Sinterklaas... wie kent hem niet?

Doe jij aan Sint Nicolaas...??

Ja
28
68%
Nee
12
29%
Misschien denkt hij dit jaar wel eens aan me
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18764
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Bericht door helma »

jvdg schreef:
helma schreef:Nee, sint gaat onze deur altijd voorbij vanwege principiële redenen
Wij hebben een keer elders in het jaar "Kinderdag"
ook met lootjes en suprises en gedichten

dit keer in januari met onze trouwdag
Wat is dan het verschil?
Daphne schreef:
Feest, elkaar cadeautjes geven namens de Sint.

Doen jullie er aan??

Zo nee.... Zullen we er vandaag of liever gezegd dit jaar hier geen theologische discussies van maken? Bij voorbaad dank!

Zwarte Piet...



:wink: 'k zal maar geen knuppel in het hoenderhok gooien
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Wij leggen onze kinderen idd uit dat het een traditie is, een feest, een groot spel en dat die beste man helemaal niet bestaat. Voor een kind is dat geen probleem, bij hen praten dieren en lopen er kabouters in het bos, terwijl ze weten dat het geen werkelijkheid is.
Ik heb wel moeite met het vertellen dat Sinterklaas real is, zoals dat wel heel vaak gebeurd.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Bericht door eilander »

JolandaOudshoorn schreef:Wij leggen onze kinderen idd uit dat het een traditie is, een feest, een groot spel en dat die beste man helemaal niet bestaat. Voor een kind is dat geen probleem, bij hen praten dieren en lopen er kabouters in het bos, terwijl ze weten dat het geen werkelijkheid is.
Ik heb wel moeite met het vertellen dat Sinterklaas real is, zoals dat wel heel vaak gebeurd.
Leuk, die Sinterklaas die niet bestaat. Totdat mijn zwager pas geleden toevallig midden in een Sinterklaasintocht belandde. En hij maar vertellen aan zijn zoontje dat-ie niet bestaat: ik zie hem toch!!

Ik vond het wel een leuke anekdote om hier aan te sluiten. Maar ook ik vertel aan mijn kinders dat de echte Sinterklaas heel lang geleden leefde en dat die man die je nu ziet, een verklede man is. Grappig dat ze dat weer tegen andere kinderen vertellen.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

We doen aan Sinterklaas vanwege de kinderen. Voor mezelf is het niet echt nodig. We vertellen vanaf het allereerste begin dat Sinterklaas gewoon een normale man met een nepbaard is. Als de kinderen er toch in wensen te geloven, dan ligt dat in ieder geval niet aan ons. :wink:
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Ik ben gister behoorlijk natgeregend met het cadeautjes kopen op koopavond... behoorlijk balen hoor... alles nat. Toen k 2 straten verderop was, was t leed al geschied dus k ben maar doorgefietst. Het enige voordeel was dat t heeeeel rustig was in de winkels :D
Ook prettig dus!

Straks nog even wat meer cadeautjes kopen...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Daphne schreef:Ik ben gister behoorlijk natgeregend met het cadeautjes kopen op koopavond... behoorlijk balen hoor... alles nat. Toen k 2 straten verderop was, was t leed al geschied dus k ben maar doorgefietst. Het enige voordeel was dat t heeeeel rustig was in de winkels :D
Ook prettig dus!

Straks nog even wat meer cadeautjes kopen...
Cadeautip: een nieuwe avatar! :|
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Jongere schreef:
Daphne schreef:Ik ben gister behoorlijk natgeregend met het cadeautjes kopen op koopavond... behoorlijk balen hoor... alles nat. Toen k 2 straten verderop was, was t leed al geschied dus k ben maar doorgefietst. Het enige voordeel was dat t heeeeel rustig was in de winkels :D
Ook prettig dus!

Straks nog even wat meer cadeautjes kopen...
Cadeautip: een nieuwe avatar! :|
:mrgreen:
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

In het verlengde van Zwarte Piet, ondergaat de moorkop binnekort hetzelfde lot als de negerzoen: ze mogen binnenkort niet meer zo heten wegens discriminatoire gevoelens bij bepaalde bevolkingsgroepen..................dus binne afzienbare tijd is het ook gedáán met Zwarte Piet.

(overigens worden de waarschuwingsborden "werk in uitvoering" langs de wegen binnenkort voorzien van 2 WIT-gekleurde werkers!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en wel om dezelfde redenen als boven beschreven...... :? :shock: :x )
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Daphne schreef:Ik ben gister behoorlijk natgeregend met het cadeautjes kopen op koopavond... behoorlijk balen hoor... alles nat. Toen k 2 straten verderop was, was t leed al geschied dus k ben maar doorgefietst. Het enige voordeel was dat t heeeeel rustig was in de winkels :D
Ook prettig dus!

Straks nog even wat meer cadeautjes kopen...
Het lekkers is grotendeels in huis, de cadeaus ook. Net nog even een laatste spel wezen kopen en dan is het wat mij betreft goed. We worden straks ook weer verwend als de kleine geboren wordt :P
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Stelletje aarts-heidenen............ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11452
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Logischerwijze vier ik geen Sinterklaas.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Mister schreef:Logischerwijze vier ik geen Sinterklaas.
wat is het logische???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11452
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Rens schreef:
Mister schreef:Logischerwijze vier ik geen Sinterklaas.
wat is het logische???
Daar mogen we het van Daphne niet over hebben... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Mister schreef:
Rens schreef:
Mister schreef:Logischerwijze vier ik geen Sinterklaas.
wat is het logische???
Daar mogen we het van Daphne niet over hebben... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
laten we idd maar geen theologische aspecten gebruiken bij een oerhollandse traditie.................als er zélfs in de ger.gezindte meegevierd wordt, dan steekt het wat schril af.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Rens schreef:In het verlengde van Zwarte Piet, ondergaat de moorkop binnekort hetzelfde lot als de negerzoen: ze mogen binnenkort niet meer zo heten wegens discriminatoire gevoelens bij bepaalde bevolkingsgroepen..................dus binne afzienbare tijd is het ook gedáán met Zwarte Piet.

(overigens worden de waarschuwingsborden "werk in uitvoering" langs de wegen binnenkort voorzien van 2 WIT-gekleurde werkers!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en wel om dezelfde redenen als boven beschreven...... :? :shock: :x )
Hmm dan heb je weer kans op discriminatie. Eigenlijk moeten ze 1 witten en 1 zwarte erop zetten. :roll:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gesloten