freek schreef:Jij hebt vast een heel dik psalmboek.uitgeworpen schreef:Bij ons was het avondmaalszondag.
De preek ging over psalm 1434. Bij U schuil ik.

Doe het drietje dr maar af.
SoryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyTiberius schreef:Ik zou het 4tje eraf doen.uitgeworpen schreef:freek schreef:Jij hebt vast een heel dik psalmboek.uitgeworpen schreef:Bij ons was het avondmaalszondag.
De preek ging over psalm 1434. Bij U schuil ik.![]()
![]()
![]()
![]()
Doe het drietje dr maar af.
Waarschijnlijk is iedereen verbaast. Dat de preek nergens over ging. Een preek gaat toch eigelijk altijd ergens over...mentos schreef:Jullie bedoelen?judith schreef:nergens over mentosje?....Afgewezen schreef:Ik zou bijna denken... :omentos schreef:Bij ons ging het nergens over![]()
![]()
Inderdaad. Maar het kan ook altijd over hetzelfde gaan.Christiaan schreef:Waarschijnlijk is iedereen verbaast. Dat de preek nergens over ging. Een preek gaat toch eigelijk altijd ergens over...mentos schreef:Jullie bedoelen?judith schreef:nergens over mentosje?....Afgewezen schreef: Ik zou bijna denken... :o
Geniet er nog maar even van. Nu kan het nog...Rochus schreef:In de serie over Jakob: Jakob bij Pniël
Een radicale doorbraak in het leven van Jakob:
1. Door met hem te worstelen, en zijn kracht te breken.
2. Door hem zijn naam te vragen, en dan te zegenen.
3. Door over Jakob en de strijd de zon te laten opgaan.
Zeer indrukwekkend en herkenbaar
Wat denken jullie in dit verband van deze uitspraak:JolandaOudshoorn schreef:Tja en als een predikant veel mensen trekt zegt men: Kijk, men wil toch de waarheid horen :|Kislev schreef:. En dat de gemeente in rap tempo leegloopt is een teken van het ware... 't zal altijd maar een klein kuddeke zijn hè.
Vage uitspraak, kun je alle kanten mee uit. Laat hem maar gewoon Gods Woord preken in plaats van kerken.jvdg schreef:Wat denken jullie in dit verband van deze uitspraak:JolandaOudshoorn schreef:Tja en als een predikant veel mensen trekt zegt men: Kijk, men wil toch de waarheid horen :|Kislev schreef:. En dat de gemeente in rap tempo leegloopt is een teken van het ware... 't zal altijd maar een klein kuddeke zijn hè.
Als een gemeente een "rechtzinnige" predikant krijgt, preekt hij de kerk eerst leeg en daarna vol............
Beetje vreemde uitspraak; ik vat hem niet.jvdg schreef:Wat denken jullie in dit verband van deze uitspraak:JolandaOudshoorn schreef:Tja en als een predikant veel mensen trekt zegt men: Kijk, men wil toch de waarheid horen :|Kislev schreef:. En dat de gemeente in rap tempo leegloopt is een teken van het ware... 't zal altijd maar een klein kuddeke zijn hè.
Als een gemeente een "rechtzinnige" predikant krijgt, preekt hij de kerk eerst leeg en daarna vol............