kwijt. Supermarkten worden gesloten, er is geen postkantoor meer, de bus stopt er (bijna) niet meer. Mensen raken daardoor in een isolement.
Ik ken mensen die het daar heel moeilijk mee hebben.
jaah das een goed onderwerp.Hendrikus schreef:wat vind je van het volgende:judith schreef:hallo
Dorpen raken steeds meer voorzieningen kwijt. Supermarkten worden gesloten, er is geen postkantoor meer, de bus stopt er (bijna) niet meer. Mensen raken daardoor in een isolement.
Ik ken mensen die het daar heel moeilijk mee hebben.

hoeft gelukkig nog lang niet af...
maar na de vakantie moet ik wel een onderwerp weten
xx

Dak- en thuislozen. Informatie kun je makkelijk vinden bij stichting Ontmoeting en bij het Leger des Heils.Vincent schreef:judith schreef:hallo
--immigratie
--verslaving
--verschillende religies
--vergrijzing