Wat is/zijn je laatste verlies(zen)??

Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

wim schreef:
Wilhelm schreef:We moeten uitkijken dat het geen forum wordt waar er enkel geschopt en afbrekend kritisch gesproken wordt.
Met veel van wat je schrijft kan ik het alleen maar eens zijn. Maar dat er een verrechtsing gaande is, is wel duidelijk. Toen RF eenmaal goed liep na de OSW-periode had ik heel weinig kritiek op de mods. Er was meer ruimte voor kritiek. Tenminste, zo zie ik dat.

Er wordt ook wel heel snel een term als 'schoppen' gebruikt wanneer iemand kritisch is. Je krijgt ook heel snel het etiket 'gefrustreerd' opgeplakt. Er zijn nu eenmaal mensen die wat kritischer in het leven staan en niet alles voor zoete koek slikken.

Vergeet ook niet dat de gereformeerde gezindte veel breder is dan de mods ons willen doen geloven. De uiteenlopende meningen die binnen onze gezindte (de refo's zogezegd) leven, mogen hier toch wel geventileerd worden?
Je hoeft ook niet alles voor zoete koek te slikken
Natuurlijk kunnen we het niet altijd helemaal met elkaar eens zijn , dat hoeft ook niet, maar het gaat zo vaak om de toon hoe iets gezegd wordt. En daar schort het helaas nog weleens aan.

En wat de breedte van onze gezindte betreft, deze is duidelijk aangegeven in de registratievoorwaarden , en volgens mij wordt die ruimte om de verschillende meningen, (binnen de aangegeven kaders) te ventileren, ook zeker geboden.
Kislev

Bericht door Kislev »

Hier kun je je energie ook kwijt jongens:

Afbeelding
wim

Bericht door wim »

Jan Klaassen schreef:Overigens mogen de moderators zelf de koers bepalen van dit forum en als dit de koers is dan kunnen we kiezen om te blijven of om weg te gaan. Misschien een idee om je tijd te besteden op fora die dichter bij je geloofsopvattingen liggen?
Daar ben ik het ten dele mee eens. Als je het over een nieuw forum hebt, heb je helemaal gelijk. Maar je bent wel erg vreemd bezig wanneer je een forum dat jaar en dag dezelfde doelgroep heeft ineens anders gaat modereren. Mods zijn niet democratisch gekozen 'heersers' van een forum en moeten derhalve des te beter laten blijken dat ze ten dienste staan van de bestaande forummers. Het lijkt er op dat er nu een soort zuiveringsactie plaatsvindt.

Overigens ben ik heel blij dat men nu ruimte biedt om iets meer te discusieren over het modereerbeleid. Terwijl dat officieel wel verboden is. Er is dus wel degelijk gevoel voor de redelijkheid van sommige discussies.
Daphne

Bericht door Daphne »

Jan Klaassen schreef:
Rens schreef:
Gian schreef: Aan die avators mag anders ook wel eens wat gedaan worden... :shock: :lol:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb nu een aantal deels verontwaardigde persoonlijke berichten gehad over mijn avatar. Het is een jongen met het syndroom van down. Veel mensen op dit forum hebben een oudvader als avatar. Ik heb persoonlijk van deze mensen meer levenswijsheid geleerd als van de oudvaders, dus heb ik gekozen voor een foto van zo'n fantastisch supermensje.
K vind t wel een gezellig avatar hoor Jan :D moest er een beetje om lachen om eerlijk te zijn! Wat een blije mensen kunnen downsyndroom mensen zijn he? Ik mag t wel! Is deze jongen familie van je? of ben je het stiekem zelf?
Laatst gewijzigd door Daphne op 01 dec 2007, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
wim

Bericht door wim »

Kislev schreef:Hier kun je je energie ook kwijt jongens:

Afbeelding
Jaaaa! Laten we dat een keer afspreken. Alle frustraties springen we gewoon weg. Of we gaan met z'n allen naar het Concertgebouw. Dat lijkt me nog beter.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Jan Klaassen schreef:Overigens mogen de moderators zelf de koers bepalen van dit forum en als dit de koers is dan kunnen we kiezen om te blijven of om weg te gaan. Misschien een idee om je tijd te besteden op fora die dichter bij je geloofsopvattingen liggen?
Zeg meneer Klaassen, denk jij soms mensen die al jarenlang op dit forum en z'n voorgangers actief zijn te kunnen vermanen om weg te gaan? Hallo, zing eens een toontje lager!

Het mag dan wel symptomatisch zijn voor bepaalde kringen dat er steeds minder ruimte wordt gelaten voor mensen die ietsje anders denken dan de beeldbepalende figuren, maar een forum als dit hoeft toch geen reservaat van uitsluitend-van-ons-kerkie-mensen te worden?

Triest om te zien hoe zelfs mensen die nog maar net komen kijken dan al hoog van de toren blazen in het nieuwe koor van "Ga maar weg als je het niet met ons eens bent".
Kislev

Bericht door Kislev »

wim schreef: Of we gaan met z'n allen naar het Concertgebouw. Dat lijkt me nog beter.
Maar daar moet je wel je mond houden, net als hier :mrgreen: :lol:
jvdg

Bericht door jvdg »

Inderdaad is die ruimte voor kritiek op het modbeleid er meer dan in het verleden.

Toch geven de mods er de voorkeur aan die kritiek op de mods rechtstreeks via PB of report aan hen te zenden.

Ten overvloede, we willen ons niet aanpassen aan de forummers, maar de forummers dienen zich te houden aan de gestelde Forumregels.

Waarvan akte!
wim

Bericht door wim »

Kislev schreef:
wim schreef: Of we gaan met z'n allen naar het Concertgebouw. Dat lijkt me nog beter.
Maar daar moet je wel je mond houden, net als hier :mrgreen: :lol:
:mrgreen:
wim

Bericht door wim »

jvdg schreef: Ten overvloede, we willen ons niet aanpassen aan de forummers, maar de forummers dienen zich te houden aan de gestelde Forumregels.

Waarvan akte!
Dat is duidelijk. Kennelijk een situatie waar niets meer aan te veranderen is. Ik zal m'n best doen om me te gedragen en wat meer 'constructieve' feedback te geven. Mezelf kennende zal dat niet altijd lukken.

Enne... neem me vooral niet altijd serieus. :wink:
pierre27

Bericht door pierre27 »

wim schreef:
Daar ben ik het ten dele mee eens. Als je het over een nieuw forum hebt, heb je helemaal gelijk. Maar je bent wel erg vreemd bezig wanneer je een forum dat jaar en dag dezelfde doelgroep heeft ineens anders gaat modereren. Mods zijn niet democratisch gekozen 'heersers' van een forum en moeten derhalve des te beter laten blijken dat ze ten dienste staan van de bestaande forummers. Het lijkt er op dat er nu een soort zuiveringsactie plaatsvindt.

Overigens ben ik heel blij dat men nu ruimte biedt om iets meer te discusieren over het modereerbeleid. Terwijl dat officieel wel verboden is. Er is dus wel degelijk gevoel voor de redelijkheid van sommige discussies.
Ha, ik reageer eens even.
Welke cijfers heb je om aan te geven dat de moderators aan het zuiveren zijn?

In de diepste zin van het woord hebben de moderators ook te handelen naar de forumregels..zoals deze"Nadrukkelijk willen wij wijzen op het volgende. Degenen die de Grondslag onderschrijven en staan in de lijn van de (Nadere) Reformatie zijn van harte welkom op het forum. Degenen die niet in de lijn van de (Nadere) Reformatie staan of van de Grondslag zijn weggegroeid verzoeken wij zich niet als lid te registreren.

In ieder geval vind ik Marnix een sympathieke kerel die inderdaad een eigen geluid liet horen, alles overziende en ook de posts van Marnix lezende is dit niet helemaal het geluid van Refoforum.
Concreet de forumregels houdende kon deze stap niet uitblijven.
Maar, er is op dit forum nog steeds sprake van leden die iets kunnen leren van het fantsoen wat Marnix ten allen tijde kenmerkte.
Ben je het de moderators niet eens en dan hebben we nu niet over een onbenullig iets maar over een concreets iets, dan is het passend om dit te doen met een mail/bericht naar de moderator(s)
Ik vind het getuige van onfatsoen als je in een topic dit kenbaar maakt. En krijg je geen gelijk, ga dan niet door met zeuren maar verdwijn dan van Refoforum. Vele meelezers worden ziek van het gevit op de moderators.

In ieder geval hoop ik dat Marnix gauw weer op dit forum kom, want gezonde prikkels zijn altijd goed.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Lydianne

Bericht door Lydianne »

Wilhelm schreef:Toch vind ik dit niet fair.
Er is duidelijk een doelgroep aangegeven op het forum.
Veel discussies worden hier gevoerd en er zijn weldegelijk kritische postings mogelijk.
Maar als er hier nu zijn die niet tot de doelgroep behoren en steeds maar weer de reformatorische doelgroep aanvallen op zaken die ons eigen zijn, dan is het toch heel begrijpelijk dat hier tegen opgetreden wordt ?
Maar helaas lees ik hier vaak dat er meer respect is voor mensen en gebeurtenissen buiten onze gereformeerde gezindte als daar binnen.
Al ik de postings lees van verschillende onder ons , dan lijkt het meer en meer een forum te worden waar het eigen nest met grote regelmaat bevuild wordt en waar zonder liefde enkel met kritiek naar onze reformatorische traditie gekeken wordt.

Is dat dan het doel van zo'n forum ?
Zijn er onder ons die werkelijk zo ver weg zijn gegroeid van onze bevindelijk gereformeerde wortels ?
Worden de postings nog geschreven met het besef dat er Een is die meeleest en die ziet naar het binnenste van ons ?
Is er , bij alle kritiek, nog liefde in ons hart om juist de reformatorische traditie waarin we , als het goed is, allen zijn opgegroeid, te bewaren ?
Niet om de traditie maar omdat de Heere in het verleden maar ook in het heden betoond heeft van onze gereformeerde gezindte af te weten.

Laten we dan niet schoppen en liefdeloos alles aanwijzen wat in onze ogen fout is, maar laat ons opmerken de dingen die er nog mogen zijn.
Laten we zoeken naar wat ons bind.
Laten we nu eens stoppen met allerlei kritiek op alle mogelijke zaken die altijd in onze gezindte gevonden werden.
Maar laten we staan voor de waarheid , laat ons bidden om de uitstorting van Gods Geest.
Laten we uitzien naar een herleving .
Want de tijd is donker, onze jeugd staat in het midden van een door en door geseculariseerde samenleving.
Daarom moeten we stoppen met het bevechten en het verketteren van ambtsdragers en kerkverbanden.
Stoppen met het belachelijk maken van het nauwe leven van vele van Gods volk.
Ook al hebben we soms andere gedachten over bepaalde zaken , we moeten dan dingen bespreken en benoemen vanuit de liefde.

En dat voelen m.i. de mods goed aan.
We moeten uitkijken dat het geen forum wordt waar er enkel geschopt en afbrekend kritisch gesproken wordt.
En vanuit dat oogpunt kan ik hun handelswijze van de afgelopen weken heel goed begrijpen , en waardeer ik hun duidelijke optreden.
Niet om kinderachtig te doen , maar om het reformatorische karakter van dit forum te behouden.

Ruimte voor vragen , opbouwende kritiek en positief kritische gesprekken is er genoeg, en laten we dat met z'n allen waarderen.
Applaus voor Wilhelm!
Heb zelf nooit begrepen waarom Marnix zijn mening hier zo duidelijk mocht ventileren. Vanaf het begin dat hij kwam...
Marco

Bericht door Marco »

Misschien kunnen de mods wat rust in de tent brengen door duidelijk aan te geven of het beleid veranderd is, aan het veranderen is, of dat zij van mening zijn dat Marnix veranderd is? Dat geeft voor iedereen - inclusief 'randleden' als ik, duidelijkheid.
jvdg

Bericht door jvdg »

Marco schreef:Misschien kunnen de mods wat rust in de tent brengen door duidelijk aan te geven of het beleid veranderd is, aan het veranderen is, of dat zij van mening zijn dat Marnix veranderd is? Dat geeft voor iedereen - inclusief 'randleden' als ik, duidelijkheid.
Mag ik eenvoudig met weinig omhaal van woorden reageren?

- Er is een forum
- Daarvoor zijn Forumregels opgesteld die heel duidelijk zijn
- Elke deelnemer dient die regels te onderschrijvem
- Er zijn mods aangesteld die er op toezien dat die regels worden gehandhaafd
- Wordt van die regels afgeweken, dan volgt een waarschuwing van die mods
- Worden die waarschuwingen in de wind geslagen zijn de "toezichthouders" bevoegd zo'n recalcitrante deelnemer de toegang tot het forum te weigeren
- Zijn de mede-forummers het hier niet mee eens dan kunnen zij hun bezwaren kenbaar maken
- Kunnen de forummers zich niet verenigen met het beleid van het forum, hebben ze uiteraard de volle vrijheid het RF-forum de rug toe te keren

Duidelijk?
pierre27

Bericht door pierre27 »

jvdg schreef:
Marco schreef:Misschien kunnen de mods wat rust in de tent brengen door duidelijk aan te geven of het beleid veranderd is, aan het veranderen is, of dat zij van mening zijn dat Marnix veranderd is? Dat geeft voor iedereen - inclusief 'randleden' als ik, duidelijkheid.
Mag ik eenvoudig met weinig omhaal van woorden reageren?

- Er is een forum
- Daarvoor zijn Forumregels opgesteld die heel duidelijk zijn
- Elke deelnemer dient die regels te onderschrijvem
- Er zijn mods aangesteld die er op toezien dat die regels worden gehandhaafd
- Wordt van die regels afgeweken, dan volgt een waarschuwing van die mods
- Worden die waarschuwingen in de wind geslagen zijn de "toezichthouders" bevoegd zo'n recalcitrante deelnemer de toegang tot het forum te weigeren
- Zijn de mede-forummers het hier niet mee eens dan kunnen zij hun bezwaren kenbaar maken
- Kunnen de forummers zich niet verenigen met het beleid van het forum, hebben ze uiteraard de volle vrijheid het RF-forum de rug toe te keren

Duidelijk?
Hartstikke helder.

Succes met jullie werk.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gesloten